Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nattlordens Mondeo Mk.III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nattlorden
    replied
    Re: Nattlordens Mondeo Mk.III

Mycket roligt att det finns folk här som uppskatter lite färg.

Leave a comment:

• Nordenmark
    replied

Originally posted by Nattlorden View Post
    Nya damen hemma nu:

Det är lugnt om ni hatar färgen istället för att älska den - så länge den inte lämnar er helt oberörda är jag nöjd.
    Läcker färg, me like!

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by Cajo View Post
    Jag gillar den!👍
    /Calle
    Tack så mycket

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Dags att plocka fram Meguiarslådan och se om det händer något alls med lite lera/polish/vax/glaze på en skärm eller så.... Förväntar mig att skillnaden blir bra mycket mindre än det blev på min gamla mörkgröna, men man kan ju kanske bli positivt överraskad om man inte förväntar sig någon skillnad alls?

Leave a comment:

• Cajo
    replied

Jag gillar den!👍
    /Calle

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Nya damen hemma nu:

Det är lugnt om ni hatar färgen istället för att älska den - så länge den inte lämnar er helt oberörda är jag nöjd.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Jo, fast man vill väl helst inte köra på en signal som redan passerat i sammanhanget betydligt sämre slutsteg. DACen går ju att använda som alternativ, men får nog skaffa den fysiska volymkontrollen då, för att reglera volymen via telefon medan man kör är ju no-no....

Kanske man skulle vilja ha en fysisk kanalväljare mellan insignalerna också - om sådant finnes...

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Bilsituationen för mig snart löst.... däremot billjudsdelen kan bli desto jobbigare.

Det blev en 2017 Ford Focus (kombi).... så om någon vet något om ljudbygge i en sådan så lyssnar jag väldigt gärna. Det är ju väldigt mycket mer integrerat i denna...
    Tur du sitter på produkter som hanterar signalen om du nu mot förmodan kör via originalsystemet

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Bilsituationen för mig snart löst.... däremot billjudsdelen kan bli desto jobbigare.

Det blev en 2017 Ford Focus (kombi).... så om någon vet något om ljudbygge i en sådan så lyssnar jag väldigt gärna. Det är ju väldigt mycket mer integrerat i denna...

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Värderingen blev som jag befarade....knappt det täckte de nya bromsarna och den nya bakfjädringen som hon hade fått nu under sommaren... men jag slapp i alla fall betala självrisken.

De såg inget onormalt på skiktröntgen, så jag har väl bara "normalt ont" då, så den biten får man väl säga gick bra då.

Så då återstår bara dilemmat att hitta något annat att köra. Helst en Ford med tanke på alla service-checkar jag har där och gärna att vinterhjulen passar... något man kan köra 5 år till på eller så..... så elbilar och batteriteknik hinner mogna.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Lite öm, men med tanke på krockvåldet i fråga så var det nog tursamt.

Hade dock hellre hoppat på kryckor ett par mån om jag hade fått behålla bilen...

Leave a comment:

• Nordenmark
    replied

Jag stannade för köbildning på E6 - han bakom gjorde det inte, utan slängde mig in i husbilen framför och vidare ut i ytterräcket.
    Åfan, hoppas att du klarar dig bra efter detta! Stereon går alltid att ersätta men en trasig kropp är svårare.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Säkert inte, kanske hemförsäkringen gör?

Men hade jag inte fått ta sakerna ur bilen, så hade de väl fått ta med det i värderingen?

Leave a comment:

• huSSe
    replied

Försäkringen täcker väl inget med biljud?

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Monterat ur allt. Finns chans att allt klarat sig - baserat på okulärbesiktning, men hur saker mått inuti vet jag inte. Bärhandtaget på basen har fått sig en rejäl kyss och porten hade släppt från tratten (var enkelt fixat) inuti.

Skivan med elektroniken hade tryckts upp underifrån och knäckts lite. Bassteget var lite kilat i luckan, troligen är det därifrån som våldet som knäckte skivan kom. Det var nog en klar fördel att den var friliggande så de kunde röra sig lite. MDF-golvet tog nog spjärn lite - annars hade nog brunnen tryckts in mer.

De ville inte att jag skulle ta med mig batteriet, så jag behöver hitta någon annan 12-voltskälla som orkar med teststart.

Leave a comment:

Working...
X