Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lonefox
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Originally posted by Hewi View Post
    Originally posted by Lonefox View Post
    F#1.

Då är det center och surrar kvar att visa installation på nu
    Hur kunde du gissa det!
    SVÅRT att gissa då den boxen lämpar sig väl för MM plus att du har en skärm lös nu? :P

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Sandell View Post
    Denna tråden är som en utbildning =)
    Tack!
    Originally posted by Lonefox View Post
    F#1.

Hur kunde du gissa det!
    Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Va!..har gammelbettan gett upp,har husse slarvat.

Vad blir det nu som vinterbil?

Din tråd har varit väldigt inspirationsrik.
    Husse har om ngt skämt bort denna gamla bil och servat den väl o lagat det som behövts hela tiden. Jag tror packningen har gett upp för att den är gammal helt enkelt , kopplingen likaså.
    Vinterbil och bil som jag även kommer att använda som pendlar bil(åker 10mil/dag bara i jobbet)ser ut att bli en bmw 118d miljöbil.

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Va!..har gammelbettan gett upp,har husse slarvat.

Vad blir det nu som vinterbil?

Din tråd har varit väldigt inspirationsrik.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

F#1.

Leave a comment:

• Sandell
    replied

Denna tråden är som en utbildning =)

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Hej allihopa!
    Idag har jag tvättat av bilen utvändigt och invändigt för att äntligen kunna ställa in den i garaget för resten av året.

Detta gjorde jag även för ca 1 1/2 månad sedan men efter bara en dryg vecka med vinter bilen så beslutade den sig för att det var dags för pension .
    Topplockspackningen läcker och kopplingen gav nästan upp när jag drog upp båten.
    När mer och mer vatten försvann så fick jag ta ut bmw:n igen och har alltså brukat den fram tills idag.
    Köp av ny vinter och pendlar bil är nu änligen nästan klart.

Tanken var att jag skulle börjat pilla med bilen efter Em.

Många tankar hit och dit har snurrat i huvudet den sista tiden om hur bilen skall utvecklas till nästa säsong och jag har nu bestämt mig för hur setupen ska se ut.
    Har bestämt mig för att skynda långsamt och att inte bygga om hela bilen totalt , jag tror mig ha lokaliserat de svagaste sakerna i bilen och kommer börja med att jobba på dessa och sedan vidareutveckla under nästa år vartefter det krävs.

Har också bestämt att detta blir min sista uppdatering i denna tråden då den vuxit sig lite för lång och är ganska svåröverskådlig , jag kommer dock att fortsätta att svara på frågor som ev dyker upp här.

Så innan jag avslutar så får ni se en del av vad som skall in i bilen till nästa år :

TACK för det enorma intresset ni visat i tråden och som gjort den till den mest besökta av alla projekt trådar här på bilstereoforum och håll utkik efter uppföljar tråden som kommer att dyka upp så småningom.........

Mvh: Peter Wilhelm

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Jag tror på att dom främre högtalarna i dörrarna spelar midbas,och dom bakre i dörrarna spelar som subwofrar.
    Ja med passande element(för volymerna och tilltänkt register) så vore det spännande att testa hur det skulle funka!

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Jag tror på att dom främre högtalarna i dörrarna spelar midbas,och dom bakre i dörrarna spelar som subwofrar.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by mv70 View Post
    Lycka till i Rotterdam !
    Dreglar över dina dörrsidor, är bara såå snyggt och stiligt på bild.
    Tack!
    Originally posted by PhoenixG View Post
    Jaha! Du bestämde dig för att ställa upp i alla fall
    Jag önskar dig lycka till och givetvis lycka till med avseende på alla övriga som försvarar de blågula färgerna.
    Alltså jag skall till Rotterdam men INTE för att tävla med min bil! Jag skall dit som medåkare till Jens och försöka hjälpa honom och alla andra tävlande härifrån till en lyckad tävling , mv70 missförstod nog mig!

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

Förövrigt så är det nu bara 2 dagar kvar tills jag och Jens påbörjar resan ned till Em i Rotterdam , längtar..............
    Jaha! Du bestämde dig för att ställa upp i alla fall
    Jag önskar dig lycka till och givetvis lycka till med avseende på alla övriga som försvarar de blågula färgerna.

Leave a comment:

• mv70
    replied

Lycka till i Rotterdam !
    Dreglar över dina dörrsidor, är bara såå snyggt och stiligt på bild.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Idag när jag var i garaget och väntade på att en kompis skulle bli klar med sin bil så passade jag på att testa lite:

Har lånat Jens RW6or för att se hur de spelar i mina dörrar.
    Resultatet vart väl sådär , de går lite djupare än Nob6 men inte tillräckligt djupt för att kunna leverera bra sub samtidigt som midbasen vart lidande.
    Skall för skojs skull testa med bara en i och täcklock över andra hålet.
    Skulle ju kunna vara kul med front sub i dörrarna istället för att bygga låda av handsfacket som de flesta andra har men frågan är om jag inte skulle tappa för mkt midbas med bara brädan spelandes alla register över typ 50-60Hz. Jag skulle ju också kunna dela av volymen i dörrlådorna och ge de bakre hålen ca 8L för lämplig 6.5" sub och köra midbasar i de främre hålen med antingen 5L slutet eller öppet bakåt rätt ut i dörren.
    Kul att testa lite iallefall!

Förövrigt så är det nu bara 2 dagar kvar tills jag och Jens påbörjar resan ned till Em i Rotterdam , längtar..............

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Nu är det bara att plocka fram den riktiga bilen (traktorn),inför vinterslasket
    Japp , den står nybes o klar(skall bara slänga in ett steg till subben bara)

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Hej! Nu kliar det ordentligt i fingrarna , skall vänta ngn vecka till iallefall innan jag börjar fixa inför nästa säsong men som vägen till/från jobbet ser ut nu med all lera som bönderna drar upp efter att ha plogat så ställs den nog in i garaget vilken dag som helst!

Idag fick jag till sist min nya kamera iallefall , lämnade den gamla på reparation 100708 .
    Hade försäkring på den men först avslog dom ersättning då jag inte förklarat hur den gick sönder(sand i mekaniken)vilket inte jag trodde jag behövde göra då dessa försäkringar man tecknar skall "täcka allt".
    Efter att skickat in en skriftlig överklagan med information om hur sanden kom in i kameran så fick jag iallefall ut en ny.
    Så kommande bilder och bilder till dokumentation kommer komma ifrån en svart Ixus 210 http://www.canon.se/For_Home/Product...IXUS/IXUS_210/ .

Har nu jobbat min första vecka efter semestern också= segt att komma igång igen!

Min nuvarande läs lektyr består av Emma regelboken och hittils sitter det nog en postit lapp på varje sida med noteringar på sånt jag måste komma ihåg eller måste/vill göra för att uppfylla reglerna.
    I mångt och mkt kommer jag följa Master reglerna för att ha lite marginal hade jag tänkt.

Nu är det bara att plocka fram den riktiga bilen (traktorn),inför vinterslasket

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Hej! Nu kliar det ordentligt i fingrarna , skall vänta ngn vecka till iallefall innan jag börjar fixa inför nästa säsong men som vägen till/från jobbet ser ut nu med all lera som bönderna drar upp efter att ha plogat så ställs den nog in i garaget vilken dag som helst!

Idag fick jag till sist min nya kamera iallefall , lämnade den gamla på reparation 100708 .
    Hade försäkring på den men först avslog dom ersättning då jag inte förklarat hur den gick sönder(sand i mekaniken)vilket inte jag trodde jag behövde göra då dessa försäkringar man tecknar skall "täcka allt".
    Efter att skickat in en skriftlig överklagan med information om hur sanden kom in i kameran så fick jag iallefall ut en ny.
    Så kommande bilder och bilder till dokumentation kommer komma ifrån en svart Ixus 210 http://www.canon.se/For_Home/Product...IXUS/IXUS_210/ .

Har nu jobbat min första vecka efter semestern också= segt att komma igång igen!

Min nuvarande läs lektyr består av Emma regelboken och hittils sitter det nog en postit lapp på varje sida med noteringar på sånt jag måste komma ihåg eller måste/vill göra för att uppfylla reglerna.
    I mångt och mkt kommer jag följa Master reglerna för att ha lite marginal hade jag tänkt.

Leave a comment:

Working...
X