Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PhoenixG
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Originally posted by Mxputte View Post
    Vad heter albumet?
    Jag tror att det handlar om "Body Talk pt. 1
    Spåret är då "Dancing on my own"

För jag antar att det handlar om Robyn Hewi

Leave a comment:

• Mxputte
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    Jag var sugen skall erkännas men jag hade annat inplanerat , hoppas jag kan åka på nästa tävling.
    BTW: Spår 3 på Robins nya är grym i bilen på mkt hög volym
    Vad heter albumet?

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Kulan View Post
    Hewi kommer du till Vänersborg? Ja vill höra lite Infected Mushroom in din bil
    Originally posted by Robsarve View Post
    Han är inte anmäld men vi har plats för fler bilar imorgon!
    Jag var sugen skall erkännas men jag hade annat inplanerat , hoppas jag kan åka på nästa tävling.
    BTW: Spår 3 på Robins nya är grym i bilen på mkt hög volym

Leave a comment:

• Robsarve
    replied

Han är inte anmäld men vi har plats för fler bilar imorgon!

Leave a comment:

• Kulan
    replied

Hewi kommer du till Vänersborg? Ja vill höra lite Infected Mushroom in din bil

Leave a comment:

• jimmy s
    replied

Bra info där. har nästa varit inne på att det varit nått fel på min box eftersom den drar ström. Får koppla in en brytare på spelaren så lär det lösa sig då.

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by gurenius View Post
    Yep, den informationen tog ett år för mig att komma fram till.

Det är skillnad på att slå av cd-spelaren med ACC eller power-knappen om man har boxen kopplad via AiNet. Konstant på både plus och ACC till stereon och så en brytare till ACC är en bra lösning om man vill kunna spela utan nyckel.
    Så hade jag, en brytare i askkoppen på ACC, dold och fin, osynlig om man inte la sig ner i sätet och kikade upp i taket på askkoppen. Så den som inte visste vart den satt kunde ändå inte slå på stereon

Leave a comment:

• gurenius
    replied

Yep, den informationen tog ett år för mig att komma fram till.

Det är skillnad på att slå av cd-spelaren med ACC eller power-knappen om man har boxen kopplad via AiNet. Konstant på både plus och ACC till stereon och så en brytare till ACC är en bra lösning om man vill kunna spela utan nyckel.

Leave a comment:

• ToriBass
    replied

Ett varningens finger är dock att processorn drar 0,5amp om man har konstantström till stereon, dvs utan att gå via brytare eller nyckel till acc och bara slår av stereon på frontpanelen..

0,5amp låter kanske inte mycket, men på 24 har där dragits ur 12amp ur batteriet.. Om man desstom inte använder bilen flitigt så står man snart där med ett tomt batteri..

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Det betyder att du måste ha nyckeln i tändlåset och omvriden ett hack för att kunna köra stereon alltså. Gillar du det?
    Jag har även satt i en 3-vägsbrytare under panelen med B+ på i ena läget som jag slår om vid demo just för att slippa ha nyckeln i bilen , har alltid haft denna i acc läget vid ljudbedömmningarna dock och även till vardags för att inte behöva slå på/av HU varje gång (vilket såhär i efterhand kanske verkar knäppt )

Leave a comment:

• jonash
    replied

Okey! Remoten har jag precis som du skriver dvs ingen mellan HU och processor(utan via Ai-net) samt relä på boxens remote ut , tar nu dock plus till boxen från samma kabel som förser matningen till relät. HU får plus fram ifrån kopplingsboxen bakom handsfacket. Acc till HU kommer ifrån originalkablaget i bagaget , kan detta ge störningar eller är acc mindre viktig i det avseendet?
    Det betyder att du måste ha nyckeln i tändlåset och omvriden ett hack för att kunna köra stereon alltså. Gillar du det?

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Ska också passa på att nämna att boxen ett tag var felkopplad också. Kör man med AiNet så ska man INTE ha remote in kopplad till boxen. Det hade jag i början och då hade jag en annan typ av störning. Var jobbig att hitta eftersom kablaget var i strumpa och förutsattes vara rätt....

Däremot så måste man ju ha remote in om man ska köra optiskt utan AiNet (som jag också testade).

Störningsfritt blev det först efter att ha kopplat utgående remote till relä och plus på samma punkt som cd-spelaren (bak i bilen, samma anslutning som till stegen).
    Okey! Remoten har jag precis som du skriver dvs ingen mellan HU och processor(utan via Ai-net) samt relä på boxens remote ut , tar nu dock plus till boxen från samma kabel som förser matningen till relät. HU får plus fram ifrån kopplingsboxen bakom handsfacket. Acc till HU kommer ifrån originalkablaget i bagaget , kan detta ge störningar eller är acc mindre viktig i det avseendet?

Leave a comment:

• gurenius
    replied

Okey , tack! Så även plussen är vilktigt i dessa fall! Alla skriver bara om jord och åter jord i alla artiklar jag läst. Jag skall som första steg nu jorda om stegen till bältesfästet under baksätet och även jorda processorn där och sen se hur mkt störningar som finns kvar.
    Ska också passa på att nämna att boxen ett tag var felkopplad också. Kör man med AiNet så ska man INTE ha remote in kopplad till boxen. Det hade jag i början och då hade jag en annan typ av störning. Var jobbig att hitta eftersom kablaget var i strumpa och förutsattes vara rätt....

Däremot så måste man ju ha remote in om man ska köra optiskt utan AiNet (som jag också testade).

Störningsfritt blev det först efter att ha kopplat utgående remote till relä och plus på samma punkt som cd-spelaren (bak i bilen, samma anslutning som till stegen).

Leave a comment:

• Hewi
    replied

701:an kan vara störningskänslig. Jag kämpade precis som du med min SAAB. Lösningen bestod i att låta både CD-spelare och 701 få både plus och jord från exakt samma ställe.
    Okey , tack! Så även plussen är vilktigt i dessa fall! Alla skriver bara om jord och åter jord i alla artiklar jag läst. Jag skall som första steg nu jorda om stegen till bältesfästet under baksätet och även jorda processorn där och sen se hur mkt störningar som finns kvar.

Leave a comment:

• gurenius
    replied

701:an kan vara störningskänslig. Jag kämpade precis som du med min SAAB. Lösningen bestod i att låta både CD-spelare och 701 få både plus och jord från exakt samma ställe.

Leave a comment:

Working...
X