Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BaDiS
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Originally posted by Hewi View Post
    Hej! Har inte gjort ngt på bilen sen sist men idag var jag och besiktade den i Fyrislund Uppsala , den gick igenom ua iallefall , var en trevlig besiktningsman som själv håller på med billjud och hade tävlat i Entry ngn gång. Efter provkörning sa han: Låter riktigt bra , nu måste jag dock själv köpa en bräda till bilen och bygga ljud i istället för den dolda installationen jag har nu i original uttag nere vid fötterna , han skall själv ut och tävla nästa år. Så till honom: Trevligt att träffas och så syns vi om inte annat nästa år på tävlingarna!

Nästa vecka skall jag troligen till Micke på PM-Shopen ngn kväll för lite tweakning+att bilen skall till Ditec på lackbehandling.

Ang Sundsvall har jag inte riktigt bestämt mig ännu men har lovat mig själv att senast sö kväll skall jag ha gjort det , det lutar åt att bränna dit tidigt på Lö morgon och sova över mellan lö/sö och då köra Experienced bägge dagarna.
    Hoppas du bestämmer dig för att komma dit då
    Ska försöka hinna få klart mitt också..

Leave a comment:

• jonash
    replied

Hej! Har inte gjort ngt på bilen sen sist men idag var jag och besiktade den i Fyrislund Uppsala , den gick igenom ua iallefall , var en trevlig besiktningsman som själv håller på med billjud och hade tävlat i Entry ngn gång. Efter provkörning sa han: Låter riktigt bra , nu måste jag dock själv köpa en bräda till bilen och bygga ljud i istället för den dolda installationen jag har nu i original uttag nere vid fötterna , han skall själv ut och tävla nästa år. Så till honom: Trevligt att träffas och så syns vi om inte annat nästa år på tävlingarna!

Nästa vecka skall jag troligen till Micke på PM-Shopen ngn kväll för lite tweakning+att bilen skall till Ditec på lackbehandling.

Ang Sundsvall har jag inte riktigt bestämt mig ännu men har lovat mig själv att senast sö kväll skall jag ha gjort det , det lutar åt att bränna dit tidigt på Lö morgon och sova över mellan lö/sö och då köra Experienced bägge dagarna.
    Tips #1:

Ställ alltid ljudet som du själv vill ha det.

Det finns fler än 10 exempel på där andra ställt ljudet i bilen, och där det sen inte funkat för tävlanden att representera det ljudet.

Att ställa ljud hemma i P-garaget, verkstan eller whatever är rätt meningslöst då man ändå måste ställa ljudet för den lokala påverkan - om man vill ha ut max..

/Jonas

Leave a comment:

• Antonio Gotti
    replied

det är ju klart att du åker för jag ska bo i din bil alla dagarna när jag inte springer rund o jobbar behöver lysna på välljud när mina öron skaver av BASARNA

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Leave a comment:

• Svenn3SaataN
    replied

Snyggt! Fan det ser som sagt jävligt lätt ut när du gör det. Måste våga mig på att testa det någon gång

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by JALLE View Post
    Då denna installation håller otroligt hög nivå så måste ju även bygguiden följa samma spår.

Med över 1000 unika läsare senaste månaden har vi uppdaterat denna guide till nya CNA:s nya design.

DIY-Dörrsida
    Kanon! Och kul med intresset

Leave a comment:

• JALLE
    replied

Då denna installation håller otroligt hög nivå så måste ju även bygguiden följa samma spår.

Med över 1000 unika läsare senaste månaden har vi uppdaterat denna guide till nya CNA:s nya design.

DIY-Dörrsida

Leave a comment:

• BaDiS
    replied

Snälla Hewi kom till Sundsvall!
    Måste få se bygget irl

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Bra att det fanns vrid-pottar ,misstänkte det.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Sibbe View Post
    Tack! Som det ser ut nu så blir det nog advaced först nästa säsong då det inte riktigt gått som jag tänkt med luckorna över stegen så golvet måste ur bilen och göras om för att det skall bli bra , sen behöver jag fixa till en hel del annat för att kunna tävla seriöst i den klassen.

NEJ den här bilen vill vi se i Sundsvall!
    Iofs så kan man ju vara med även fast man inte är klar med bilen och ta minus poängen men det känns inte helt seriöst så OM jag skulle åka dit blir det Experienced isåfall............hmmmm får fundera på saken

Leave a comment:

• Sibbe
    replied

[/QUOTE]Tack! Som det ser ut nu så blir det nog advaced först nästa säsong då det inte riktigt gått som jag tänkt med luckorna över stegen så golvet måste ur bilen och göras om för att det skall bli bra , sen behöver jag fixa till en hel del annat för att kunna tävla seriöst i den klassen.[/QUOTE]

NEJ den här bilen vill vi se i Sundsvall!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Igår fick jag äntligen tid över att pyssla lite med bilen Fixade kondingarna så att de visar rätt spänning samt satte på ny krympslang på strömkablarna så att inga kardeler längre är synliga.

Uppkopplat strömblock från en av kondingarna:

Vridpot till displayen:

Gammal krympslang:

Ny som går över kardelerna en bit då inte höljet på kabeln inte går att få in ända emot förskruvningarna på kondingarna:

Nu så ser det ok ut :

Leave a comment:

• ToriBass
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Du som hade lagt handskarna på hyllan där ja
    Öhum *host* det var det ja... :P

Du kan nog vara lugn ett tag till skulle jag tro......
    Med tanke på hur genomarbetat ditt bygge så har jag all orsak i världen å vara orolig !

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Puttmeister View Post
    Grattis! Kul att det gick bra.
    Tack! Och tack för snabb tweakningen!
    Originally posted by dlsaren View Post
    Grattis o lycka till i advanced ,du hör klart hemma i minst den klassen.
    Tack! Som det ser ut nu så blir det nog advaced först nästa säsong då det inte riktigt gått som jag tänkt med luckorna över stegen så golvet måste ur bilen och göras om för att det skall bli bra , sen behöver jag fixa till en hel del annat för att kunna tävla seriöst i den klassen.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by ToriBass View Post
    Sedär, då blir det ännu mer tuff konkurrans i klassen
    Jag får hem och fila ännu mer på ljudet tror jag.
    Du kan nog vara lugn ett tag till skulle jag tro......

Leave a comment:

Working...
X