Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carlr
    replied
    Re: Audi Q7

Originally posted by hc_TK View Post
    Jeg har q5 med mObridge DA1 på orginal spiller til en mosconi 6to8.
    Det fungerer mycket bra!
    Intressant! Du har inte någon byggtråd / dokumentation på bygget?

Leave a comment:

• carlr
    replied

Låter som en bra ide - ska titta på lite olika möjligheter!

Leave a comment:

• kalle93
    replied

Jo jag förstog att det kommer hamna något över såklart men jag menade att göra ytterliggare två små covers att ha enbart över Dsp och Dist.block

Leave a comment:

• hc_TK
    replied

Jeg har q5 med mObridge DA1 på orginal spiller til en mosconi 6to8.
    Det fungerer mycket bra!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by kalle93 View Post
    Snygga ritningar!

Varför inte göra en liten kompromiss? Gör några snygga sidocovers över DSP:n och Dist.blocket. Så kan det enkelt tas av för visning men gömmas fort om man vill ha det mer stilrent!

Mvh Kalle
    Jo - det blir covers över det hela som kan tas av

Leave a comment:

• kalle93
    replied

Snygga ritningar!

Varför inte göra en liten kompromiss? Gör några snygga sidocovers över DSP:n och Dist.blocket. Så kan det enkelt tas av för visning men gömmas fort om man vill ha det mer stilrent!

Mvh Kalle

Leave a comment:

• carlr
    replied

Det är det här som gör detta till en rolig hobby - att alla har olika synsätt och preferenser, det är det som skapar mångfald

För min del beror det nog mest på vad man har för ide kring slutresultatet i helhet. Viktigast för mig är att anläggningen är konsekvent utformad. Går man t.ex. all in för ett OEM stuk så bör hela anläggningen följa det temat. Om man däremot bygger för show så skall det exponeras för show rakt igenom.

Men det är min privata åsikt

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Originally posted by Landén View Post
    Det ser prydligt ut!

Jävligt snygga ritningar med. Jag ogillar att gömma bort prylarna.. Men det är min privata åsikt.
    Originally posted by carlr View Post
    Är benägen att hålla med, är bara orolig att det blir för tajt. Men det får tiden utvisa, hade föredragit att ha allt synligt.
    Jag är mkt mer av åsikten att det skall se ut som om det är monterat från fabrik.
    Dvs så diskret som möjligt.
    Kräver oftast mer tankemöda än att exponera sakerna.
    Men det är jag

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Landén View Post
    Jag ogillar att gömma bort prylarna.. Men det är min privata åsikt.
    Är benägen att hålla med, är bara orolig att det blir för tajt. Men det får tiden utvisa, hade föredragit att ha allt synligt.

Leave a comment:

• Landén
    replied

Det ser prydligt ut!

Jävligt snygga ritningar med. Jag ogillar att gömma bort prylarna.. Men det är min privata åsikt.

Leave a comment:

• carlr
    replied

Tjenixen

Sitter och brottas lite med layout i skuffen - för närvarande går tankarna åt det här hållet:

Det som inte går att göra så mycket åt är baslådan av praktiska skäl, resten är väl mer flexibelt. Kämpar lite med placeringen av 6to8 och distributionsblocket.. Eller ska man gömma undan det?

Har även ritat upp baslådan:

Nu fortsätter huvudbryt

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by zrken View Post
    < GILLAS
    Ja vad fan

I vilket fall, blir lite mer tillgängligt utrymme nu, dämpat lite också:

Passade även på att dämpa sidopanelerna bak när jag ändå hade dem ute ur bilen:

Vi hörs, återkommer med nya friska tag om det mot förmodan slutar att hällregna någon dag...

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Men nu har jag gjort slag i saken och monterat ur tredje sätesraden så nu är det all in på utrymmet bak. Får väl bugga frontsub i framtiden
    < GILLAS

Leave a comment:

• pinnen666
    replied

ja det var ju synd, hade varit lite fräckt annars, och får du för dig att bygga frontsub så vill jag ge dig tipset att friskluftfiltrena sitter ovanför den främre luckan ovan fötterna in mot mittkonsollen och dessa vill man byta efter ett par år, luktar så unket annars

Som sagt, kul att följa projektet, inte många som ger sig på dessa bilar

Leave a comment:

• carlr
    replied

Jag hade faktiskt en snabb tanke på detta förut. Finns ju ett utrymme där förbandslådan är men inte tillräckligt för att få till någon låda att tala om tyvärr

Men nu har jag gjort slag i saken och monterat ur tredje sätesraden så nu är det all in på utrymmet bak. Får väl bugga frontsub i framtiden

Leave a comment:

Working...
X