Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nattlordens Mondeo Mk.III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nattlorden
    replied
    Re: Nattlordens Mondeo Mk.III

Min mor har haft grav whiplash i 45 år, så jag är tyvärr väldigt väl medveten om riskerna. Jag känner mindre av det idag än i går e.m. , men jag är väldigt obeservant

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Ajdå, kollision bakifrån är inget att leka med.
    Min fru har 2 whiplash så känner du något .... vänta inte utan uppsök läkare direkt!

Leave a comment:

• pike2k
    replied

Krya på dig

Leave a comment:

• Russin
    replied

Mycket tråkigt att höra.
    Hoppas att du klarar dig utan skador

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

om de nu överlevde....

återstår att se, har inte blivit nå't värre på 5 timmar i alla fall - ont hade jag redan innan.

Leave a comment:

• huSSe
    replied

Flytta över grejerna till nästa bil.
    Det gick väl bra med dig?

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Ja....nu blir det inga nya bygguppdateringar i denna tråden.

Jag stannade för köbildning på E6 - han bakom gjorde det inte, utan slängde mig in i husbilen framför och vidare ut i ytterräcket.

Möjligen är där en stereo att rädda, men BILstereo är kört.... det blir skroten nästa.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Tack. Som total amatör på sådant här så blev jag mer än nöjd själv.

Leave a comment:

• MrLinkan2
    replied

Snyggt jobb!

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Och så det andra lagret på - med inspektionshål...

...och utan

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

MDF-golv (undre lagret)

Fräs och guidemallar hade ju varit lyx - dosborr, ministicksåg och slipmus.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Tvungen att ta tag i det lite igen - var och fick ny fjärdring bak och då skuvade de ur underifrån den jag hade satt jordningen på - så den åkte ju då inklusive kabelskon. Så det var bara att plocka loss och se hur läget var... och fixa mig en annan jordningspunkt som inte påverkas av sådant i framtiden.

Och då var det lika bra att ta tag i att bygga det där riktiga golvet också - har inte kunnat lasta något tyngre mitt på för att de tunna skivorna jag sviktade då... Så har varit iväg och skaffat tunn MDF som jag tänker mig två lager av ( det fick jag ut ur en skiva ) och så skall jag lägga en lika tjock akrylskiva som accessplanel - när jag väl fått i MDF:en så kommer den inte ut i brådrasket precis...blir på centimetern att smyga i en första med alla plastpaneler urplockade..

( Hade en liten lite förhoppning att en ny jordpunkt skulle påverka grundbruset - men det blev tyvärr ingen skillnad )

Leave a comment:

• Eazy
    replied

Originally posted by Nattlorden View Post
    Inte postat något på ett tag. Har för närvarande släppt tankar på att försöka jaga bruset - det stör mig inte i vardagslag. Tycker jag fått rattat till det på ett bra sätt också, skulle kanske vilja ha ett litet baslyft vid mer normal spelning utan att det blir alltför mycket när man sätter på lite dubstep, men det blir inte gjort något med det nu.

Har ett ordentligt golv där bak att fixa, men eftersom jag bara kan jobba utomhus så får det anstå till våren.

Så för närvarande så kör jag bara omkring och njuter musik.

( Det jag skulle kunna tänka mig pillra med är att slipa ned kontakten på en fiberkabel så att det går att ha både fiber och usb ansluten samtidigt i steget, det är så trist att hålla på och byta. )
    Du kanske skulle ta och köpa dig den där volymkontrollen till D2-steget för att styra volymen på suben i alla fall? Jäkla bök att dra fram datorn hela tiden när man ska ändra.

Jag har ju också ett brus som jag inte blir av med. Det började när jag monterade dit mitt D2-steg. Har haft loss alla kablar men bruset kvarstår. Tror kanske det är OEM-steget som det hänt något med. Kanske får ta en tur till Nonne så han får titta på det.... är så långt att åka bara :/

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Inte postat något på ett tag. Har för närvarande släppt tankar på att försöka jaga bruset - det stör mig inte i vardagslag. Tycker jag fått rattat till det på ett bra sätt också, skulle kanske vilja ha ett litet baslyft vid mer normal spelning utan att det blir alltför mycket när man sätter på lite dubstep, men det blir inte gjort något med det nu.

Har ett ordentligt golv där bak att fixa, men eftersom jag bara kan jobba utomhus så får det anstå till våren.

Så för närvarande så kör jag bara omkring och njuter musik.

( Det jag skulle kunna tänka mig pillra med är att slipa ned kontakten på en fiberkabel så att det går att ha både fiber och usb ansluten samtidigt i steget, det är så trist att hålla på och byta. )

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Bara spelat via andra slutsteget från extern källa - ingen skillnad - så det är inget som kommer från Mosc1 till Mosc2
    (även testat med tändsladden ur steg#1 nu)

Även testat att ta ut båda USB-sladdarna, men det var ingen störning som kom in det hållet eller ej.

Högtalarna i sig själva brusar inte självklart. Så slutsteget och högtalarkablaget är de enda kandidaterna kvar. Synd att högtalarnaslutningen till slutsteget är en miniatyriserad multipelkontakt så att det inte vore enklare att koppla in extern förstärkare.
    Last edited by Nattlorden; October 26, 2019, 10:15.

Leave a comment:

Working...
X