Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säsong 2014 Förslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jigga
    replied
    Re: Säsong 2014 Förslag

Ligger de nån tävling norr om Sundsvall =)

Leave a comment:

• klåp
    replied

Klasser ligger online för dB drag. Här på forumet o på fb.
    Kommer på hemsidan inom kort med

Leave a comment:

• Anders
    replied

Låter kanon då kan man kanske välja klass till veckan och börja handla lite. behöver allt inkl bil

QUOTE=octan;368444]Det jobbas febrilt med detta just nu. Förhoppningsvis klart denna helgen.
    Står lite matnyttigt här.

https://www.facebook.com/Bilstereoforbundet

http://www.termpro.com/dbdrag/rules/2014/rules.asp[/QUOTE]

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by Anders View Post
    Finns det nåt datum satt när klasserna i dbdrag 2014 ska vara klar? sugen att börja igen men svårt att köpa nåt innan det är klart. med klasser.
    Det jobbas febrilt med detta just nu. Förhoppningsvis klart denna helgen.
    Står lite matnyttigt här.

https://www.facebook.com/Bilstereoforbundet

http://www.termpro.com/dbdrag/rules/2014/rules.asp

Leave a comment:

• Anders
    replied

Finns det nåt datum satt när klasserna i dbdrag 2014 ska vara klar? sugen att börja igen men svårt att köpa nåt innan det är klart. med klasser.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Thomas_7i View Post
    Kom på lite mer frågetecken efter att gjort ett försök att läsa regelboken.
    Vart i hela friden ska man vara med och tävla om man inte BYGGT OM instrumentbrädan, men man har tagit upp originalhålen lite och gjort en liten "snygg" förhöjningsring?

Det pratas även om Rookie med omodifierad bräda, vart går gränsen? Är det modifiering så fort man gör något med den som avviker från originalet?!

Har fortfarande jättesvårt att hitta vilken klass jag "ska vara med i" av att bara läsa regelboken. Men någon kanske har lust att förklara om jag förklarar tanken med installationen?

4"-kit på brädan, uppborrade originalhål, monterat i "droppformad förhöjningsring", alltså diskant och mellan i samma "ring".
    6,5" i originalplacering i dörr.
    Sub i skuffen.
    Original HU, alternativt en eftermarknads med skärm.
    DSP i skuffen.
    5-kanals steg i skuffen.

Jag fick det till EMMA Expert, men jag tycker inte alls att jag hör hemma där.

MvH Thomas
    Som jag får till det så passar din bil i Master
    Last edited by Hewi; January 10, 2014, 21:30.

Leave a comment:

• ToriBass
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Glöm för h-vete inte Top Dog! Ungefär som Bassrace men mycke roligare då alla möter alla!
    Kan bara instämma.
    Provade detta på klåps "Time to suit up" tävling i november och det var riktigt kul. Gick dessutom över förväntan!

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Originally posted by octan View Post
    Bassrace fungerar alltid. Där väljer du själv vilken klass du hamnar i vid kvalet.
    Välkommen!!
    Glöm för h-vete inte Top Dog! Ungefär som Bassrace men mycke roligare då alla möter alla!

Leave a comment:

• kryddan
    replied

Nåja, jag tänker fortfarande bygga som jag vill ha det och inte bry mig så mycket om vilka regler som säger vad, så får vi se vart man ska vara någonstans. För jag blir med största sannolikhet ett nytt tillskott under 2014 på tävlingarna.

MvH Thomas

Det hoppas vi på.

Leave a comment:

• Thomas_7i
    replied

Nåja, jag tänker fortfarande bygga som jag vill ha det och inte bry mig så mycket om vilka regler som säger vad, så får vi se vart man ska vara någonstans. För jag blir med största sannolikhet ett nytt tillskott under 2014 på tävlingarna.

MvH Thomas

Leave a comment:

• Steenzor
    replied

Kan ju säga för mig som nybörjare har jag svårt att veta vad som gäller, och att hitta info.

Leave a comment:

• JALLE
    replied

Vart i hela friden ska man vara med och tävla om man inte BYGGT OM instrumentbrädan, men man har tagit upp originalhålen lite och gjort en liten "snygg" förhöjningsring?

Det pratas även om Rookie med omodifierad bräda, vart går gränsen? Är det modifiering så fort man gör något med den som avviker från originalet?!

Har fortfarande jättesvårt att hitta vilken klass jag "ska vara med i" av att bara läsa regelboken. Men någon kanske har lust att förklara om jag förklarar tanken med installationen?

4"-kit på brädan, uppborrade originalhål, monterat i "droppformad förhöjningsring", alltså diskant och mellan i samma "ring".
    Sub i skuffen.
    DSP i skuffen.
    5-kanals steg i skuffen.

MvH Thomas

Detta är exakt den typ av bygge jag ville se i Experienced och advanced.
    Men tyvärr tyckte tyskarna annat och när regeldiskutionerna förflyttades från ett mötesrum till ett onlineforum så försvann Emmas styrka, dvs lobbying mellan ansvariga över en bit mat och en öl.

Tycker det är synd och detta bör regleras till 2014

Leave a comment:

• JALLE
    replied

Jag vet inte om jag bara suger på att leta, men jag skulle vilja ha en regelbok på svenska...?! Tycker inte det är för mycket att begära, men det kanske finns..?

MvH Thomas
    En regelbok på svenska kräver OERHÖRT mycket arbete för att ens vara värd att publicera, och ändå skulle det inte gå att använda den som referens för regeltolkningar.

Vad som däremot behövs är en bättre hemsida där det mer ingående förklaras vad som bedöms och hur det bedöms.

Sen kanske tävlingsformen för SQ skall förenklas lite i ramarna så att det blir enklare att ta steget in i cirkusen.
    EMMA har krånglat till regelverket lite väl mycket under de senaste utgåvorna och det är inte helt enkelt att skriva sig ur tyvärr.
    (Sverige får skicka ner en representant som kan röra runt i grytan och lösa upp knutarna :-) )

Leave a comment:

• Thomas_7i
    replied

Sub i skuffen.
    DSP i skuffen.
    5-kanals steg i skuffen.

MvH Thomas

Leave a comment:

• Thomas_7i
    replied

Jag vet inte om jag bara suger på att leta, men jag skulle vilja ha en regelbok på svenska...?! Tycker inte det är för mycket att begära, men det kanske finns..?

MvH Thomas

Leave a comment:

Working...
X