Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huntelaar höjer nivån i BMW e60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

    Originally posted by Huntelaar View Post

    Du hade tänkt ha plåten som lådans "botten", jag hade mer tänkt mig ha den plastade hatthylla som "botten".
    Hur får du utrymmet där basen spelar tätt? Viktigt!

    Sedan skall vi inte förakta säkerhetsproblematiken med en stor plastad klump på hatthyllan. Du får komma på ett sätt att bulta fast den... om du smäller är det inget spännande att ha den komma flygandes.... då klipper den snabbt, effektivt och skoningslöst

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #47
      Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

      Spela roll vem som basar högst, jag basar längst

      Klart de är viktigt att få fast skiten, men bulta genom plasten och genom plåten, funkar de månne

      Comment


      • #48
        Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

        Originally posted by Huntelaar View Post
        Spela roll vem som basar högst, jag basar längst

        Klart de är viktigt att få fast skiten, men bulta genom plasten och genom plåten, funkar de månne
        Förankra lämpligtvis några skenor av aluminium eller något i ett utbrett mönster på den nya botten när du har tillverkat den. Sen lägger du feta brickor och sätter bultar rakt genom hatthyllan med brickor på undersidan av plåten, så vore det fan om botten skulle separera. Se till att resten blir duktigt armerat och att basen sitter ordentligt med islagsmuttrar osv.
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • #49
          Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

          Originally posted by Huntelaar View Post
          Reflekterar på att du lagt plåten OVANPÅ högtalern, buktar inte dörrsidan ut nu?
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #50
            Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

            Originally posted by Nonne View Post
            Reflekterar på att du lagt plåten OVANPÅ högtalern, buktar inte dörrsidan ut nu?
            Nej de två fästöron som sitter på högtalaren passar exakt som den gamla, förutom de två andra, men de var de plexiskivan fixade Så den sticker inte ut mer än orginal.
            Last edited by Huntelaar; January 10, 2013, 20:28.

            Comment


            • #51
              Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

              Ikväll är de dags för plastning, min fråga till den som kan är hur mycket härdade i procent som behövs för att de ska torka snabbast utan risk. Har 20 grader plus en byggfläkt till.

              Comment


              • #52
                Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                Det blev desvärre ingen plastning, i en drömvärld går alla ens tankar ihop och bildar en perfekt skapelse men dessvärre så gick inget ihop denna gången. Vid en första kontakt med hatthyllan tänkte jag, "va fan håller jag på med?".

                Att tro att de räcker att gjuta av baksidan för att få en helt identisk hatthylla vore lite för naivt, de kommer givetvis inte att bli så enkelt, så jag avbröt processen och åkte tillbaka till biltema med all väv och polyester och tänker att nu finns de två alternativ.

                Alternativ 1: Göra en ram av min nuvarande 30L låda med en dls rw12i och låta den spela genom skidluckan.

                Alternativ 2: Hålsåga sönder hatthyllan och dra ner en port till min bandpass DLS oa10.

                Just nu känns de hugget som stucket.

                Finns tid att fundera på det då jag ska gå på middarna först och där finns också två alternativ, om inte mer.

                Alternativ 1: Använda nuvarande låda som baffel och låta de spela portat, men med distans så att de 72mm går ner.

                Alternativ 2: Fortfarande använda lådan som baffel med distans, plugga hålet, göra ett nytt hål och använda hela baljan som låda, lägga en träskiva över och täta kanterna.

                Återigen vet jag ej om alternativ 2 går att genomföra då jag bara gått på zrkens bilder, baljan som OEM lådan sitter i, går kanske golvmattan ner likadant? Isåfall går de ju ej att göra så.

                Alternativ 2 känns bäst då sidospoilern låter skit vid basslag, går kanske åtgärna underifrån bilen? Eller innifrån med bitumenmattor etc.



                Fick iallfall tag på nycklar som passar torx-skruvarna som håller stolen, så nu är de bara att få tummen ur och montera ur dessa.

                Comment


                • #53
                  Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                  För basen skulle jag rekomendera 30L + ram alternativet.
                  För middbasarna är jag skeptisk till om ngn av de där går om du vill ha kvar galler. Eller om du vill kunna få på stolen. Railet som stolen glider på passerar midbasarna.


                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #54
                    Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                    Yes såg att du hade en distans och fick ut 75mm, stämmer inte det?


                    Tänker på den bilden

                    Comment


                    • #55
                      Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60







                      Comment


                      • #56
                        Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                        De där distanserna skrotades kvickt och effektivt.. De är tvärmax innan, som du ser på bilden ovanför med SWS subben, precis så här högt som stolen kräver för att gå över. Möjligt du kan invertera midden, eller montera den på ena sidan så den går klar från stolen.. men distanserna som jag byggde dom kräver åtminstonne rejäl försänkning för att det skall gå klart med upphäningen. Men - jag provmonterade dem aldrig med stol ovanpå.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • #57
                          Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                          Rätt värdelöst att de sitter under skenan, hur tänkte dom där? De blir en utmaning att fixa detta, men de ska gå, så enkelt är de. Om jag så ska behöva skära bort en del av mattan.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                            Går det inte att sätta distanser under stolsskenan och på så sätt få utrymme?
                            sigpic

                            -C5 2008 -SQuse-
                            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                            Comment


                            • #59
                              Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                              Originally posted by Mats H View Post
                              Går det inte att sätta distanser under stolsskenan och på så sätt få utrymme?

                              Jag är inne på de också men vad säger besiktning om de?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                                Originally posted by Huntelaar View Post
                                Jag är inne på de också men vad säger besiktning om de?
                                Har du någonsin sett någon från SBP som har tittat under stolarna???
                                Sponsor:
                                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                                Tudor Batteries - www.tudor.se
                                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                                Comment

                                Working...
                                X