Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säsong 2014 Förslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frippe_L
    replied
    Re: Säsong 2014 Förslag

Originally posted by Nonne View Post
    Hur lätt Säljer du en halvmålad tavla?

Det finns gränser, bilen ska spela och kunna bedömas under ett visst antal punkter annars kan man bli hemma.
    Ska detta även gälla SQ/Multimedia-bilar som tävlar utan att ha nån anläggning i bilen eller "sämre" bil med stereo i enbart för att få kvalpoäng sen kommer man på sm-finalen med helt annan bil?

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Att en bil växer fram under säsongen är ett välkänt faktum...
    På en final SKALL bilen vara fullt klar.
    Utveckling tror jag att det kallas.
    Säsongen är ju en resa mot final.

Nåja, detta är eg. en helt annan diskussion så sett.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by Morre_W View Post
    Tvivlar på att man skrämmer bort deltagare genom att visa att man kan ställa upp och tävla med en bil som inte är 100% färdig...
    Hur lätt Säljer du en halvmålad tavla?

Det finns gränser, bilen ska spela och kunna bedömas under ett visst antal punkter annars kan man bli hemma.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Mats> Editera quoten då ;-)
    Morre> Ja absolut men på finalen? Nej jag säger inte mer... :-)

Leave a comment:

• Morre_W
    replied

Tvivlar på att man skrämmer bort deltagare genom att visa att man kan ställa upp och tävla med en bil som inte är 100% färdig...

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Det är så det varit i alla tider, jag tycker man ska förtjäna en final.

En annan sak som är helt vansinnigt fel är att man ska kunna kvala med en bil för att sedan tävla med en annan.

Det ska finnas ett giltigt skäl att få tävla med en stand in, samma gäller stängd bil ..... den ska vara DISKAD och utom tävlan!!!!!
    Hur skulle formel 1, Moto GP, fotboll, hockey osv osv se ut utan dessa regler...

Det stora problemet är likväl antalet tävlande vilket gör att ett kvalsystem blir svårt att hålla.
    Vi är tillbaka till frågan: Hur skall fler lockas till tävlingsbanan? Främst i SQ...
    Last edited by Lonefox; October 7, 2013, 20:23.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by albastro View Post
    Det jag menade med poäng, va för att visa föreslog att man ska få poäng av placeringar och hur många tävlingar man varit på.

Tycker att det är inte genomtänkt speciellt noga.

Det var så jag menade.
    Det är så det varit i alla tider, jag tycker man ska förtjäna en final.

En annan sak som är helt vansinnigt fel är att man ska kunna kvala med en bil för att sedan tävla med en annan.

Det ska finnas ett giltigt skäl att få tävla med en stand in, samma gäller stängd bil ..... den ska vara DISKAD och utom tävlan!!!!!

Leave a comment:

• albastro
    replied

Hur menar du då?

Poäng får du när du tävlar och har inte något med klassindelning att göra.
    Det jag menade med poäng, va för att visa föreslog att man ska få poäng av placeringar och hur många tävlingar man varit på.

Tycker att det är inte genomtänkt speciellt noga.

Det var så jag menade.

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by huSSe View Post
    Synd man bor i norra sverige.
    Det går säkert ordna informationskväll/kurs norröver också.

Leave a comment:

• huSSe
    replied

Synd man bor i norra sverige.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Tycker personligen att prisklasser är ett bättre förslag än poängräkningen.
    Hur menar du då?

Poäng får du när du tävlar och har inte något med klassindelning att göra.

Det jag önskar mig mer av hade varit fler butiksevent här nere vid skåne.
    Ställ frågan till de butiker som finns.

Samt nångonstans att hitta info för ex rookie, där ex termer, info om klasser mm förklaras lite mer.
    Det är en sak för förbundet, skicka mejl.

Infokvällen innan vallåkra som Nonne hade va super, en hel del frågetecken blev uppklarade.
    Kanske infoga något liknande (om möjligt?) att rookies får nått liknande, så man får mer kött på benen o kanske inte får minuspoäng av nått enkelt som säkringen fel räknat.
    enbart en tanke eftersom att en del jag har pratat med, inte vill ens testa tävla för dom inte vet vad som gäller.
    Jag skulle kunna hålla en infokväll om att tävla i billjud, finns det intresse så bar hojta till så spikar jag ihop en sådan tillställning.

Jag kan säkerligen få hit 2 domare, en för installation och en för ljudbedömningen.

En bil för att räta ut frågetecknen med är nog inte heller svår att få hit!

Leave a comment:

• Tufte
    replied

Jeg tror...:
    1: Egen SQ only sound klasse med enkel bedømning av installasjon, gjerne et par tre klasser. Eks 3, 5channel og unl
    2: informasjon i forkant av sesongen, hva er lyd, hva lyttes det etter og hva kreves av installasjon i de ulike klassene. Gjerne med biler som kan lyttes på den dagen og installasjons bedømning
    3: egne bilstereotreff uten konkurranse, slik at en kan headhunte nye deltakere til EMMA gjerne sammen med andre
    4: istedenfor wildcard til en finale med bonuspoeng i sekken, så bør det heller være en spesialpris for flest konkurranser.
    5:få med andre typer sponsorer som stiller opp på konkurranser, slik at det ikke kun er bilstereo, men enda mer bilrelatert. Egne EMMA t-shirts for sesongen, (ikke kun team Sweeden/Norway) som har med alle sponsorer som deltakerne bruker på konkurranse dagen (Team følelse), egne dommer t-shirts med sponsorer.
    6:Felles lunsj midt på dagen for ALLE.
    7: Små konkurranser for publikum, eks holde en basser lengst, kaste en høyttaler nærmest et mål.. Mange muligheter for at det blir publikums attraksjoner Det er vel derfor ESPL/DBDRAG trekker til seg publikum og nye deltakere. Det skjer noe der...

Leave a comment:

• octan
    replied

Om det är "Hur man tävlar" utbildningar som behövs så kan det säkert ordnas på flera håll i landet.

Många butiks-event är svårare då det inte finns så många butiker kvar längre.

Känns som att antal team har minskat, annars kanske man borde försöka med Team-event.
    Tävling + chans att hitta nya medlemmar.

Leave a comment:

• albastro
    replied

Tycker personligen att prisklasser är ett bättre förslag än poängräkningen.

Det jag önskar mig mer av hade varit fler butiksevent här nere vid skåne.
    Samt nångonstans att hitta info för ex rookie, där ex termer, info om klasser mm förklaras lite mer.

Infokvällen innan vallåkra som Nonne hade va super, en hel del frågetecken blev uppklarade.
    Kanske infoga något liknande (om möjligt?) att rookies får nått liknande, så man får mer kött på benen o kanske inte får minuspoäng av nått enkelt som säkringen fel räknat.
    enbart en tanke eftersom att en del jag har pratat med, inte vill ens testa tävla för dom inte vet vad som gäller.

Leave a comment:

• pierre
    replied

Originally posted by Morre_W View Post
    Ang. ESPL: en vettig skiva är ett måste då :-)
    Tyckte den skivan vi körde 06-07 var toppen mycke olika sorts Music alllså
    Last edited by pierre; October 6, 2013, 18:33.

Leave a comment:

Working...
X