Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BigMack
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Om du menar de som är ganska vanliga på japps bilar så skall enl en tråd på zandlådan.com de gå att hitta på stylabilen.se, annars hade jag kollat med PBZ.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Ikväll monterade jag nya fjäderskålar på bilen i fram som sänker 10mm , så nu står bilen mer "normalt" trots all övervikt i bak . Har blivit bra sugen på att köpa nya fälgar till nästa säsong också så bilen ser lite roligare ut. Någon som vet om ngn firma i sverige säljer Work wheels?

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Jaha sm närmar sig med stormsteg , blir inga större ändringar på bilen till dess utan det som är gjort är att jag har hängt dit lite svart matta bakom A6 stegen på sidorna så original kablage mm där bakom täckts sen har jag kollat över installationen så det inte blir ngn överraskning där då det inte blir ngn vagsbok på sm , har även skrivit ut lite bilder på sånt som är dolt utifall domaren vill se. Det har även skruvats "lite" på ljudet .
    Vi syns på Vallåkra!

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    Jaha då har man precis kommit hem igen och packat upp , har som vanligt varit mkt roligt och jag fick denna gång även tillfälle att lyssna i många riktigt bra Adv Unl bilar som jag bara sett på bild och träffat ännu fler supertrevliga billjudsdårar . För min egen del gick det riktigt bra i tävlingen och vann bägge dagarna och med säsongsbästa poängen idag
    Stort tack till alla helt enkelt!
    Kul!

Grattis!

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    Jaha då har man precis kommit hem igen och packat upp , har som vanligt varit mkt roligt och jag fick denna gång även tillfälle att lyssna i många riktigt bra Adv Unl bilar som jag bara sett på bild och träffat ännu fler supertrevliga billjudsdårar . För min egen del gick det riktigt bra i tävlingen och vann bägge dagarna och med säsongsbästa poängen idag
    Tack själv för all hjälp med allt!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Martin F View Post
    Det förtjänar du med den tiden och nogrannheten du har lagt ner.

Stort GRATTIS till säsongsbästa!
    Originally posted by Lind4hl View Post
    Grattis!
    Tack! Nu gäller bara att få till de grejorna som domarna anmärkte på i ljudet utan att tappa det jag redan har så kan man kanske placera sig bra på sm också.

Leave a comment:

• Lind4hl
    replied

Grattis!

Leave a comment:

• Martin F
    replied

Det förtjänar du med den tiden och nogrannheten du har lagt ner.

Stort GRATTIS till säsongsbästa!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Nu återstår bara att säkra ned stegen och tvätta sedan är jag klar för tävling , skall bli s**t kul att åka på tävling igen oavsett hur det går!
    Har fått hjälp med ljudet också så nu låter den ljuvt , måste säga att det är lite trollkarlar över er "tweakare" som fixar o donar och kan plocka fram det där extra , Stort TACK!
    Vi syns på Mantorp!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Det borde funka bra som du gjort Hewan.

Det element som är längst bort, inkluderat distansen om det är indirekt ljud som kommer är det som normalt sett inte behöver fördröjas.

Det är de andra som sitter närmare som skall tidsfördröjas i teorin...

Däremot kan det finnas en poäng i att istället för att "nolla" det element som är längst bort och sedan justera in de andra, så lägger du till typ 0.5meter (eller 0.1-0.2ms) på ALLA element, ink. det längst bort. Så kan du även justera lite extra för det element som är längst bort. Eftersom det finns ganska mycket som påverkar hur din scebild ser ut så är det rätt sällan som de "idealiska" måtten ger den bästa scenbilden i slutändan. Oftast är "kompning-by-ear" det sista man får göra inan det sitter 100
    Jag förstod sen att dlsaren nog var inne på cm medans jag snackade ms , alla element är kompade "by ear" utom just hö mellanregister som står på 0ms

Leave a comment:

• jonash
    replied

Det borde funka bra som du gjort Hewan.

Det element som är längst bort, inkluderat distansen om det är indirekt ljud som kommer är det som normalt sett inte behöver fördröjas.

Det är de andra som sitter närmare som skall tidsfördröjas i teorin...

Däremot kan det finnas en poäng i att istället för att "nolla" det element som är längst bort och sedan justera in de andra, så lägger du till typ 0.5meter (eller 0.1-0.2ms) på ALLA element, ink. det längst bort. Så kan du även justera lite extra för det element som är längst bort. Eftersom det finns ganska mycket som påverkar hur din scebild ser ut så är det rätt sällan som de "idealiska" måtten ger den bästa scenbilden i slutändan. Oftast är "kompning-by-ear" det sista man får göra inan det sitter 100

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

har suttit o glott igenom hela tråden nu och är sjukt impad faktiskt ett otroligt jobb nerlagt och väldigt snyggt/bra resultat! helt jäkla krrrrejjjssy! ^^

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by dlsaren View Post
    Skall bli kul att kolla på ditt bygge under Mantorps tävlingen.
    Detsamma! Och framförallt kanske få lyssna i din bil.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by dlsaren View Post
    Kanske de bitarna står hyffsat bra nu då , tidskompet är faktiskt en av grejorna jag justerat om helt o hållet mot hur jag haft tidigare , då vara alla kanaler tidskompade och nu bara de som är närmare lyssningspos än den som är längst bort kompade , längst bort är faktiskt hö mellanregister i min bil.
    Då blir det till att göra om.Det är tiden från elementen till dina öron du skall tidskompa.Kan inte bli noll
    Varför skulle det behövas en fördröjning av ljudet ifrån det elementet som sitter längst bort? Klart att ljudet ibland kanske tar en omväg tidsmässigt på vägen fram till örat men det är inget jag har koll på. Som vanligt så verkar det som att jag gör fel så fort jag försöker göra ngt själv med ljudet
    Last edited by Hewi; August 1, 2010, 21:35.

Leave a comment:

Working...
X