Originally posted by micke999
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
volvo 965
Collapse
X
-
Re: volvo 965
Om du ska köra 8 kanaler aktivt och kunna justera och kompa separat så ja..men du behöver några steg till då.
-
sen nästa fråga har jag med mitt typ av system behov av en h800?
Leave a comment:
-
okej låter ju braOriginally posted by Horsyhorse View PostJag tror Alpines standard "processorcontrol" är något som håller i sig.
Kan om möjligt vara någon ny funktion man inte kommer åt.
Ny Alpine511 plockar ut allt en 701 kan på skärmen. Ingen RUX behövs.
Pierre
en sån ligger runt 12k?
Leave a comment:
-
Jag tror Alpines standard "processorcontrol" är något som håller i sig.Originally posted by micke999 View Posthar funderat på bit 1 eller h800
men nån som vet om h800an går ihop med alpines dvd med skärm?
Kan om möjligt vara någon ny funktion man inte kommer åt.
Ny Alpine511 plockar ut allt en 701 kan på skärmen. Ingen RUX behövs.
Pierre
Leave a comment:
-
har förövrigt blivit ändrade planer idag blir nog inget sinfoni steg.
Leave a comment:
-
Jo de lär ju visa sig framöver hur de blir,är inte värre än att man få bygga nya dörrsidor!
Ingen som har nått förslag på processor?
Leave a comment:
-
Va inte så säker på deOriginally posted by micke999 View Postska börja med 31l ca 28l eftar att basen sitter i hehe som cdt sa
framsystemet hänger nog med till dom nivåerna jag vill kunna spela hehe om inte annat så får man kolla på de sen men prio1 är ju att de låter bra inte att spela högt.
blir nog med största sanolikhet sinfonisteg till basen och de ger 775wrms vid 2ohm
Jag skrev balanserat..alltså ganska långt ifrån den nivån på basen som du har
Då blir de lite skillnad.
den räcker till för mina framsystem så det beror på hur mkt bas man vill ha
Leave a comment:
-
ska börja med 31l ca 28l eftar att basen sitter i hehe som cdt saOriginally posted by JohanH View Post27 liter plus element som jag tjatat om
Alltså några liter mindre än de var i den slutna du lånade.
Får du köra lite eq och bra filter sen så kan du fixa till det mera som du vill ha.
Ska du sen spela med tryck och lite mera balanserat så ska du nog se att framsystemet inte hänger med ist
Effekt kan man aldrig få för mkt av heller..eller ja, ett riktigt bra steg är inte helt fel.
framsystemet hänger nog med till dom nivåerna jag vill kunna spela hehe om inte annat så får man kolla på de sen men prio1 är ju att de låter bra inte att spela högt.
blir nog med största sanolikhet sinfonisteg till basen och de ger 775wrms vid 2ohm
Leave a comment:
-
27 liter plus element som jag tjatat om
Alltså några liter mindre än de var i den slutna du lånade.
Får du köra lite eq och bra filter sen så kan du fixa till det mera som du vill ha.
Ska du sen spela med tryck och lite mera balanserat så ska du nog se att framsystemet inte hänger med ist
Effekt kan man aldrig få för mkt av heller..eller ja, ett riktigt bra steg är inte helt fel.
Leave a comment:
-
sitter i sluten nu och låter bra men långt ifrån samma tryck
Leave a comment:
-
Du kan ju alltid prova att montera den i en sluten låda och se hur den reagerar.
Att du skulle få mer djup med 2st är jag dock rätt tveksam till
Leave a comment:
-
Har funderat lite på hur de blir med dom riktade mot varandra och kom fram till att de kanske inte är så jättebra!Originally posted by BaDiS View PostSkaffa en riktigt trevlig bas och ett ordentligt steg så är det absolut inga problem att dra på ändå
Sen finns risken att basarna "tar ut varandra" om du tänkt montera en på varje sida som spelar mot varandra.
I övrigt så gillar jag design förslaget på nya lådan.
Alltså visst de går att spela helt okej med den här basen, hehe. Hade den i portad låda och då spelade den så de räckte till gott och väl, ca 136db, gissade Johan på. Men då spelade den inte fint alls så slutet är nog ett krav. Nu sitter den bara i ca 15l, så kommer nog bli bättre när den hamnar i 1cu ft som cdt rekomenderade men tänkte att man kanske får lite mer djup med 2?
edit
matar basen med endast ca 800wrms spelar bra över 1000wrmsLast edited by micke999; January 23, 2011, 21:28.
Leave a comment:
-
Originally posted by micke999 View Postnej dubbla är mer för brukandet hehe gillar att dra på!och sen gillar jag uttsendet när de är sumetriskt
men blir 1 till att börja med iallafall och sen eventuellt en till vid senare tillfälle
Skaffa en riktigt trevlig bas och ett ordentligt steg så är det absolut inga problem att dra på ändå
Sen finns risken att basarna "tar ut varandra" om du tänkt montera en på varje sida som spelar mot varandra.
I övrigt så gillar jag design förslaget på nya lådan.
Leave a comment:

Leave a comment: