Re: volvo 965
okej för h800an ska ju ha grym 5,1 som jag förstår
Announcement
Collapse
No announcement yet.
volvo 965
Collapse
X
-
Absolut! Finns ju 8st utgångar, F1, F2, R, S och C och inbyggd avkodning för DTS och massa annat.
Har själv inte testat det dock, nöjer mig med musik i stereo.
Leave a comment:
-
Jo vist, men så kan man fråga sig också då hur stor skillnaden är mot en IVA-D511 med H701 box...
Fast H800 ser onekligen fräsigare ut och bör låta bättre, så det lär väl bli en sån till slut ändå.
Leave a comment:
-
jo de vore inte fel men känns ändå som 20k på rätt ställe,då man måste ha bra signal
Leave a comment:
-
Du är inte ensam vill jag lova!
En sån tillsammans med en H800 vore mumma! Dock inte för ekonomin...
Leave a comment:
-
fan äckligt sugen nu på att beställa en alpine iva-d800r från seastreamgarage
får se vad bidraget säger nu i slutet av månaden
Leave a comment:
-
om jag skulle använda mig av en 6"port eller dubbla 3" eller nått hur långa ska dom vara då?Originally posted by micke999 View Postliten fundering!
mailade med cdt om lådförslag till min cdt bas,så tänkte bygga båda lådförslagen och testa vilken som faller mig bäst i smaken
men ett frågetecken som dök upp
dom skrev så här
Vented = 1.5 cu. Ft.
Port = 3 x 8 inches
F3 = 33.35 Hz
betyder de 3"rör 8" långt eller slotport på 3*8"??
och om de är slotport hur lång ska väggen i lådan vara då?
tänkte kasta ihop lådan idag så väldigt tacksam om nån kunde svara
Leave a comment:
-
Originally posted by Antonic View PostJag tycker oftast det är snyggast med dubbla färger på interiören.
Hästen är det harry boy du menar haha
men finns inget annat som är svart i bilen därav att jag va så tvetsam.är bruna sömmar dock på sätena så man skulle ju kunna ta den färgen om man vill ha 2färgat.
hehe japp
Leave a comment:
-
Jag tycker oftast det är snyggast med dubbla färger på interiören.Originally posted by micke999 View Posttrodde jag skulle störa mig som fan på att de vart två färgat men tycker de vart helt okej.
ska dock kläs om när jag hittar vinyl i rätt färg
riktigt sugen på att beställa 3.5" amega coaxialer av hästen nu,skulle bli så bra att ha dom i org hålen på brädan
och sen ett mosconi as200.4 till framsystemet
Hästen är det harry boy du menar haha
Leave a comment:
-
trodde jag skulle störa mig som fan på att de vart två färgat men tycker de vart helt okej.
ska dock kläs om när jag hittar vinyl i rätt färg

riktigt sugen på att beställa 3.5" amega coaxialer av hästen nu,skulle bli så bra att ha dom i org hålen på brädan
och sen ett mosconi as200.4 till framsystemetLast edited by micke999; April 23, 2011, 00:32.
Leave a comment:
-
det är ju ingen nackdel att ha de så öppet som möjligt på baksidan, men tror inte du kommer märka nån skillnad om du filar upp de ytterligare iaf.
viktigare att lägga tid på att dämpa allt i dörren , dvs ytterplåt, mellanplåt och dörrsidan,
Leave a comment:
-
hade skrivit en lång updatering men självklart så råkade jag stänga ner fönstret när jag skulle lägga in en bild
så nu blir de en kortis
uppkapad inte snyggt men förhoppningsvis funkar de

vad tror ni behöver jag kapa upp mer runt middarna?eller andas dom som de är?

behöver jag kapa mer här?

tur att man får hjälp att klä och sen kapa till kanterna
Last edited by micke999; April 21, 2011, 23:30.
Leave a comment:
-
3" port kommer aldrig fungera till en 12" bas, om det inte är nån PA bas med minimal slaglängd då. Enkel 4" funkar om det inte är alltför brutal bas, annars lär det nog bli dubbla 4".
Leave a comment:

Leave a comment: