Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• micke999
    replied
    Re: volvo 965

Fått hem provbitar av vinyl från topntrim,dom hade inget som matchade riktigt bra(skickade en bit till dom)

vart brukar ni köpa vinyl ifrån??

sen nästa fråga vinylen är ju bara stretchbar åt ena hållet känns som att de blir väldigt svårt att klä en dörrsida då?eller panelen

vad för lim brukar ni använda?

svårt att se på bild men den mittersta är inte helt fel

Leave a comment:

• micke999
    replied

jo riktigt snyggt hela hans bygge är toppklass tycker jag

Leave a comment:

• bonnenalex
    replied

Originally posted by micke999 View Post
    har för mig jag fick de till 30cm på bredaste stället å då blir de tajt med 12an,golvet vill jag inte ha nått på.

så här vill jag ha

http://www.garaget.org/?car=106118&image=2156379

http://www.garaget.org/?car=106118&image=2156375

grymt snyggt och diskret
    Såg riktigt trevligt ut

Leave a comment:

• micke999
    replied

har för mig jag fick de till 30cm på bredaste stället å då blir de tajt med 12an,golvet vill jag inte ha nått på.

så här vill jag ha

http://www.garaget.org/?car=106118&image=2156379

http://www.garaget.org/?car=106118&image=2156375

grymt snyggt och diskret

Leave a comment:

• JohanH
    replied

Johannes sitter bak och min cdt 12 får inte plats i handsfacket tyvärr annars hade den suttit där hehe

jo visst så är de ju helt klart
    Klart det får plats
    Finns ju mkt utrymme under facket oxå..min är mkt mindre och jag får nog ut runt 15 liter utan att det blir märkbart sämre benplats..plus kanske 10 liter till om man plockar bort handskfacket

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by JohanH View Post
    Du har ju en fin liten pjäs som funkar i liten sluten låda så kör med den..lillen sitter ändå fram så du kan ju köra hela golvet om du vill
    Sen har du ju sett hur mina dörrsidor är uppbyggda och dom är inte tillräckligt stadiga så hur tror du då att det spelar i en odäpad lös pappbit som det är original?
    Johannes sitter bak och min cdt 12 får inte plats i handsfacket tyvärr annars hade den suttit där hehe

jo visst så är de ju helt klart

Leave a comment:

• JohanH
    replied

jo frontsub kommer de bli förr eller senare
    Du har ju en fin liten pjäs som funkar i liten sluten låda så kör med den..lillen sitter ändå fram så du kan ju köra hela golvet om du vill
    Sen har du ju sett hur mina dörrsidor är uppbyggda och dom är inte tillräckligt stadiga så hur tror du då att det spelar i en odäpad lös pappbit som det är original?
    Last edited by JohanH; June 4, 2011, 13:23.

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by JohanH View Post
    Tycker lätt att du ska satsa på en frontsub..ett element i en riktig låda med rätt volym utklassar ju element som spelar rätt ut i en ostadig dörr.
    Kör ett par 6or, eller en 8 eller 10a fram så blir det nog kanon
    Slipper man hålla på med dörrarna och jävlas oxå
    jo frontsub kommer de bli förr eller senare

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by M-icke View Post
    med tanke på att nya grejor i regel kostar mycke mer än begagnade, så kan du reparera de flera ggr innan du är uppe i samma pengar, samt att gällande försäkring så ersätter dom ju inte speciellt mycket nu för tiden iaf. bättre å stoppa i larm i bilen, montera grejorna dolt, INTE spela högt på stan osv.

ang hd middarna, räcker dom inte till dig, förutsatt att du har bra montering, bra med effekt å allt rätt tunat så är de nog bara MÅNGA element som gäller för din del.
    jo lite så är de ju helt klart.men även svårt att hitta de jag vill ha på beg marknaden.

Hm kanske är så har dock inte dämpat dörren sen går de väl att få dörrsidan att sitta lite bättre kanske mot dörren men marginelt
    324w per sida kör jag nu enligt bänkpappret till steget

Leave a comment:

• JohanH
    replied

Tycker lätt att du ska satsa på en frontsub..ett element i en riktig låda med rätt volym utklassar ju element som spelar rätt ut i en ostadig dörr.
    Kör ett par 6or, eller en 8 eller 10a fram så blir det nog kanon
    Slipper man hålla på med dörrarna och jävlas oxå

Leave a comment:

• M-icke
    replied

med tanke på att nya grejor i regel kostar mycke mer än begagnade, så kan du reparera de flera ggr innan du är uppe i samma pengar, samt att gällande försäkring så ersätter dom ju inte speciellt mycket nu för tiden iaf. bättre å stoppa i larm i bilen, montera grejorna dolt, INTE spela högt på stan osv.

ang hd middarna, räcker dom inte till dig, förutsatt att du har bra montering, bra med effekt å allt rätt tunat så är de nog bara MÅNGA element som gäller för din del.

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by M-icke View Post
    hd elementen ska ju kunna rocka på bra, så de ska nog funka för dig.

ang steg så är de bara du som kan avgöra om de är värt det lr ej. personligen skulle ja kolla beg marknaden efter genesis eller sinfoni steg. nu har ja iof bara hört gz plutonium ihop med sinfoni steg förut, men de lät riktigt underbart i mina öron men genesis gör säkert ett bra jobb med
    tror jag förväntar migg för mycke av min hd midd för den spelar långt ifrån så som jag vill

vill hällst ha nya grejer då man kan få ut på försäkringen om de blir snott och sen har man ju lite garanti med

Leave a comment:

• M-icke
    replied

hd elementen ska ju kunna rocka på bra, så de ska nog funka för dig.

ang steg så är de bara du som kan avgöra om de är värt det lr ej. personligen skulle ja kolla beg marknaden efter genesis eller sinfoni steg. nu har ja iof bara hört gz plutonium ihop med sinfoni steg förut, men de lät riktigt underbart i mina öron men genesis gör säkert ett bra jobb med

Leave a comment:

• micke999
    replied

Fan vad jobbig slutstegsfrågan är!!!!!!!!

vill verkligen ha genesis serie3 men blir ju en slant

Är de verkligen värt dom 15500kr som skiljer i pris mot genesis profil?

i mina ögon så gillar först och främst utsendet som fan på serie3 och dom jag hört så låter dom helt enligt min smak.

men så går tanken lite som så att tror inte att genesis helt misslyckats är ju fortfarande genesis och pratat med pierre på seastream och han säger att dom låter bra,

så nån mer här som lyssnat på båda modellerna?

även vart sugen på mosconi men gillar inte uttsendet på dom tyvärr

så nu står man här och vet varken ut eller in

Leave a comment:

• micke999
    replied

Jag hoppas de låter bra iallafall hehe blir nog att driva med genesis steg.

sen kommer ju automatiskt frågan till middbas ska man ha kvar hd middbasen eller skaffa nått annat?

Leave a comment:

Working...
X