Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• micke999
    replied
    Re: volvo 965

Originally posted by lillkimpa View Post
    fan va nice
    tack hoppas de ska bli de iallafall

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by diq View Post
    Ett litet tips på vägen: I tävlingssammanhang så tjänar man inte på dubbla basar så använd de pengarna och det utrymmet till familjen istället
    nej dubbla är mer för brukandet hehe gillar att dra på!och sen gillar jag uttsendet när de är sumetriskt
    men blir 1 till att börja med iallafall och sen eventuellt en till vid senare tillfälle

har börjat fundera på om man skulle skaffa sig nån processor så man kan få lite mer inställningsmöjligheter.
    med då dyker frågan upp vad man ska ha för nått??

Leave a comment:

• diq
    replied

Ett litet tips på vägen: I tävlingssammanhang så tjänar man inte på dubbla basar så använd de pengarna och det utrymmet till familjen istället

Leave a comment:

• lillkimpa
    replied

fan va nice

Leave a comment:

• micke999
    replied

uppe på nya baslådan ska sinfonisteget ligga under glas och vara belyst med röd neon är de tänkt.

Leave a comment:

• micke999
    replied

började göra adaptrar

så här sitter 4"och diskant nu(dock fel diskant)

men ska göras om och göras lite snyggare va mest test på hur de låter bäst när man kunde flytta runt diskanten och mellanregistret

lite fin lågnivåkabel

baslådan,vart dock lite fel då jag byggde den i en 745 och den har inte tygklädda paneler så funkar inte riktigt sen tar den upp för mycke plats så har skissat lite på en ny

ett par bilder i usel kvalite men bättre än ingenting hehe kommer bättre sen

Leave a comment:

• micke999
    replied

men har ritat lite på en ny design nu som förhoppningsvis gör att jag får plats med allt

Leave a comment:

• lillkimpa
    replied

hehe jo barnvagnar och hundar tar ju plats min bror har samma problem dock ingen hund men mindre skuff än va en 965 har så han har det väldigt tajt om plats då barnvagnarna skall få plats :P

Leave a comment:

• micke999
    replied

Jo jag tycker de iallafall hehe men som sagt inte lätt att få de bra på en gång!sen har jag ju utrymmesproblem med men hoppas på att de blir bra i slutändan!

Leave a comment:

• lillkimpa
    replied

låter som ett roligt bygge

Leave a comment:

• micke999
    started a topic SQ: volvo 965

volvo 965

Hej, tänkte starta en projektråd då de kan va kul att kunna gå tillbaka och kolla lite och sen lär man ha 1000 frågor längs vägen då man är glad amatör

Är mitt första seriösa ljudbygge eller hur man ska säga, hehe.

Målsättningen är att få ett bra ljud och kunna tävla lite smått för skoj skull i sommar. De är bruksbilen så kan inte ta nån plats då jag har barn och en på väg = tvillingvagn och sen en hund så hundbur måste få plats med, hehe.

Systemet som de ser ut/är planerat

Huvudenhet
    Kenwood KVT-526DVD

Framsystem
    Cdt 3vägs kitt komponerat av bilstereohörnan bestående av
    Cdt hd 6,5" middbas
    Cdt hd 4" mellanregister
    Cdt finaste diskant
    Cdt es300 3vägs filter

Baksystem
    Cdt hd 6,5" braxialer

Bas
    Cdt es12sq bas i sluten låda (kommer eventuellt en till)

Slutsteg framsystem
    Sinfoni Shadow Edition 100.2 SPX
    Sinfoni lågnivåkabel

Slutsteg bas
    Vill ha 1 eller 2st sinfoni amplitude beroende på om de blir 1 eller 2 basar!

Men kan även bli ett massive audio steg då dom låter riktigt bra för dom pengarna.

De handlar mest om vad plånboken säger vid köp tillfället.

Ska in 2st batterier med, står mellan ground zero och optima. Så inte riktigt bestämmt än.

Vill passa på och tacka www.Bilstereohornan.se och www.mmaudio.se som är med och sponsrar mig och all den grymma service som dom ger och står ut med alla mina dumma frågor.

Har barn och sånt så kommer nog imellanåt ta tid mellan uppdateringarna.

Forumbilder funkade inte för tillfället så bilder kommer senare.
Working...
X