Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Min lilla PoLow

    Originally posted by Vw_performance View Post
    Fyyfan.

    Skrivit till alla jag känner och nu är det eran tur o höra. Men SATAN vad de spelar! Kör lite test just nu med ett av 2 st 3500.1 steg i 0,5 ohm. Det är en sanslös skillnad. Trots ganska lik effekt enligt pappret så är det som natt och dag.

    Imorgon ska jag ge dessa sjuka steg en vettig montering, samt mäta lite smått. Men det känns redan nu att det är högre. Och vilken satans punch och tyngd skiten lämnar. Sjukt är det enda jag kan säga......
    Gött mos
    TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
    SM 1a i SuperStreet NW 2012.
    SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
    SM 1a i Extreme 2013.
    SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
    SM 1a i Extreme 2014.
    SM 1a i BassRace 149,9 2015.
    SM 1a i Extreme 2015.
    EM 2a i BassRace 149,9 2015.
    EM 3a i Extreme 3+ 2015.

    Comment


    • Re: Min lilla PoLow



      på väg hem från Mariestad eller är det - kan inte bestämma mig riktigt....



      som tröst för att rutan gick sönder, la jag beslag på dessa.. höhöh...

      (ett ligger testkopplat i 0.5 ohm och de spelar så jag knappt vågar koppla in båda två... för min egen hälsas skull! helt vansinniga steg....)

      Comment


      • Re: Min lilla PoLow

        kört lite med 2 steg idag, och vet inte vad jag ska göra riktigt :/

        1st @ 0.5 ohm spelar bra som fanken, strömmen räcker till dugligt dessutom!

        2st dockade i 2ohm, spelar mätt med örat - typ likadant som 1 steg i 0.5 gjorde... :/

        2st kopplade i snuskiga 0.5 ohm dockat spelar däremot på utav bara helvete, men drar dessutom ström nåt kopiöst.

        mer ström, eller köra 1 steg? det är frågan detta....

        Comment


        • Re: Min lilla PoLow

          Mer ström mer effekt mer bas mer mer mer
          TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
          SM 1a i SuperStreet NW 2012.
          SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
          SM 1a i Extreme 2013.
          SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
          SM 1a i Extreme 2014.
          SM 1a i BassRace 149,9 2015.
          SM 1a i Extreme 2015.
          EM 2a i BassRace 149,9 2015.
          EM 3a i Extreme 3+ 2015.

          Comment


          • Re: Min lilla PoLow

            Mer effekt per bas, mer ström, mer mer mer mer
            SM 2a, Street 2K 2015.
            SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
            SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
            SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

            Comment


            • Re: Min lilla PoLow

              Originally posted by yeppe View Post
              Mer ström mer effekt mer bas mer mer mer
              HAHA!!

              dom hade ganska många 62ah av samma modell jag har nu med skillnaden att dom är typ större ....

              borde väl inte va så illa o blanda va? :P har ju redan 30 + 30+ 30 + 38 där bak, så 62 * 3 till om jag bestämmer mig för det..

              sjukt nog, får ALLT detta plats bakom sätet... :S

              testat lite termlab idag och det blev 151.1 om jag inte missminner mig. detta med filter o skit påslaget, dock cliplimit av. annars samma som jag lirar med till musik.

              tyckte du taket lät illa innan?? då ska du höra det nu.. :P

              Comment


              • Re: Min lilla PoLow

                Originally posted by Davidzzon View Post
                Mer effekt per bas, mer ström, mer mer mer mer
                okej.. ni är 2 mot en

                ska ju sälja av dom små stegen så får väl donera lite av de pengarna till batterigudarna då...

                sen be en stilla bön att dom jävlarna får plats haha.. kommer bli så jäääävla trångt och packat så det är galet ^^

                Comment


                • Re: Min lilla PoLow

                  Det är ingen höjdare att blanda batterier med så djävla stor skillnad i kapacitet. Några ah hit eller dit -fine.Men att ha ett par dubbelt sås stora batterier i samma bank som små är bara dumt. Batterierna är ju allihop 6st 2V celler utav viss storlek. Beroende på vaeje cells storlek får du total batterikapacitet.
                  Problemet med att blanda olika stora batterier följersamma logik som att blanda dåliga med bra batterier. Dvs; när de små batterierna är slut konmer de suga kräm av de större i kedjan. Dvs det blir icke någe nice med trasigt olika batteri storlekar. Eller bra blandade med kassa batterier
                  Det batteri eller den cell i ett batteri som mår sämst med minst eller sämst kapacitet är de som styr din batteribank som helhet. ...blanda inte hejvillt med storlekar!

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • Re: Min lilla PoLow

                    HU dunka dunka!!

                    fyfan va nice då! 4-kanals JBL steget brann åt helvete idag. äntligen!! de fick smaka på nerlastning och det var INTE på humör för sån behandling, och kastade in handduken innan jag ens lät det arbeta röven av sig...

                    blir 2ch SPL dynamics steg när jag fått in lite pengar. 190wrms per dörr

                    sen undrar jag: dom där SPL horndiskanterna, om man delar dom passivt och driver med HU power så lär väl dom spela på fint ändå? dom ska väl va ruskigt lättdrivna?

                    gonatt sålänge. ska sova på saken om 1 eller 2 steg..

                    Comment


                    • Re: Min lilla PoLow

                      Ditt projekt expanderar riktigt fort nu

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Min lilla PoLow

                        värre saker vrkar snidas.

                        då kommer Alles vara SPL shit..

                        PA 6.5or med horndiskant, och massa effekt. ska nog dämpa lite mer då kanske :P

                        Mvh

                        Comment


                        • Re: Min lilla PoLow


                          har inte hänt mkt ännu.. ena sidans diskant"kopp" eller hållare, nästan klar. får smaka på färg av en svamp, för nån putsbög är jag inte finesss < funktion!

                          Comment


                          • Re: Min lilla PoLow



                            färdig sånär som på de urfasningar som krävdes för att sänka ner diskanten. idiotisk placering av kontakter



                            testmonterad endast. ser väl skapligt ut? jag e fetnöjd iaf.



                            Ja.. så är den vackra skapelsen uppbyggd. HAHA!! jag är en JÄVEL på att fuskbygga snyggt



                            Dls koaxerna som inte ens är inspelade, får ge vika för dessa. inte med på bild men har 10 Autoleads butylmattor och några STP silver, samt 4st stora bitumen ark som ska smäckas dit där dom passar. bitumen tänkte jag efter tips från proffsen ha på mitt bråkiga tak. tänkte ev lägga dubbla lager rakt ovanför basarna, sen butyl framåt ett lager. för det smäller tamigfan i plåten..... :S

                            imorgon ska jag försöka fixa lite fler bilder då. jag är mkt duktig på att inte fota nånting alls när jag bygger. så detta är nästan rekord fan...

                            yttra er, är det för tamt system eller duger det??

                            Comment


                            • Re: Min lilla PoLow

                              Kommer bli fätt
                              SM 2a, Street 2K 2015.
                              SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                              SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                              SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

                              Comment


                              • Re: Min lilla PoLow

                                Verkar utmärkt! Inte sett hornskrikare monterade sådär, saftigt!

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X