Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nattlordens Mondeo Mk.III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nattlorden
    replied
    Re: Nattlordens Mondeo Mk.III

Operation på Stinger-puck... pga sidokrockskyddet....

...och så på med ringen bakpå

Och så första högtalaren monterad

Det sista tog två försök... hade missat att 'tunneln' var vinklad mot passagerarna, så satte dit fel sida först.... tur jag såg det!

Ena skruven tog gängor dåligt sista biten - lade på tre brickor så kom den tillbaka i "sweetpot" igen.

Skall "täta runtom" innan jag fullbordar - men det skall verifieras att det spelar som det skall innan jag petar med det.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Extraproblem - det sitter en kontakt för kablaget som går ut till dörren... så det blir till att köra på originalkablage sista biten.... och identifiera vilka kablar jag skall ta..... de har naturligtvis olika färger innan dörren än i....

Betyder ju iofs att jag kan göra klart med dörrar och högtalare innan jag fått hem högtalarkabeln...
    Last edited by Nattlorden; August 11, 2019, 11:58.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Biltemas 30mm skiva

Även om jag testat den i delvis väderutsatt situation, så chansar jag inte, så det monteras med limsidan uppåt så den kan tas bort om den skulle bli fuktig.

Bauhaus trossbottenboard:

Gillar denna skivan då den säljs i vettig storlek. Styv för sin tocklek och inte toktung...

Vad det är för gängor i mitten förbryllar... det är inte M5 eller M6.... så är det tumgängor eller något mer brantare stigning? *mailar verkstan*
    Last edited by Nattlorden; August 10, 2019, 17:54.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Dörrarna fram fixade också:

Har ett ark över och lite småspill. Spiller spar jag till högtalardistanserna bak, arket skall jag trycka in på sidorna bak där jag inte kom åt så bra med bitumen.

Nästa delprojekt - plocka av lite paneler så det koms åt med kabeldragning sen.

Och så skall jag börja måtta och fixa till i hjulbrunnen...

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by octan View Post
    Ja, prova det. Inte testat själv, men läst om andra som testat och tyckt att det har blivit bättre.
    Prova och prova.... jag tänker inte jämföra varianter... det här skall bara byggas en gång... skall det någonsin ändras i sedan, så är det för att testa Ino-element istället för Focalerna.

Leave a comment:

Working...
X