Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jonash
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Originally posted by Hewi View Post
    Jag funderar på både det ena och det andra nu så vi får se vad det blir , man vill ju få till ljudet såpass att det är ngn vits att tävla i advanced unl så det behövs nog mer än tweakning tror jag
    Hewan, du har justerat ditt ljud i vadå, 2-3 månader? Rickard har hållt på i sin bil i ett år mer tror jag. Om än inte med samma anläggnign hela tiden, men man lär sig med tiden oavsett anläggning. Och jag tror inte din installation har nått maxnivån ännu.

Så ge det mer tid skall du se! Det tar lite tid innan det är som det skall eller kan vara. Och, det kan vara så extremt lite som gör så extremt mycket.

(ett typiskt exempel är min gamle SEAT, som 1a året lät faktiskt riktigt jädra bra på finalen, sen nollades DSPn vid ett tillfälle och jag hann bara spendera 4-5 timmar max att justera in den till finalen året därpå, och då lät den typ 50 pinnar sämre, trots att jag använde bättre produkter....)

Genom att hitta de här små grejerna så kan man med lätthet skjutsa ljudet upp från säg 220 pinnar till 260. Det handlar om att ta sig upp en nivå på skalan, det ger ofta i slutändan bortåt 40-50 pinnar totalt!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by octan View Post
    Grattis!
    Vet du vilka delar av ljudmomentet du tappade på jämfört med diq?
    Blir en utmaning att komma ikapp.
    Nej inte exakt , tror det var generellt lite lägre på allt utom sub som jag fick ganska bra poäng på.

Leave a comment:

• octan
    replied

Grattis!
    Vet du vilka delar av ljudmomentet du tappade på jämfört med diq?
    Blir en utmaning att komma ikapp.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Kulan View Post
    Grattis till andraplatserna..! Klart du ska börja med bassrace, kostar ju inget extra. Så kan ja möta dig sen å så kan du skratta när ja spelar ur mig..
    Skulle vara kul o prova iallefall
    Originally posted by Antonio Gotti View Post
    Grattis men 8 pinnar är ju mycket, du tar det nästa gång, ha det bra nu
    Jo och då tror jag inte Diq hade fullt på installationen så det skiljer ännu mer på ljud-delen , ha det bra du också
    Originally posted by BaDiS View Post
    Måste säga att det var riktigt kul att kika på bygget å få snacka lite
    Tack detsamma!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by racer-putte View Post
    GRATTIS till priserna ...fast de hade jue vart skojjigare att vinna men iaf får tacka för prov-lyssningen . i lööööööööööööööve din bil både ljud å bygg-mässigt .. mvh patrik
    Tack! Ja det är ju bara första plats som betyder ngn komma två eller tia känns som samma sak
    Originally posted by Robsarve View Post
    Nej det var tyvärr inga höjdrelaterade problem.

När Niclas dömde skiljde det bara 8 pinnar. Det borde du kunna tweaka till...

Tack igen för all hjälp i helgen. Helt ovärdeligt!
    Jag funderar på både det ena och det andra nu så vi får se vad det blir , man vill ju få till ljudet såpass att det är ngn vits att tävla i advanced unl så det behövs nog mer än tweakning tror jag

Leave a comment:

• BaDiS
    replied

Måste säga att det var riktigt kul att kika på bygget å få snacka lite

Leave a comment:

• Antonio Gotti
    replied

Grattis men 8 pinnar är ju mycket, du tar det nästa gång, ha det bra nu

Leave a comment:

• Kulan
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    Nu är man hemkommen ifrån Sundsvall , blev två andra platser tyvärr , har tappat runt 25 poäng på ljudet sedan sist vilket känns mer än att bara bero på ny omgivning så nu gäller det att gå igenom papprena och försöka jobba vidare på ljudbiten. Vann bägge dagarna gjorde Diq(Grattis!)med sin Audi. Är nu grymt trött så det blir sängen snart. Spelade lite db på Lö kvällen och där gick det lite bättre , höjde från Bålsta:s 134db till 134.6db med musik och 139.3db med ton , man kanske skulle börja tävla i bassrace istället för sq
    Grattis till andraplatserna..! Klart du ska börja med bassrace, kostar ju inget extra. Så kan ja möta dig sen å så kan du skratta när ja spelar ur mig..

Leave a comment:

• Robsarve
    replied

Nej det var tyvärr inga höjdrelaterade problem.

När Niclas dömde skiljde det bara 8 pinnar. Det borde du kunna tweaka till...

Tack igen för all hjälp i helgen. Helt ovärdeligt!

Leave a comment:

• racer-putte
    replied

GRATTIS till priserna ...fast de hade jue vart skojjigare att vinna men iaf får tacka för prov-lyssningen . i lööööööööööööööve din bil både ljud å bygg-mässigt .. mvh patrik

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by The one n only View Post
    vilken Längd Dommaren har ifall det har ungefärligt samma längd som den tävlande då ljudkurvan och inställningen är gjord efter den tävlandets längd exvis 180 cm och dommaren är 2 meter då blir det skillnad i kurvor
    Det kan ju bli sånna problem men både Erik och Nicklas ligger ganska nära mig i längd så de satt i rätt position vid bedömningarna.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Nu är man hemkommen ifrån Sundsvall , blev två andra platser tyvärr , har tappat runt 25 poäng på ljudet sedan sist vilket känns mer än att bara bero på ny omgivning så nu gäller det att gå igenom papprena och försöka jobba vidare på ljudbiten. Vann bägge dagarna gjorde Diq(Grattis!)med sin Audi. Är nu grymt trött så det blir sängen snart. Spelade lite db på Lö kvällen och där gick det lite bättre , höjde från Bålsta:s 134db till 134.6db med musik och 139.3db med ton , man kanske skulle börja tävla i bassrace istället för sq
    Last edited by Hewi; May 30, 2010, 20:30.

Leave a comment:

• The one n only
    replied

vilken Längd Dommaren har ifall det har ungefärligt samma längd som den tävlande då ljudkurvan och inställningen är gjord efter den tävlandets längd exvis 180 cm och dommaren är 2 meter då blir det skillnad i kurvor

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Horsyhorse View Post
    Han hade antagligen lite bättre grejjor. Så riktigt bra.

Pierre
    Det tror jag inte ett smack på. Men han kanske hade lyckats bättre med inställningarna till skivan, DET är det som är säkert

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Inte illa! Man undrar hur bra 1an är i det läget..
    Han hade antagligen lite bättre grejjor. Så riktigt bra.

Pierre

Leave a comment:

Working...
X