Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39
Intressant,ska bli kul att höra vad du föredrar för modell.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Projekt "Sound by Hewi" BMW E39
Collapse
X
-
Hi hi ni hade alla fel i era gissningar
, jag har faktiskt bara köpt fyra då jag redan hade två liggande från den tidigare installationen. Det handlar om tre olika modeller av Dls 5.25" mellanregister som jag tänkte prova ut under vintern till nästa säsong. Även fast det är Dls själva som rekomenderat de jag har i nu så vill jag själv lyssna på lite olika andra och själv försöka avgöra vilka som jag föredrar , har faktiskt kikat lite på element ifrån andra tillverkare men de som varit intressanta skulle inte passa i min bräda utan modifiering av brädan så då får det fortsättningsvis bli Dls.
Och kandidaterna är:
UP5(beg)

UP5i(beg)

UR5i(nya)

Hittade även originalgallrena till UP5 kittet och fastnade faktiskt lite för dom , tycker de har en ren och sober design som skulle passa mitt bygge bra(ev med en annan färgsättning då). Om jag nästa säsong bestämmer mig för att köra med galler för att inte tappa 5 poäng vid tävlig så är det inte omöjligt att jag kör med dessa om jag nu lyckas få tag i 4st likadana även till midbasarna i dörrarna , lite tråkigt då det inte blir "custom made" på de men lite får man väl "fuska".
Bild på dem:
Leave a comment:
-
Nu är det "imorgon" enligt klockan på min dator.
Leave a comment:
-
Har han köpt sex?
Och det skriver han helt ogenerat, usch.
Kul att störningarna gick att få bort, sånt passar definitivt inte in på ett bygge av den här kalibern.
Leave a comment:
-
6st nya tändstift, så nu är det lite bättre sång i Beemern.
Pierre
Leave a comment:
-
6st Hmm...nu ska vi se...vad kan de vara.Originally posted by Hewi View PostDet var ju hemligt!
nej men pga problemen med störningarna som varit har jag inte orkat ta tag i resten av anläggningen förrän nu så det ligger fortfarande i kartong , Jens frågade faktiskt nyss samma sak! Kommer nog sätta i det i helgen
. För er som undrar så har jag köpt ett beg A6 men som inte har en massa repor på chassiet för att byta ut mitt ena A6 som har det och som jag har retat mig på eftersom de andra tre stegen är fina. Har även köpt på mig lite andra grejor...........men de (6st) kommer det info om imorgon 
Ahaa..kanske nya lågnivå kablar
.
Leave a comment:
-
Det var ju hemligt!Originally posted by ZADDA View PostSkönt att det löste sig med störningarna hewi
Blev du nöjd med ditt nya a6 slutsteg du köpte av mig? 
nej men pga problemen med störningarna som varit har jag inte orkat ta tag i resten av anläggningen förrän nu så det ligger fortfarande i kartong , Jens frågade faktiskt nyss samma sak! Kommer nog sätta i det i helgen
. För er som undrar så har jag köpt ett beg A6 men som inte har en massa repor på chassiet för att byta ut mitt ena A6 som har det och som jag har retat mig på eftersom de andra tre stegen är fina. Har även köpt på mig lite andra grejor...........men de (6st) kommer det info om imorgon
Last edited by Hewi; July 29, 2010, 22:09.
Leave a comment:
-
Skönt att det löste sig med störningarna hewi
Blev du nöjd med ditt nya a6 slutsteg du köpte av mig?
Leave a comment:
-
Jo det blir skylt men inte på bakluckan , kommer sen när det övriga byggs klartOriginally posted by racer-putte View PostSe där ja .. blev nice det där du
Men blir de nån skylt å . Som vi diskutera i s-vall då ..HÄRLIGT att du hitta det störiga felet iaf tillslut
mvh patrik
Leave a comment:
-
Se där ja .. blev nice det där du
Men blir de nån skylt å . Som vi diskutera i s-vall då ..HÄRLIGT att du hitta det störiga felet iaf tillslut
mvh patrik
Leave a comment:
-
Har hela tiden retat mig på att baklucke klädseln inte matchar resten av bilens "nya" inredning , nu har jag fixat det
Innan:

Efter:

La även ett lager dämpmatta på/i bagageluckan(sitter även på plåten bakåt vilket inte syns på bilden):

Färdigt:
Leave a comment:
-
Tack! Skall göra mitt bästaOriginally posted by StereoNicke View PostHelt galet snyggt bygge och jag älskar perfektionism, ska man göra något så ska det vara ordentligt och då kan man lika gärna vara noggrann. Jag har läst tråden i 3 dagar (i omgångar) och det är nästan som att läsa en bra bok, jag kunde inte sluta. Bra skrivet och fina bilder.
Skönt att du löste problemet med oljudet, det gäller att ge sig f-n på att hitta felkällan och ibland kan det ta tid.
Lycka till med tävlingen och hoppas du når högst upp på pallen.
Leave a comment:
-
Helt galet snyggt bygge och jag älskar perfektionism, ska man göra något så ska det vara ordentligt och då kan man lika gärna vara noggrann. Jag har läst tråden i 3 dagar (i omgångar) och det är nästan som att läsa en bra bok, jag kunde inte sluta. Bra skrivet och fina bilder.
Skönt att du löste problemet med oljudet, det gäller att ge sig f-n på att hitta felkällan och ibland kan det ta tid.
Lycka till med tävlingen och hoppas du når högst upp på pallen.
Leave a comment:
-
Exakt! Jag har ju inte ens byggt färdigt bilen faktiskt! Anmält mig till Mantorp Fre+LöOriginally posted by Robsarve View PostStörningarna gjorde ju att Hewan inte kunde bygga vidare men nu är ju fältet öppet igen. Vi skall ses nästa vecka, då skall vi se vad han tycker om min gamla limpa... Alttid kan det ge någon dum idé
Leave a comment:
-
FINNS det ngr dumma idéer?Originally posted by Robsarve View PostStörningarna gjorde ju att Hewan inte kunde bygga vidare men nu är ju fältet öppet igen. Vi skall ses nästa vecka, då skall vi se vad han tycker om min gamla limpa... Alttid kan det ge någon dum idé
Leave a comment:

Leave a comment: