Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• M-icke
    replied
    Re: volvo 965

Originally posted by micke999 View Post
    jag har ju ingen sub i bilen för tillfället så kan inte kompensera med den tyvärr
    funderar kraftigt på att montera en uppsättning till middar eller gå upp till 8"

en liten uppdatering idag då kommer bli nya mellaregister och diskanter

bestående av

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...ksti=GZPM100SQ

och diskant

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...eksti=GZHT28SE

ska väl kastas i nu under helgen borde låta bra tycker man nån som lyssnat på såna?

De elementen låter bra, mycke detaljer i dom, synd bara att priserna skenat på mycke av gz grejorna sedan AI tog över det förut va de hyffsat prisvärt men nu finns de ju så mycke annat för de pengarna att välja på.

Leave a comment:

• micke999
    replied

Har sett de hehe.väntar på pris från pierre på seastreamgarage på 2 andra slutsteg

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Originally posted by micke999 View Post
    jo tyvärr har man alltid en lång önskelista.

hoppas få till de någorlunda utan dsp
    skulle vilja ha tag i ett genesis 4channel eller nått sånt att driva dom aktivt med
    http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=7715
    :P

Leave a comment:

• micke999
    replied

jo tyvärr har man alltid en lång önskelista.

hoppas få till de någorlunda utan dsp
    skulle vilja ha tag i ett genesis 4channel eller nått sånt att driva dom aktivt med

Leave a comment:

• kaslinkov
    replied

jo men jag har mycket på önskelistan! Ny HU är nog högst på listan.
    Får väl vänta och se hur dom spelar för dig i alla fall.

Leave a comment:

• micke999
    replied

bara slå till och köpa dom hoppas dom låter bra

Leave a comment:

• kaslinkov
    replied

Mumma, dom mellanregistren vill jag också ha!

Leave a comment:

• micke999
    replied

jag har ju ingen sub i bilen för tillfället så kan inte kompensera med den tyvärr
    funderar kraftigt på att montera en uppsättning till middar eller gå upp till 8"

en liten uppdatering idag då kommer bli nya mellaregister och diskanter

bestående av

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...ksti=GZPM100SQ

och diskant

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...eksti=GZHT28SE

ska väl kastas i nu under helgen borde låta bra tycker man nån som lyssnat på såna?

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Tror att jag lider av samma problem som dig, har på tok for lite drag i midbasen! Vist det går att få till trycket men då blir det från subben, inte så kul.

Leave a comment:

• micke999
    replied

idag satte sig gumman och tonade rutorna på bilenvart bättre än jag trodde de skulle bli hehehon har aldrig gjort de innan men gick bra.

hållt på lite med framsystemet idag igen,börjar fundera på om jag helt enkelt har för stora krav när de kommer till drag i framsystemet!för vill ha mer drag i middbasen
    inställt
    50-55hz 24db slope

en annan tråkig grej är att när jag drar ner rutan då försvinner de massa bas

Leave a comment:

• micke999
    replied

Håller på med ljudet nu och sjuk skillnad!!bytte till rockford t8002 steget till framsystemet och helt plötsligt vaknade de till på ett helt annat sett

efter de körde pierre på seastreamsgarage lite tel hjälp med mig med lite inställningar och jävlar vilken skillnad de är helt sjukt glad för tillfälletgrymt tack till pierre

för första gången i den här bilen så får jag nästan gåshud hehe å de va till track 6 på emma sq skivan

nu ska jag ner och fortsätta

Leave a comment:

• micke999
    replied

Kopplade in båda middarna igår, efter lite modd av fastsättningen av den plastade delen och dörrsidan så rockar de på rätt bra nu tycker jag Kan inte dela middarna lägre än 80hz med nuvarande stereon, men högt går de att spela iallafall hehe

Kom på att jag inte lagt upp bild på hur framsystemet är monterat nu. Labbat med diskanterna i alla olika höjder och riktningar men de här är väl den placering som får vara tillsvidare.

Så ser de ut nu, kommer nog klä plattorna i kolfiber.

Så här ser de ut under golvet för tillfället

Sen råkade de bli lite öl och ja lekstuga, kan va kul. Tur man har villig chufför

Leave a comment:

• micke999
    replied

verkar som de blir en bit1 nu och kanske även gz plutonium mellanrgister och diskant får se under morgondagen om affärerna går i land

Leave a comment:

• micke999
    replied

edit

orkade inte änns göra ett försök till att kolla rättstavning och punkter och skit hehe

Leave a comment:

• micke999
    replied

jaha idag hamnade man i garaget och hade inget att göra efter att ha sålt projektbilen och saknades turbo till andra lekbilen så då råkade jag snubbla på 965an,

tänkte göra ett sista försök med mitt framsystem
    har ju senaste tiden åkt helt utan ljud(eller ja org i bakdörrarna har suttit kvar)

först på listan stog stabil täckplatta till mellanregisterna
    vart 2mm rostfritt
    fy fan vad de suger att jobba med när man inte har nå vettiga verktyg för skitenmen fått till ett par nu iallafall,
    då försökte jag skära och löippa bort massa onödigt skit under där så dom får andas så bra de går.
    Vart dock lite fail på passargerarsidan då de vart för grunt för högtalarenså nu står jag med 2 val
    antingen kapa bort luft kanalen eller skaffa grundare mellanregister!
    men gick att få ner den sålänge med placering närmare rutan.

nästa fel är att de blir vad jag antar är reflexer i rutan,för håller jag en handske mot rutan så låter de mycke mer harmoniskt(om nån förstår)

testade även lite fler olika diskantplaceringar och hittade en som jag faktist fastnade för ska provlyssna lite mer när man inte är lika trött

kastade i middbasen i ena dörren med för att kolla om de gjorde någon skillnad efter att jag kapat upp runt dom och de gjorde de.fladrar lite i byxorna iallafall

ljudet vart även mycke varmare och helt klart mer pang efter hu bytet jag gjort med bytte pioneer p88rs mot en kenwood cd,men saknar verkligen eqn får grymt jobbig diskant på hög volym

så jag måste verkligen ha en dsp går inte att få de bra annars

såhär blir plattorna

glömde bild på diskantplaceringen och hur de vart med högtalarna på plats

Leave a comment:

Working...
X