Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dlsaren
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Skall bli kul att kolla på ditt bygge under Mantorps tävlingen.

Leave a comment:

• BaDiS
    replied

Dom där Connention säkringshållarna är ju grymmt trevliga att jobba med, kör själv med dom

Leave a comment:

• dlsaren
    replied

Kanske de bitarna står hyffsat bra nu då , tidskompet är faktiskt en av grejorna jag justerat om helt o hållet mot hur jag haft tidigare , då vara alla kanaler tidskompade och nu bara de som är närmare lyssningspos än den som är längst bort kompade , längst bort är faktiskt hö mellanregister i min bil.[/QUOTE]
    Då blir det till att göra om.Det är tiden från elementen till dina öron du skall tidskompa.Kan inte bli noll

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

K K Kaffe...vad är det för nåt?

Någon slags rostolja?

PS...är ju ingen kaffedrickare.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Har fixat lite detaljer inför nästa helg idag och städat ur bilen inuti. Fick ju mont en ny + kabel ifrån hö batteri till vä batteri för att bli av med störningar , denna blev längre än 40cm så den hängde jag på en 150A säkring på(50mm2 kabel).

Sen så har jag fixat en ny kaffe/espresso bryggare(pods) till verkstan så man kan njuta av lite gott kaffe också när man håller på

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Horsyhorse View Post
    Välkommen i klubben.

Pierre
    Tack men det behövs nog lite eq innan jag är nöjd tror jag.
    Originally posted by Lonefox View Post
    Blivit hårt slagen i huvudet MÅNGA gånger på senare tid att när tid och fas stämmer så behövs sällan EQ
    Kanske de bitarna står hyffsat bra nu då , tidskompet är faktiskt en av grejorna jag justerat om helt o hållet mot hur jag haft tidigare , då vara alla kanaler tidskompade och nu bara de som är närmare lyssningspos än den som är längst bort kompade , längst bort är faktiskt hö mellanregister i min bil.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    Jag känner att jag nu har 0 koll på inställningarna då jag sedan förra tweakningen har ändrat på en hel del saker men hoppas att jag skall "få ihop det" tills Mantorp. Just nu tycker jag nästan att det låter bäst utan Eq:n på faktiskt då de gamla kurvorna inte funkar/passar riktigt längre.
    Blivit hårt slagen i huvudet MÅNGA gånger på senare tid att när tid och fas stämmer så behövs sällan EQ

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    det låter bäst utan Eq:n på faktiskt
    Välkommen i klubben.

Pierre

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Jaha då får du kompa om basen nu ja
    Jag känner att jag nu har 0 koll på inställningarna då jag sedan förra tweakningen har ändrat på en hel del saker men hoppas att jag skall "få ihop det" tills Mantorp. Just nu tycker jag nästan att det låter bäst utan Eq:n på faktiskt då de gamla kurvorna inte funkar/passar riktigt längre.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Jaha då får du kompa om basen nu ja

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Idag blev det mest "bil service" då jag hört att ngn av bromsarna låg på litet och gnisslade i bak , tog isär alla runtom och rengjorde o smörjde upp så nu är det fräsht(upptäckte dock att det är dags för nya bromsskivor i bak då de ligger på min gränsen i tjocklek).
    Bytte även ut det fula A6 steget mot det inköpta fina steget.

Repor:

"nya":

Upptäckte också en grej när jag tittade på det gamla:

Har bara tänkt att så länge bägge knapparna som också sitter på steget är ute så är filter mm urkopplat som på de andra stegen , så är det ju inte på A6 stegen där filter o faskontroll alltid är aktiva vilket jag ju egentligen vet och det andra A6 steget hade jag minsann ställt in korrekt dvs 0° phase och 125Hz LP(jag delar ju i processorn). Det är bra att rota och kolla lite på grejorna ibland!

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

[QUOTE=Hewi;51336]Inte helt omöjligt att jag kallar in dig för provlyssningar då jag nog kommer vilja ha en "second opinion"

Javisst,det gör jag gärna.

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Originally posted by Optima View Post
    Har han köpt sex?
    Bilderna visar ju en del "porr".
    Undrar vad Mr Optima EGENTLIGEN har i sitt huvud.

Pierre

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Intressant,ska bli kul att höra vad du föredrar för modell.
    Inte helt omöjligt att jag kallar in dig för provlyssningar då jag nog kommer vilja ha en "second opinion"
    Nja, helt fel hade vi väl inte. Bilderna visar ju en del "porr".
    Jo iofs

Leave a comment:

• Optima
    replied

Nja, helt fel hade vi väl inte. Bilderna visar ju en del "porr".

Leave a comment:

Working...
X