Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nattlordens Mondeo Mk.III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nattlorden
    replied
    Inte för att den är något under av skönhet, men bra snyggare än tidningspapperlooken blev det allt.

Click image for larger version

Name:	svart_balja_s.jpg
Views:	175
Size:	160.3 KB
ID:	687753

Hade naturligtvis kunnat köpa någon form av spackel och släta ut veckningarna med, men den är bara tänkt som en hållare, inte något iögonfallande slutfinish.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied
    Gick bra att sticksåga - om man bara tar små bitar i stöten och låter klingan svalna, annars börjar det smälta. Ger "baljan" lite blandad sprayning för att bli av med tidningsfinishen.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Ok, det blir alltså att ladda upp bilder först - ingen hotlinking...

Nåväl... har tänkt mig använda akrylplast att montera på denna gången istället för den board jag använde senast. Och jag har tänkt mig dubbla våningar istället för att nyttja undersidan.
    Vi får se hur det blir.... först och främst får jag försöka minska ned det till rätt storlek på ett bra sätt - inte jobbat i materialet innan...

Click image for larger version

Name:	akrylplast.jpg
Views:	143
Size:	90.2 KB
ID:	687742

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied
    Okej.... det var ju inget kul..... ja, inget av de vanliga "hacken" bet visst...
    Last edited by Nattlorden; June 22, 2022, 13:37.

Leave a comment:

• octan
    replied
    Originally posted by Nattlorden View Post

"Det" som i hela forumet, eller? Synd i så fall. Något som jobbas på att lösas, eller är det konstaterat omöjligt?
    Ja, forumet.
    Problem att ladda upp bilder med.
    Vet tyvärr inte om Admin känner till problemen eller kan lösa dem.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied
    Originally posted by octan View Post

Det är tyvärr flera funktioner som inte funkar längre... Sen efter uppdateringen. Så folket har mer eller mindre gett upp det helt.
    "Det" som i hela forumet, eller? Synd i så fall. Något som jobbas på att lösas, eller är det konstaterat omöjligt?

Leave a comment:

• octan
    replied
    Originally posted by Nattlorden View Post
    M

Och här på forumet har det blivit något knas också... jag kan inte svara på gamla PM... den säger att jag stängt den funktionen, men det tycker jag inte det ser ut som när jag kikar bland inställningarna.... Mysko...
    Det är tyvärr flera funktioner som inte funkar längre... Sen efter uppdateringen. Så folket har mer eller mindre gett upp det helt.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied
    Mycket vatten under broarna med covid och alla förändringar som det gett... har inte pendlar något direkt med bilen när kontoret varit stängt så har knappt haft igång radio heller.... men lite lätt börjar det klia att göra något.

Får försöka ta reda på vad det skulle kosta med ett nytt 165PP-element... ett par är ju ruskigt dyra(re) nuförtiden.... och göra ett nytt försök att hitta någon som säljer något enkelt sätt att koppla in sig på bilens medföljande stereo... där jag kikade sist i USA ser det sämre ut att hitta det som de hade då... till och med deras hemsida har blivit sämre...

Och här på forumet har det blivit något knas också... jag kan inte svara på gamla PM... den säger att jag stängt den funktionen, men det tycker jag inte det ser ut som när jag kikar bland inställningarna.... Mysko...

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied
    Re: Nattlordens Mondeo Mk.III

Kan lägga till att jag sprang på ett bra erbjudande på en flock små DIY-surroundhögtalare, så det kommer att bli fokus på att ta vidare hemmabion (bokstavligen!) en nivå till. Så det kommer att knuffa bilen framåt lite grand i alla fall.

...Dock är det bra avkoppling från ett pågående projekt att fundera/planera ett senare, så det betyder inte att jag slutar planerandet...

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by Cajo View Post
    Nyfiken på hur det går?
    /Calle
    Har inte gjort något mer. Blev lite lack när det var ett missljud i ena midbasen. Antingen har den alltid låtit så om den spelas fullregister, så det löser sig när den delas mot sub, eller så får den bytas och har inte haft cash till det.

Likaså lyckades jag aldrig få beställt kabelharnesset från USA att koppla till originalstereon... vet inte riktigt vad som hände med dem, var i betalsystemet och lyckades inte beställa till Sverige och fick inte svar på mail... Får väl prova igen... annars får jag fulinkoppla mig på högnivå....

Har börjat tänka lite på om jag skall kika lite på eletronikmonteringen till "brunnen".

Leave a comment:

• Cajo
    replied

Nyfiken på hur det går?
    /Calle

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Blir inte mer gjort här på ett tag - juldukningen har tagit över köksbordet ett tag framöver nu. God Jul i förskott på er.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by hylsan View Post
    Är det inte dags för lite bilder på dina skapelser?
    Så länge det ser i princip likadant ut ser jag ingen anledning att ta en ny bild. Tidningspapper mer en genomskinligt svagt vävmönster i vissa vinklar... inte gjort någon skillnad direkt mellan ett lager eller tre.

När det blir spacklat (om epoxispacklet inte nyttjas så skall det i alla fall spayspacklas) så blir det väl läge för bild.

Leave a comment:

• hylsan
    replied

Är det inte dags för lite bilder på dina skapelser?

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Använt upp all väven nu. Lite kvar i smådunkarna, så det blir lite "gravitationsspackel" för att ta slut på det sen.

Sen har jag en omgång epoxispackel också, som jag inte BEHÖVER använda, men vill prova hur det fungerar/hur jag fungerar att arbeta med det.

Leave a comment:

Working...
X