Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Min lilla PoLow

    Kul att lyssna lite på din kärra. Gillar verkligen stuket du fått till.
    Sen är det ju alltid extra kul när ngn poppar fram lite gammal hederlig psytrance

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Min lilla PoLow

      stämmer fint det

      inte för att va sån, men som sagt. labbat med skiten endast en kväll, och knappt det. så tror faktiskt, att lådan jag trodde va helt galen från början, inte är så jävla tokig ändå

      basarna får ca 2kW och rör knappt på sig när det spelar sådär. sen vet jag 100% att det ökar minst 0.5 om man trycker på taket.

      tyvärr hade jag problem senare, då jag inte kan starta på full mutter utan att det slår ifrån. utan måste kugga upp efter start. men en pinne på min iphone motsvarade då fanken så mkt mer än en pinne på stereon kan jag säga!! sista gången slog det från redan vid 146.0 ju

      men egentligen, så är det ju lite löjligt att burpa.. även om det är kul

      ska försöka hitta the sweetspot gällande portarea och längd, för burp nu.. sen tillverka en lös port, som passar i burpporten, som är tätad runtom, och sen skruvad i lådan. detta me en lite trevligare portlängd, och för lite vardagligare användingsområden, som tex.... musik?

      nu skulle jag säga att den är nån kompromiss.

      vad tros om lite ytterligare volym? om jag bygger på en ny baffel, kan jag dessutom flytta basarna lite från varandra och snygga till porten mer.

      tack iaf, alla som kom och snacka och kika roligt när även lite enklare byggen kan inspirera/locka folk! detta är ju ändå sånt som nästan kan kalllas för bruksbil

      Natti!

      Comment


      • Re: Min lilla PoLow

        körde alltså 0.5ohm totalt på 2st dockade 1500 steg. för er som inte var med

        Comment


        • Re: Min lilla PoLow

          Jag är helt med på hur du gjorde
          SM 2a, Street 2K 2015.
          SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
          SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
          SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

          Comment


          • Re: Min lilla PoLow

            Originally posted by Davidzzon View Post
            Jag är helt med på hur du gjorde
            näää ;D tror du ljuger för mig

            Comment


            • Re: Min lilla PoLow

              Bilen såg nice ut hörru!
              Lyssnade dock inte i den.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • Re: Min lilla PoLow

                Originally posted by Frippe_L View Post
                Bilen såg nice ut hörru!
                Lyssnade dock inte i den.
                Tackar

                De är inget speciellt, än.. Haha.

                Det ger sån mersmak att åka ut på sånt här så det är sjukt. Tråkigt bara att de ska kosta så mkt

                Comment


                • Re: Min lilla PoLow

                  http://imgur.com/a/lNT1b < slängde upp ett par bilder där din kärra fick ngra rimligt bra bilder med tanke på att jag fotar med stendöd display och från höften :P

                  also:
                  http://youtu.be/cJUulLa7NvQ?hd=1&t=23s < Hårtork in action..

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • Re: Min lilla PoLow

                    där du snor en av dom där bilderna till min garaget sida

                    fan va fet den ser ut på filmen, från lite avstånd... ser helt galen ut! haha.. tänker ju inte så mkt på det då jag kör den själv och ser den dagligen men på de sättet ser man ju hur helsjuk den ser ut...

                    Comment


                    • Re: Min lilla PoLow

                      Kommer inte ihåg om jag sa det igår men din bil är riktigt jäkla snygg!
                      Imponerande du fick så pass bra resultat med en helt olabbad låda, du kommer nog öka många db till SM, särskillt om du kan göra en avstämning för musik och en annan för db
                      155++db@25hz
                      http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                      sigpic

                      Ljudbyggaren.se

                      Comment


                      • Re: Min lilla PoLow

                        Tackar tackar!

                        du fick beröm av mig för fin lack och en fin finish överlag, särskilt dörrsidornas tyg kan fan inte vara lätt o få nånting att sitta kvar nån längre stund i den där!!

                        ja helt olabbad är den inte, men näst intill.

                        ingen plast, osv osv. det enda jag gjort är filat till portmynningen en aning, och ökat lådans volym en aning.

                        ska nog fanimej se till och slipa lite på den där lådan trots allt. nu när man ändå sitter här i träsket!

                        har inte något termlab dock, men har en BAE spl pro mätare, och den fungerar faktiskt bra för att se om man är på rätt eller fel väg åtminstone

                        spelar faktiskt högre på termlabbet än på denna dessutom..

                        Comment


                        • Re: Min lilla PoLow

                          Har du nån koll på ungefär hur mycket det skiljer vid mätningar mellan dom olika instrumenten?
                          Har oxå en såndär BAE mätare men det vore ju kul att veta hur den står sig mot termlab.

                          Comment


                          • Re: Min lilla PoLow

                            Originally posted by Vw_performance View Post

                            har inte något termlab dock, men har en BAE spl pro mätare, och den fungerar faktiskt bra för att se om man är på rätt eller fel väg åtminstone

                            spelar faktiskt högre på termlabbet än på denna dessutom..
                            Du är välkommen till Sollebrunn, här finns termlab om du vill göra mätningar =) såg att du inte har så långt hit
                            loudstore.se

                            loudstore på facebook

                            Comment


                            • Re: Min lilla PoLow

                              Originally posted by LETH View Post
                              Du är välkommen till Sollebrunn, här finns termlab om du vill göra mätningar =) såg att du inte har så långt hit
                              Gud vilken trevlig gest !

                              Det kommer jag absolut att göra! Pma gärna telnr


                              Slarvar: för labbning är det guld värt! Den visar konsistenta mätningar, pch du ser ökning eller minskning. Det år är doci inte ett tl. Men ett bra instrument, absolut!!!

                              Comment


                              • Re: Min lilla PoLow

                                Fyyfan.

                                Skrivit till alla jag känner och nu är det eran tur o höra. Men SATAN vad de spelar! Kör lite test just nu med ett av 2 st 3500.1 steg i 0,5 ohm. Det är en sanslös skillnad. Trots ganska lik effekt enligt pappret så är det som natt och dag.

                                Imorgon ska jag ge dessa sjuka steg en vettig montering, samt mäta lite smått. Men det känns redan nu att det är högre. Och vilken satans punch och tyngd skiten lämnar. Sjukt är det enda jag kan säga......

                                Comment

                                Working...
                                X