![]() |
![]() |
#1 |
Senior Member
Join Date: Mar 2011
Location: Sör om Feskekörkah
Age: 35
Posts: 3,722
Rep Power: 386
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mors Boys!
Det är dags för en ny projekttråd.. (Söker du min förra finns den här E60 Bygglogg Till mitt förfogande finns nu en Ford Focus mk2 -06. Bilen har vart länge i familjens ägo, och har även tidigare varit föremål för enklare stereobygge (uppgraderat 6.5" kit på 1DIN huvudenhet, och tid hade det Rockford t115d2 och t20001bd steg..) När den inte längre var i mitt våld slets strömkabel&signal ur, och följde med till mitt nästa projekt). Så här såg bilen ut där den stod under sitt träd knappt använd senaste åren: ![]() Jag tycker man kan kategorisera extremare stereobyggen grovt till tre sorter: -DEMO, spela högt utanför bilen med harregösses PA-framsystem och tillhörande bas. ![]() -Db tävling, spela högt med bas, framsystem är "option". ![]() -SQ tävling, spela korrekt men toklågt. ![]() Detta projektet riktar inte in sig stenhårt på någon del specifikt, utan blir en småudda kompromiss mellan SQ och Basmonster.. (man måste ju tillfredställa sina basbehov ![]() Målet med första bygget? Målet är alltså ett djupbasmonster (för ryggmassage/30hz terapi), men som skall ha hyfsad potential till SQ... fast med en smula mer 'poppa kapacitet' än en renodlad SQtävlingsbil. Lite SQL' eller vad man ska säga... MEN... Det kan ju absolut spåra ut åt vilket håll som helst (vilket syntes i E60 byggloggen... ![]() Produkter? Man brukar ju skriva vilka produkter som används när projekttrådar startar igång. ![]() I mina ögon är det rätt liten vits med att annonsera ut vad för produkter bygget skall innehålla före man kommer till skott och bygger... (läs: det brukar ju hinna ändra sig..... ![]() Nu är projektet i rullning! (komentera gärna friskt!) Last edited by zrken; January 11th, 2014 at 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Join Date: Feb 2011
Location: Uppsala
Age: 43
Posts: 252
Rep Power: 137
![]() ![]() |
![]() Ahhh äntligen en tråd som kommer att följas med 3D brillor och Popcorn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
Join Date: Sep 2009
Location: Falun
Age: 31
Posts: 2,899
Rep Power: 227
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det här kan bli MYCKET spännande! Jobba på nu och lycka till!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Join Date: Oct 2004
Location: Enköping
Age: 40
Posts: 1,773
Rep Power: 238
![]() |
![]() Ska bli mkt intressat, ska såklart följas
![]()
__________________
Beemer med enkel installation |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]() Har ju väntat på en ny projekttråd från dig, kommer bli intressant detta!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
Join Date: Nov 2011
Location: Västerås
Age: 28
Posts: 437
Rep Power: 122
![]() |
![]() Ännu mera galenskaper!
SQW = SQ Wow? ![]()
__________________
Lincoln Mark Viii Framsystem: DD AW6.5, DD AT28 Sub: 4x DD 1508 Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2 Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
Join Date: Feb 2013
Location: Karlstad
Age: 54
Posts: 136
Rep Power: 106
![]() |
![]() Detta blir skoj att följa
![]() Min bror har en likadan Focus, kanske kan bli lite inspiration för honom ![]() Mvh Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Member
Join Date: Jun 2011
Location: Morgongåva
Age: 37
Posts: 62
Rep Power: 120
![]() |
![]() Intressant!
Gillar denna typ av byggen, mycket bas och lirar rent. hehe skall följas massor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sjövik
Age: 44
Posts: 5,333
Rep Power: 298
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
__________________
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
Join Date: Mar 2011
Location: Sör om Feskekörkah
Age: 35
Posts: 3,722
Rep Power: 386
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det var då gösses vad intresse det fanns för denna tråd! Sjukt roligt
![]() Update 2: En god tid ståendes under ett träd på västkusten sätter sina spår... ![]() Väl med bilen i egna händer, blev första steget att få igenom besiktningen så fort som möljigt... ![]() Den klarade sig igenom utan mer problem än att batteriet i fronten tydligen inte satt fast... verkar som om farsan 'förlagt' själva armaturen som håller fast det. :/ Men, ingen "full 2a" på det, utan bara 'tillsägelse'. Skönt så in i helvette! En smula närmare kik visar en pågående rostskada, jag inte är helt säker på hur jag ska ge mig i kasst på att lösa hjälpligt. Eller ptja, har googlat och hört mig för en smula, men har aldrig gjort en sådan här lagning i praktiken... ![]() En viktig lärdom från E60 bygget var - bygg för i helvette inte om orginalgrejjorna i bilen. Först - fixa reservdelar först och lägg undan orginalen. De kan kosta helt djävla hutlösa pengar att lösa ersättare om inte bilen är vanligt förekommande på skroten. 6.8k per dörrklädsel/sida ville BMW ha orginal för rätt klädsel... Ja jo? hallå eller... Så, med detta i bakhuvudet drog jag en kylig helg till skroten utanför västerås. Detta var första gången jag var på en bilskrot över huvudtaget, vilket man väl kan säga var lite av en upplevelse. Himla gemytligt! Kyligt väder, men hade i alla fall sol till en början... Det tog en stund innan jag lyckades identifiera det vrak som skulle användas... Såg fint ut: ![]() Knappt hade man fått loss verktygslådan och börjat arbeta på 'att hämta listan' innan man började få en lagom skur i huvudet. Ptja, inte mkt mer att göra åt det än att acceptera det kommer bli en smula blött när man nu är klar.. Det blev lite skralt med bilder, men här är i alla fall delar av skörden; ![]() Hade inte räknat med att få tag på allt jag "behövde", men kammade full pott redan på första bilen (enda som fanns i Kungsåra/Örebro!). En uppsättning framdörrar, A-stolpar, Segelpaneler, övre/undre B-stolpe och ett tak, samt en frigolitdistnas i skuffen jag tappat bort (ger grop i golvet). Hade egentligen inte tänkt mer än A stolpe + dörrklädsel, men när man kan få segelpaneler (backspegelskåpor-isch), och Hela B-stolparna var det lika bra att slå till. Det är ju knappast några större peningar. Himla gött att slippa oroa sig för att ge sig på plastprojekt... Nu finns det en god grund för tokerier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|