Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carlr
    replied
    Re: Audi Q7

Tack själv och tack för kaffet

Jag confade lite när jag kom tillbaka från CPH och lyckades ganska bra med att få bort bieffekterna på s-ljuden (även om dom var små) som vi diskuterade - så känns mer behagligt nu vid lyssning tycker jag själv. Har inte gett mig på mer än så i nuläget

Hoppas ni får en bra helg på Vallåkra, trist att jag inte kan ta mig dit...

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Trevligt att du kikade in om Ljudbyggaren häromdagen för en liten pratstund.
    En annan trevlig grej med besöket var provlyssningen, måste få säga att din bil låter riktigt bra

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Jag med, får kanske lägga in en beställning till oss
    I'm game

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Jag skulle ha köpt den
    Jag med, får kanske lägga in en beställning till oss

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Fast då skulle nog ingen köpt den pga priset
    Jag skulle ha köpt den

Leave a comment:

• tvett
    replied

Nonne, du kapade bort min poäng i det jag skrev.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by tvett View Post
    Förstår inte varför Mosconi inte gör RCD mer integrerbar. Den är gjord för utanpåliggande montage
    Jag tror det är en balansgång mellan pris och funktion, hade man gjort RCDn för infällnad så hade nog någon annan tyckt det var fel.

Jag skulle gärna sett den i samma utförande som förstärkarna, en helgjuten borstad alukåpa med svarteloxerad front och ställbar belysning.

Fast då skulle nog ingen köpt den pga priset

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by octan View Post
    Snyggt!
    Tackar

Originally posted by tvett View Post
    Snygg "orignalstruktur" på vinylen! Förstår inte varför Mosconi inte gör RCD mer integrerbar. Den är gjord för utanpåliggande montage, men som jag förstått det, inte har heltäckande sidor (?), de svarta alltså. Du lyckades iaf få det se snyggt integrerat ut.
    Håller med till fullo - den är inte helt enkel att försänka på något snyggt sätt tycker jag..

Leave a comment:

• tvett
    replied

Snygg "orignalstruktur" på vinylen! Förstår inte varför Mosconi inte gör RCD mer integrerbar. Den är gjord för utanpåliggande montage, men som jag förstått det, inte har heltäckande sidor (?), de svarta alltså. Du lyckades iaf få det se snyggt integrerat ut.
    Last edited by tvett; July 17, 2015, 12:12.

Leave a comment:

• octan
    replied

Snyggt!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Halloj,

Då Lonefox bestämde sig för att min "ytterst temporära" montering av kontrollen till DSP'n inte var ok (undrar varför ) vid bedömning sist så var det läge att få till en mer "permanent" lösning.

Sagt och gjort så revs härket ner (igen..) och demonterades:

Tanken var att även i fortsättningen utgå från förvaringsfacket. Facket monterades ur och rensades. Valde att arbeta i plast denna gången och en sockel skars till och CA-limmades på plats:

Sedan byggdes formerna på med en försäkning för själva DRC'n samt sidostycken som sluter an mot sidorna på mittkonsollen:

Sedan vette tusan vad som hände med min "trusty iphone" - eller numera inte så trust worthy iphone - för jag kan för mitt liv inte spåra upp resten av bilderna jag under själva tillverkningen. Nåväl, härefter var det uppspackling med glasfiberspackel, slipning och klädsel med vinyl som gällde. Avslutade det hela med att försänka två stycken 7kg Neodymium magneter i bakstycket för att försäkra mig om ett fullgott mekaniskt montage.

Väl på plats i bilen igen:

Allt för denna gången, så nu hoppas vi på full poäng på 4.3.1 Components & mounting panels securly mounted

Leave a comment:

• Backkungen
    replied

Känner igen det där!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Varför har man så mycket man vill göra men så förtvivlat lite tid

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Har inte testat Stingers kabel men jag trivs med Autoleads 50mm2 jag använde.
    Tack för tipset!

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Har inte testat Stingers kabel men jag trivs med Autoleads 50mm2 jag använde.

Leave a comment:

Working...
X