Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Min lilla PoLow

    Originally posted by Davidzzon View Post
    Kommer bli fätt
    i hope

    Originally posted by zrken View Post
    Verkar utmärkt! Inte sett hornskrikare monterade sådär, saftigt!
    som fan ser helt brutalt ut ju haha..

    Comment


    • Re: Min lilla PoLow

      update.

      fyfan va allt ska ta mkt längre tid än man räknar med??

      en dörr nästan klar. ska skaffa svart tätningslist att lägga runt dörrsidan sen har jag monterat vinklar nertill som ska dels se till att inte dörrsidan fortsätter när dörren tar stopp.. hehe

      sen trycka tätningslisten mot plåten för vibrationsdämpning, tätning, och minska missljud.

      inne i dörrarna har jag lagt butylmatta av en modell jag inte testat tidigare. autoleads, köpt på dBakuten, och den var jävligt trevlig faktiskt! tjockare folie men ändå lätt att jobba med.

      Provspelat en dörr, matat med den hiskeliga effekten från en kanal på min skitsunkiga jvc stereo. vågade inte spela fullt för grannarna ^^ stängda dörrar ingen sub.. inte hifi inte, men jävel vilken snytig middbas. nån som vet va de är för bygel i filtren? en vid lampan, överbelastningsskyddet. dämpning diskant. sen nåt som förändrar ljudet i middarna... men på vilket sätt?? ska lyssna lite mer så kanske jag listar ut det.



      stor bild, det är den som är on/off under stora spolen till vänster. inte vid lampan i gröna fästet för de har jag listat ut redan



      så blev de nu då... dock inga galler än måste skaffa bums!!
      Last edited by Vw_performance; June 6, 2012, 22:37.

      Comment


      • Re: Min lilla PoLow

        ut o greja lite då vaaaa kommer lite update senare. haaaj sålänge!

        Comment


        • Re: Min lilla PoLow














          inte färdigt än på långa vägar :S

          ska fila så mkt vassa kanter jag orkar, spackla vissa ställen för nice flöde, putsa och fila och slipa mera, sen målas invändigt.

          ska lägga tätningslist under överhänget, sen skruva detta bom fast. hehe.. ska klura på hur jag kan få så lite ljud bakåt som möjligt.. ev nån spoiler liknande sak?

          bläää... snart ska taket dämpas... suck :/
          Last edited by Vw_performance; June 14, 2012, 22:49.

          Comment


          • Re: Min lilla PoLow

            Spåånigt
            TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
            SM 1a i SuperStreet NW 2012.
            SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
            SM 1a i Extreme 2013.
            SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
            SM 1a i Extreme 2014.
            SM 1a i BassRace 149,9 2015.
            SM 1a i Extreme 2015.
            EM 2a i BassRace 149,9 2015.
            EM 3a i Extreme 3+ 2015.

            Comment


            • Re: Min lilla PoLow

              Japp. Minst sagt. Körde me sug på sågen så mkt gick som tur den vägen

              Kommit en bra bit idag. Blir riktigt nice. Spacklat och donat så lite slipning och putsning sen är det rocknroll igen

              Ska målas invändigt svart sen Klarlackas

              Comment


              • Re: Min lilla PoLow

                Tror jag vet varför basarna inte har rört sig exakt lika.. Porten var väldigt dåligt rundad och hade olika form. Nu är det dock identiskt och har lite tankeverksamhet inblandat hoppas detta ska göra susen.

                Snackar rundningen inne i lådan nu alltså.

                Comment


                • Re: Min lilla PoLow


                  breddat! ^^



                  satans spackel... blääää... men bra blir det!



                  Här ser ni tätning + skruvhål = fast!

                  Comment


                  • Re: Min lilla PoLow

                    Sicket meck för o ha de basarna i bilen :-)
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                    www.garaget.org/Frippe_L

                    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                    Comment


                    • Re: Min lilla PoLow

                      ja verkligen.. haha.. men vafan de spelar ju gött och det är en hobby. varför inte? :P sen finns inget som hindrar från att smälla dit ett par röda as när jag har steg så de räcker har ju ett som vilar

                      lådan är 150L med 27c port inkl rundningen/arna.


                      hade vart kul o bygga 8" aero som blåser vänster och bort med plasten där. bara för att testa. nån som vet hur sidoport funkar?? :S
                      Last edited by Vw_performance; June 17, 2012, 13:07.

                      Comment


                      • Re: Min lilla PoLow

                        Ja jag hade aldrig gett mig in på att kladda med 2 15" i en sån låda, 2 12" o mangla på bara så hade jag vatt nöjd. Verkade spela på schysst iaf i Mariestad, förutom takhelvetet som väsnas, det gjorde Lundgrens "jobbebil" med i linklöping när han lånade min låda med 4 8" bakre delen av taket fladdrade så han trodde basarna gick åt skogen typ, polosjukan
                        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                        www.garaget.org/Frippe_L

                        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                        Comment


                        • Re: Min lilla PoLow

                          jo 2st tolvor spelande bakåt eller upp, me port bak, eller nåt.... vafan..!!

                          iaf, de hade säkert pressat högre på det satans termlabbet, men inte musik. no way!

                          ang tak, så ska det dämpas idag serröö fladdrar som anus över baasarna precis. trots 3 lager butyl. så ska köra bitumen 2st 4mm plattor per sida, sen ett lager butyl över resten av taket.

                          18" har jag kört i denna en gång i tiden dååå var det tight!




                          drev me ett hxa 3K. spelade fan HÖÖÖÖGT! och djupt som saaatan haha. trots port på typ 15cm.

                          Comment


                          • Re: Min lilla PoLow

                            Polowen har numera 2st generatorer ^^ rem är allt som är kvar att fixa, sen e det bara rock n roll! så grövre kabel bakåt då såklart!

                            Edit: Generator gjorde fanimej underverk.. jävlar va det laddar! :P kör båda stegen @ 1ohm + mitt 150.4 i 2ch bryggat. man såg tidigare att efter lite fullt ös spelning hade man sugit ur en hel del från batterierna, men nu när jag kör 80-90, spelar fullt en stund, så har jag 14.44 direkt om jag sänker. 13.5-14V ligger det runt när jag krämar fullt. då har jag ändå bara en enda 35mm2 kabel som går bakåt.

                            ska skaffa lite bättre polskor till batteriet fram, och i samma veva byta jordkabeln till chassiet. den är nu orginal, och dessutom helt grön vid jordpunkten!! ^^ annars är motorn extrajordad med en 50mm2 kabel, och generatorerna laddar genom 70 kvadrat koppar, med rediga rörkabelskor.

                            men nu blir det lugnt en stund på projektfronten. måste greja lite annat inför kommande besiktning..
                            Last edited by Vw_performance; June 19, 2012, 02:51.

                            Comment


                            • Re: Min lilla PoLow

                              en del trixande med remspänning och så vidare. den verkade vara lite slak, samt har en lång väg utan hjul där den antagligen guppat och hoppat ett steg utåt. detta flisade sönder en del av remmen :/

                              har nu 4st ribbor av 6 kvar, och spänt rejält nu så den inte guppar utan löper fiint. hoppas det räcker, och att den inte går av :/

                              dock byggt så en 15 nyckel + org rem räddar mig vid haveri. ska dock skaffa en ny rem snarast. denna köptes på mekonomen för 500kr nästan, så kör fan tills den rasar! om den gör det.


                              En av 2 kammare med en liten rundning i hörnet där. kändes helrätt men borde göra samma sak vid staget. men orka?? :P ska ner o gräva i lådan snart för ytterligare färg ändå..

                              Här börjar de ta lite form

                              bara ett lager färg. ska på ett par lager till, samt insidan klarlackas med nån högblank hård yta senare.

                              "centralen" .. hehe.. ska byta alla högtalarkablar till framsystemet snart så än ingen serös instalaton av kablar än..

                              Bonus: en ganska dålig, men roligt video: http://www.youtube.com/watch?v=8ADB6...ature=youtu.be
                              Last edited by Vw_performance; June 20, 2012, 07:00.

                              Comment


                              • Re: Min lilla PoLow

                                Kul att det tar sig så fint!
                                Och jag som tyckte den poppade utmärtk i mariestad

                                Du får lira upp lite bilder på generatorn och fästen etc!

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X