Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carlr
    replied
    Re: Audi Q7

Originally posted by Nonne View Post
    Lite trixande här och där så ska vi nog få till din bil ska du se, vi hörs av
    Hade nästan hoppats på det Det tar ju inte lång tid att köra ner om man säger så Om tiden finns ska jag försöka labba lite mer under helgen nu men din hjälp hade såklart varit ovärderlig!

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Lite trixande här och där så ska vi nog få till din bil ska du se, vi hörs av

Leave a comment:

• Backkungen
    replied

Kul att du fått igång anläggningen. Hoppas det löser sig enkelt med brusproblemet.

Leave a comment:

• carlr
    replied

Ok - goda nyheter och dåliga nyheter.

Goda nyheter - fick tillbaka bilen igår, reparerad utan någon kostnad för mig. Slutförde montaget av diskant och midbas i förardörren så nu är installation i princip "klar" (de moment jag satte upp initialt). Har lagt på delningar, tidskomp och och tittat lite på nivåer i 6to8.

Dåliga nyheter - så fort jag drar på lite med gainen får jag ett otäckt grundbrus Det verkar vara relaterat till gainen och det varierar inte med volymen. Bruset är identiskt oavsett källa (digitalt via bit DMI till 6to8 eller AMAS direkt till 6to8)...

Får fortsätta med eländet imorgon, men nu spelar det i alla fall!

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Just nu vill jag ju bara bli "klar" med installationen och börja tweaka ljud istället, får väl se när man får tillgång till bilen igen
    Känner igen den känslan rätt väl. Den har präglat merparten av de senaste åren av byggande/pysslande i mina projekt (E60/Fårrden)

Leave a comment:

• carlr
    replied

Ja här händer det inte mycket just nu.. Bilen står fortfarande hos Audi, väntar på besked från försäkringsbolaget

Var inte en utan två sensorer som ballat ur. Den ena hade ett elektroniskt fel, den andra ett mekaniskt - så utbyte kostar helt plötsligt en slant - därav väntan på försäkringsbolaget....

Just nu vill jag ju bara bli "klar" med installationen och börja tweaka ljud istället, får väl se när man får tillgång till bilen igen

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by ville91 View Post
    Glömde att skriva att jag har en Peugeot 207! Har för liten bil :P
    Som sagt - planering

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by tvett View Post
    Ville Audi ha kvar bilen? Hittat något fel på adBluen?

Gillar verkligen den diskreta looken i installationen!
    Yep de behöll den igår. Tror att det kan vara fel på sensorn till AdBlue-tanken..

Leave a comment:

• ville91
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Nu sitter väl i och för sig inte finishen i antalet produkter utan i planering och utförande - kan säga att det var hyggligt tight i mitt bagage med mina produkter också

Det som är viktigt är ju att man själv är nöjd med resultatet - både vad gäller ljud och utseende. För min egen del har utseendet och framförallt det mekaniska montaget och den elektriska installationen väldigt hög prioritet, därför lägger jag ner mycket arbete på de delarna av installationen.
    Glömde att skriva att jag har en Peugeot 207! Har för liten bil :P

Leave a comment:

• tvett
    replied

Ville Audi ha kvar bilen? Hittat något fel på adBluen?

Gillar verkligen den diskreta looken i installationen!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Önskar ja kunde ha lika bra finnish men blir svårt med 2 powersafe 3 steg, 1 6to8 o en 12a :P
    Nu sitter väl i och för sig inte finishen i antalet produkter utan i planering och utförande - kan säga att det var hyggligt tight i mitt bagage med mina produkter också

Det som är viktigt är ju att man själv är nöjd med resultatet - både vad gäller ljud och utseende. För min egen del har utseendet och framförallt det mekaniska montaget och den elektriska installationen väldigt hög prioritet, därför lägger jag ner mycket arbete på de delarna av installationen.

Leave a comment:

• ville91
    replied

Önskar ja kunde ha lika bra finnish men blir svårt med 2 powersafe 3 steg, 1 6to8 o en 12a :P

Leave a comment:

• carlr
    replied

snyggaste skuffbygget jag sett iaf.
    Bockar och bugar

Originally posted by kalle93 View Post
    Fint som vanligt! och fasen va gött att det börjar trilla ihop allting!

Mvh Kalle
    Ja skönt att få komma igång med att tweaka snarare än att bygga på ett tag..

Leave a comment:

• kalle93
    replied

Fint som vanligt! och fasen va gött att det börjar trilla ihop allting!

Mvh Kalle

Leave a comment:

• ville91
    replied

snyggaste skuffbygget jag sett iaf.

Leave a comment:

Working...
X