Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huntelaar höjer nivån i BMW e60

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

Originally posted by zrken View Post
    Det är klart det finns utrymme för förbättring.
    Det behöver ju inte vara någon avancerad isåfall då allt som behövs finns i boxen.

Fortfarande dock tveksamt till om slutsteget till mellanregistrerna behöver bytas ut till något med mer VÄLLJUD. Tips är välkommet, om någon säljer är det också mycket välkommet.

Lite planer med att eventuellt, vill givetvis ha råd innan. Men iallfall, Ny huvudenhet, möjligen placerad i bagaget där man ej behöver tänka på vart man sätter den. Lågnivåkablar nära, ström nära, jord nära. Superenkelt, MEN. Fjärrkontroll ett måste, blir detta kattskit eller finns de fjärrkontroller som fungerar bra? Isåfall kunde man fjärrstyrt den, byta låt, höja och sänka volymen etc.

Här inne finns många kunniga, men knappt NÅGON svarar.
    Last edited by Huntelaar; November 27, 2013, 17:51.

Comment

Nu har jag varit hos nonne, tokig gubbe de där.

Iallfall, planerar hur frontsubben ska vara. Bestämt mig att testa 20 liter portat då detta var beprövat. Jag hade tänkt att göra en vägg under handskfacket på något vis och ha lådan bakom med basen försänkt och bara galler och port syns. Samt givetvis klä väggen i bilens färg.

Iallafall, en nybörjarfråga, men hur tusan får man ut alla runda hörn osv så att man får en 100 % passform på väggen? Jag menar så den följer alla konturer? Jag skulle kunna tänka mig en ståltråd som man går med och får ut formen, sedan en hårdare kartongskiva och klippa ut. Passar detta bra så sågar man ut en mdf/spån efter det.

Så här ser interiören ut i E60

https://www.google.se/search?q=bmw+e...3%3B1280%3B960
      Last edited by Huntelaar; December 3, 2013, 22:37.

Comment

Nja vetifan om jag är nöjd ändå. Nu borde de funnits förutsättningar, men nja, fattas något med kan inte sätta fingret på vad.

Sitter man i kupén tyst så kan de vara rätt behagligt, men känns inte som midbasen under stolen gör de bra. Hade alltså velat haft amegan i dörren, kört två-vägssystem istället.

Men kör man en runda och får då vrida upp för att överrösta allt låter de bara skit

Mina dls rm6.2 är hittils de bästa kit jag haft.

Jävla skitbil, helt omöjligt
        Last edited by Huntelaar; December 19, 2013, 16:31.

Comment

Originally posted by Huntelaar View Post

Jävla skitbil, helt omöjligt

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post

Måste till något ingrepp om det ska bli bra, midbasen måste fram!

Comment

Slänger i en ny Hu i jul, efter det får vi se. Någon som har tips på någon bra? Behöver inte för mycket finesser för de mesta finns i processorn

Comment

Du har så rätt, montera en 8" bas som är byggd för att sitta i det utrymmet!

Synd jag inte har en bil du kan lyssna på, jag VET att du skulle märkt STOR skillnad på ett 3-vägs kit mot ett hopplock.
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                  Du har så rätt, montera en 8" bas som är byggd för att sitta i det utrymmet!

Synd jag inte har en bil du kan lyssna på, jag VET att du skulle märkt STOR skillnad på ett 3-vägs kit mot ett hopplock.
                  Hopplock ger ju ...charm

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Kul att se fler som leker i E60... Följer
                    Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Comment

Inte mycket att följa, har bestämt mig för att bygga om och bygga rätt. Gladen one line 201 EXTREME ska in i bilen, prylarna som sitter i nu kommer således att säljas.

Återkommer senare

Comment

Tjenare, efter några timmars slit har jag bytt ut högtalarna, hann inte lyssna nåt för jag är inte färdig i skrivande stund. Iallafall så uppenbarade sig rätt kraftigt de lilla jag lyssnade att boxen inte kan framställa någon diskantsignal från Bmw´s bassignal och hatthyllesignal. Det finns ingen diskantsignal någonstans i bilen att plocka från annat än framhögtalarna.

Boxen har lyckas Equalizera till viss del fram en diskant, men den låter brusigt och bedrövligt. Just nu är planen som så att en Enklare pioneer deh4500bt ska in i bilen, denna ska sitta fastkramad hos processorn där bak helt enkelt. Högnivå till processorn som vanligt. Denna lilla HU ska sedan få ta emot blåtandssignal från en surfplatta som monteras där fram. Sen ska jag jämföra ljudkvalité mellan CD/USB/Blåtand och få ett hum om hur mycket det skiljer. Spännande!

Comment

Ja om din HU stöder flac så duger det fint med usb åtminstone.
                          Blåtand har inte imponerat via android vare sig på sparade låtar eller från spotify "högupplöst".
                          Cd är ju okej men klumpigt och omodernt.
                          Aldrig blir man nöjd =)

Då mina högtalare i bilen ännu inte är inspelade så testade jag lite hur en del låtar skall låta genom hifi'n hemma. Men även i bilen så hör man redan hur mycket information som saknas i ljudfilerna från mobilen jämfört med cd.
                          Peugeot 307 1,6HDi
                          Huvudenhet: Pioneer P80PRS
                          Framsystem: DLS UP4
                          Sub: DLS RW12i
                          Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
                          Ström: Optima Yellow 75Ah

Comment

Originally posted by _Wisby_ View Post
                            Ja om din HU stöder flac så duger det fint med usb åtminstone.
                            Blåtand har inte imponerat via android vare sig på sparade låtar eller från spotify "högupplöst".
                            Cd är ju okej men klumpigt och omodernt.
                            Aldrig blir man nöjd =)

Då mina högtalare i bilen ännu inte är inspelade så testade jag lite hur en del låtar skall låta genom hifi'n hemma. Men även i bilen så hör man redan hur mycket information som saknas i ljudfilerna från mobilen jämfört med cd.
                            Det blir krångligt när man ska modernisera. Dessutom har signalbiten stört mig mycket. Jag ska som sagt prova. Ibland kanske funktion får gå före form i detta läget. Lyckan av att ha alla låtar tillgängliga mot olyckan att HITTA looseless musiken och bränna ut denna på cd, och en cd man inte vet vart man ska placera i denna bilen gör det SVÅRT.

Comment

Är själv sugen på att placera hu'n bak, mest för att ha råd med en exklusivare signalöverföring då den inte behöver vara 5meter med placering bak.

Smidigheten med att styra med platta är ju oslagbar dock om man inte orkar kasta med cd-skivor.

Minns att det fanns någon tuschliknande penna man kunde använda på cd-skivan för att uppnå någon förbättring också. Undrar varför det aldrig slog, haha.
                              Peugeot 307 1,6HDi
                              Huvudenhet: Pioneer P80PRS
                              Framsystem: DLS UP4
                              Sub: DLS RW12i
                              Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
                              Ström: Optima Yellow 75Ah

Comment

Smidigt måste de vara. Jag var inne på en HU med fjärrkontroll, men de blev inte det denna gång.

Men samtidigt, hur mycket av FAVORITmusiken finns att få tag i flac/wma-kvalité? Jag hittar gud banne mig inte mycket. 320 verkar vara det som kommer ut på nätet.

Comment

Working...
                                X