Originally posted by Nattlorden
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nattlordens Mondeo Mk.III
Collapse
X
-
Re: Nattlordens Mondeo Mk.III
Haha.... undrar vad de sysslat med.... kom med lastbil för att de reggat "26kg" på frakten..... paketet vägde 1,8kg..... hade de lika gärna kunnat skicka till lokala postkontoret....
Leave a comment:
-
Varsågod:Originally posted by Nonne View PostVad är AeroFlex för en typ av materia?
Framgår inte på en enda sajt jag kollat.
https://standartplast.com/upload/ibl...20AeroFlex.pdf
Leave a comment:
-
Vad är AeroFlex för en typ av materia?Originally posted by Nattlorden View PostFick det mesta beställda igår. Jäklar vad tungt 8 kvadrat dämp är! Kom i individuella 4kvm-paket och så ett paket med monteringsringar och lite sån't... och sen kommer visst AeroFlex 6 själv - och ifrån Finland(!!).
Gick att få hemkörd den som tur är... annars hade det kostat en del frakt till om jag skulle köra till närmsta (onära) postterminal...
Framgår inte på en enda sajt jag kollat.
Leave a comment:
-
Eftersom det inte var några direkta valmöjligheter bland begbilarna, så fick det bli den motorn som satt i....* och det var den absolut minsta.... 1.0 L EcoBoost....dvs. 3-cylindrig turbo på 100hk. Går att ställa ovanpå ett A4-papper typ...Originally posted by Cajo View PostLite off topic : Vad blev det för motor i Forden?
Inga körproblem alls... den kommer upp i motorvägsfart nedför rampen precis som den gamla gjorde. Bottendraget var väl bättre i den 15 år gamla 2-litersmotorn... men annars märks skillnande mellan 146 och 100 förvånansvärt lite... Hade 100 i den gamla Granadan dessförinnan, men den fick man kämpa med.
Så skall man bara ha den för vardagstransport så räcker det utmärkt. ( Nästa steg på den är 125hk och då verkar den få 6-växlad låda och en liten aning större turbo också. ) Jag tillhör inte de som kör rally ute på vägen med tighta omkörningar och stoppljud-drag och så.... kör man mer aggressivt så hittar man säkert begränsningar. Men då skall man väl ha en Mustang istället?
* menar alltså att faktorer som t.ex. ägarhistorik, lackkondition och pris var väsentligare än vilken motor det var.... så länge det inte var en dieselLast edited by Nattlorden; September 22, 2020, 20:48.
Leave a comment:
-
Ser fram emot ditt bygge, skall som vanligt bli kul att följa!!
Lite off topic : Vad blev det för motor i Forden?
Är ev lite inne på en dylik kärra till frugan/barna, hyfsat mycket bil för pengarna.
/Calle.
Leave a comment:
-
Fick det mesta beställda igår. Jäklar vad tungt 8 kvadrat dämp är! Kom i individuella 4kvm-paket och så ett paket med monteringsringar och lite sån't... och sen kommer visst AeroFlex 6 själv - och ifrån Finland(!!).
Gick att få hemkörd den som tur är... annars hade det kostat en del frakt till om jag skulle köra till närmsta (onära) postterminal...Last edited by Nattlorden; September 22, 2020, 11:11.
Leave a comment:
-
Bytte namn på tråden nu.
Haynes-manualen dök upp i brevlådan nu.... skönt att ha att luta sig emot när saker skall plockas loss. Antingen så var jag slarvig i läsandet vid beställningen, eller så har de ändrat i produktionen... mina tidigare två har varit hardcover - det var inte denna.... så en liten liten besvikelse.
Fått min lackstift idag också, men sprayburk dröjer ytterligare - den behövde komma hela vägen från Tyskland.
Leave a comment:
-
Då var det bestället dämpmaterial efter ett Tvett-äkta tips i annan tråd.

Har lite funderingar på att göra på ett helt annat sätt med däckbrunnen denna gången, men det kräver att dämpmaterialet kommer på plats först.
Är lite sugen på att kapa bort den där upphöjda centrumfixeringen också, den känns verkligen inte speciellt nödvändig. Om nu en Dremel orkar, dvs...
Leave a comment:
-
Kanske, kanske hittat ett ställe som kan erbjuda ett T-harness till originalstereon så jag slipper in och kapa något. *håller tummarna*
Leave a comment:
-
Haha.... snacka om kompetens på verkstaden... bad att få reda på färgerna på kablarna och fick svaret:
högtalarna är inkopplade med ett kontaktstycke vilket gör att vi inte behöver veta färger
Leave a comment:
-
Tack, då chansas det inte på sådant då.Originally posted by Cajo View PostAng Extrons stoppade min ena bror in en sån i sin BMW X5a.
Bilen var helt orginal med det enklaste ljudpaketet, han fick störningar model generatortjut.
Kanske inte säger så mycket om andra Extronsmodeller men men!!
/Calle
Leave a comment:
-
Ang Extrons stoppade min ena bror in en sån i sin BMW X5a.
Bilen var helt orginal med det enklaste ljudpaketet, han fick störningar model generatortjut.
Kanske inte säger så mycket om andra Extronsmodeller men men!!
/Calle
Leave a comment:
-
Nätdrift vid tävling eller utställning .... man kopplar in en laddare!
När bilen bedöms .... då kopplar man ur laddaren
Leave a comment:
-
Så lite funderingar....
Antingen behåller man huvudenheten och går högnivå till stegen. Frågan är väl hur man vill göra med volymen då - vill man hålla den fix och skaffa en Mosconi-volymkontroll? Fördelen med det vore att då kan man reglera Mosconi-DAC:en också.
Alternativt hittade jag en sådan här som har lågnivå (och lite mer modernt lull-lull):

Någon som har någon kunskap om märket Xtrons ?
Sen funderade jag på en annan sak - eftersom jag inte lyckades lösa brusbotten i förra bilen, kan det vara en idé att ha ett separat elsystem för stereon? Som i ett eget batteri och köra jord per kabel därifrån. Skulle ju kräva att man får ladda regelbundet, men jag har inte koll på hur länge man klarar sig på ett batteri med några klass-D steg som förbrukare.
Slutligen (not likely
) är jag lite nyfiken (överkurs) på hur ni som tävlar växlar till nätdrift på tävlingarna, för det gissar jag att ni gör? Såg Stetsom nätaggregat hos BRL, men jag antar man inte kan ha både batteri och en sådan inkopplad samtidigt till samma krets utan det behöver switchas på ett elsäkert sätt?
Leave a comment:

Leave a comment: