Originally posted by huSSe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nattlordens Mondeo Mk.III
Collapse
X
-
Re: Nattlordens Mondeo Mk.III
Rabatten till Bilstereoforums medlemmar gäller hela 2019
-
Skivan är inte en produkt i den bemärkelsen som en högtalare eller förstärkare.Originally posted by Nattlorden View PostJapp, fick rabatt på allt förutom EMMA-skivan.
Vi distribuerar bara och vi kan inte betala för att sälja skivorna
Last edited by Nonne; August 14, 2019, 14:02.
Leave a comment:
-
Då undrar jag ..... har dom som åker bak betalt för kalaset?Originally posted by Nattlorden View PostHuh? Fina passagerare åker alltid bak.
Nä just det, var ego och optimera för dig som förare.
Allt annat är tyvärr fel
Vilket huSSe redan sagt längre upp
Last edited by Nonne; August 14, 2019, 09:18.
Leave a comment:
-
Japp, fick rabatt på allt förutom EMMA-skivan. ( Men om det är länge sedan du fick en kod, så kanske den är ändrad? )Originally posted by huSSe View PostFörresten du som köpte en mosconi förstärkare av ljudbyggaren, gällde rabatten fortfarande?
Leave a comment:
-
Förresten du som köpte en mosconi förstärkare av ljudbyggaren, gällde rabatten fortfarande?
Leave a comment:
-
Tog på Deerstalker:n en stund och efter att ha betänkt trepipsproblemet, så är slutledningen som följer....jag stoppade ned jordkabeln i stingerpaketet som låg i bilen. Därefter satte jag lite med dämpmaterial och vaxpappret stoppades i samma paket. Och därifrån åkte paketet på sopstationen... felsorterat således....
Nåja, på ren svenska - värre shit kan happen....
Leave a comment:
-
Huh? Fina passagerare åker alltid bak.Originally posted by tvett View PostVisst köper du en RCD så du kan skifta mellan olika setups? En för förare, en för passagerare fram, sitter man bak så är man ganska lågt prioriterad i livet ändå tänker jag.
Leave a comment:
-
Visst köper du en RCD så du kan skifta mellan olika setups? En för förare, en för passagerare fram, sitter man bak så är man ganska lågt prioriterad i livet ändå tänker jag.
Leave a comment:
-
Sorry, men jag har svårt att hålla med... om jag har någon som åker med mig med bra hörsel, så kommer de bara att dissa mig sedan om det inte är bra på deras plats.Originally posted by huSSe View PostFram och förar sidan är den som betalar för kalaset.
Där ska det fan låta bäst����
Samma med min bio.... jag försöker optimera för alla fem platserna lika....
Ni som tänker annorledes får ta upp del med er psykolog.
Leave a comment:
-
Fram och förar sidan är den som betalar för kalaset.
Där ska det fan låta bäst
Leave a comment:
-
Svar#2: Det låter även med dörrsidorna otäckta betydligt mer detaljerat än innan... och vad mer förvånande är - även om det behövs skruvas upp mer än innan, så låter det rent högre... Så det var inte radiodelen som var den stora boven utan att högtalarna distade rejält från lägre volym.Originally posted by tvett View PostMen hur låter det då?!
Så kanske jag skjuter rejält över målet med separat slutsteg, men det må vara hänt då...
Behöver bestämma mig på riktandet av diskanter innan jag sätter på dörrsidorna, så får gå och och sätta mig mitt bak och lyssna.... fram tillåter jag mig lite mer egoism *skäms*.
Leave a comment:
-
Fantastiskt... jag har lyckats förlägga jordkabeln... Jag tror mig ha sett den in samband med att jag drog den röda, så jag tror jag haft den.... men vart tog den vägen sen??
Den gömmer sig så bra i min mörka bio med svarta stolar om den ramlat fel.
Lite trist att behöva köpa sämre kvalité lokalt... men jag kör liksom inte upp till Ljudbyggaren för en kabelstump på en meter.
Hade tänkt fixa med att få tillbaka dörrsidor (bak), men det ösregnade precis och jag är inte säker jag vill lägga madrassen på uppfarten just nu.
Kan ju iofs tömma ur och ta bort handskfacket och provdra lågnivå bakåt och få en känsla om 5 meter räcker eller det behöver skarvas i endera änden...
Leave a comment:
-
Bra fråga... jag har inte riktat diskanter med någon större eftertanke eller något... det lät som RetroFM och det var ju bra det eftersom det var just den kanalen.Originally posted by tvett View PostMen hur låter det då?!
Tänker inte göra några större lyssningar eller utläggningar om denna konfigurationen eftersom den är högst temporär.
Kan nog säga med hyffsad säkerhet att dessa elementen har något lägre känslighet än original.
Ställde stereon i neutralläge tills vidare, innan var bas på +3 och diskant på +1.
--
Sätter Stinger runtom bakre högtalartunnlarna nu... bota ev. läckage pss.
Leave a comment:
-
...och nu är alla fyra dörrhögtalarna i och spelar via originalstereon....
Bonus... det här mellansteget hade jag inte väntat mig, men i detta fallet var det bilen som satte turordningen....
Har kapat lite mer skiva till bak också ... och dragit powercable... och jag hade rätt... 5 meter räckte inte, tur jag mätte så den kunde lämnas tillbaka innan jag öppnade paketen...
Leave a comment:

Leave a comment: