Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nonne
    replied
    Re: Audi Q7

Ja stinger e riktigt smidiga, godiskabel kallar vi den för.
    Enda kabeln som kommer in i min bil, finns på lager i blå och silver!

Leave a comment:

• Backkungen
    replied

Jag har använt både Stinger Hypertwist 50mm2 och Skyllermark 50mm2. Stingerkabeln är betydligt mjukare och följsammare än Skyllermarkkabeln som redan den inte är styv på något sätt.

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by ppk View Post
    Jag vill minnas att stingers kablar som jag klämde på inne hos bilstereohörnan var grymt följsamma!
    Originally posted by Landén View Post
    Jag tycker stingerkabeln är fin. Finns i alla storlekar här hemma om du vill "provböja"
    Tack för tipset gents, uppskattas!!!

Leave a comment:

• Landén
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Btw - öppen fråga - någon som kan rekommendera en riktigt flexibel/böjlig strömkabel i 50 resp. 25 mm2???
    Jag tycker stingerkabeln är fin. Finns i alla storlekar här hemma om du vill "provböja"

Leave a comment:

• ppk
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Btw - öppen fråga - någon som kan rekommendera en riktigt flexibel/böjlig strömkabel i 50 resp. 25 mm2???
    Jag vill minnas att stingers kablar som jag klämde på inne hos bilstereohörnan var grymt följsamma!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Synd att vi inte fick till vår träff i fredags
    Ja - hade garanterat gett bättre resultat på ljudbedömningen

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Synd att vi inte fick till vår träff i fredags

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Ghia64 View Post
    Riktigt fin installation på bilen. Är tanken att köra upp den 11:e?
    Tack! Jag hoppas kunna köra upp den 11:e!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Backkungen View Post
    Kul att det gick bra på tävlingen! Det verkar som du redan har fått till ljudet och att det finns ytterligare potential
    Ja det är garanterat inte komponenterna som sätter begränsningarna, det är jag och mitt kunnande (eller avsaknad he he)

Originally posted by Backkungen View Post
    Blev du förresten av med de brusproblem du beskrev tidigare i tråden och i så fall vad var orsaken?
    "Av med" är fel ord. Jag har med nuvarande inställningar i alla fall begränsat det så att det inte generar något avdrag på system noise i SQ. Själv tänker jag inte nämvärt på det heller, det påverkar absolut inte ljudbilden i dagsläget.

Leave a comment:

• Backkungen
    replied

Blev du förresten av med de brusproblem du beskrev tidigare i tråden och i så fall vad var orsaken?

Leave a comment:

• Ghia64
    replied

Riktigt fin installation på bilen. Är tanken att köra upp den 11:e?

Leave a comment:

• Backkungen
    replied

Kul att det gick bra på tävlingen! Det verkar som du redan har fått till ljudet och att det finns ytterligare potential

Leave a comment:

• carlr
    replied

Som sagt, i lördags var det tävlingsdags för första gången på 21 år för min del (inte utan att man känner sig jävligt gammal nu ). Åkte upp till BRL Trollhättan för att känna på det hela lite igen, ställde upp i Rookie. Inte något "massivt startfält" i Rookie direkt, tre bilar, vädret var kanon och det var kul att träffa och få lite ansikten på folk Landén lade upp några sköna bilder i sin tråd.

Fick nedslag på installationen på First Optic Impression pga kabelstrumpan glidit ur krympslangen på en av strömkablarna i säkringsblocket, vilket jag var väl medveten om samt på Components & mounting panels securely mounted då kontrollen till DSP'n satt löst. Även detta hade jag kallt räknat med då monteringen var en temporär nödlösning.

Ljudbedömningen gick ok med avdrag för center som låg för långt till vänster och vidd. Fick även bedömningen att sub/mid-bass var lite tillbakadraget vilket är ironiskt då jag vid sista-minuten tweak på morgonen tog beslutet att det skulle uppfattas som lite för "på" och skruvade ner

Generellt är jag nöjd och nu har jag ett antal action points att jobba med till nästa gång, men kommer säkert skruva bort mig på ljudet igen

Wish me luck

Leave a comment:

• carlr
    replied

Tackar! Det var ett sant nöje att träffa dig också och din bil! Hoppas det blir fler gånger. Vi hörs av.

Leave a comment:

Working...
X