Originally posted by cg18ljud
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKIII
Collapse
X
-
Re: Hellboy Beetle MKIII
Stampad stål på Imagine 8an. Men Clarus har lite fetare korg.
-
det funkar på plåtkorgar, men det finns inte på dom kvalitets elementen.
Leave a comment:
-
Originally posted by cg18ljud View Postbitumen på baskorgen kanske?Hade korgen varit större så hade jag kunnat tänka mig att testa Galden Aero-Multi. Inre lagret dämpar vibrationer i korgen och yttre lagret dämpar reflexer i lådan.Originally posted by Nonne View PostBättre med en absorbent, men frågan är om den räknas som passivt filter
Men korgen är inte så stor på en åtta och tyckte den kändes ok när jag knackade på den.
Leave a comment:
-
varför strumpa när det var så fint flätat?
Originally posted by octan View PostHögtalarkabel. Men börjar nästan ångra mig. Tog 3 timmar för 1 kabel...

Var en liten tanke bakom färgvalet med kabeln, som även strumpas med samma färg

När jag köpte strumpan så var inte tanken att jag skulle ha flätad kabel. Så nu vart den gränsfall till för liten. Tog rejält lång tid + att jag fick blåsor på bägge nävarna

Så får lägga en ny beställning imorgon på lite bredare.
Leave a comment:
-
När jag ändå hade monterat ur basen så passade jag på att lacka om gallret + färga brickorna. Ska även byta till svarta skruvar senare i vinter.

Passade även på att lägga ett tunt lager butyl runt kanten på basen.
Leave a comment:
-
Du är välkommen hit på en fika någon dag Sören
Leave a comment:
-
Innan i veckan så testade jag att koppla in en Dspeaker Anti-Mode. När alla svepen var gjorda så startades provlyssningen. Basen blev ytterligare lite fastare och grävde lite djupare. Men samtidigt så hade det skapats ett högt dovt brus i subben. Tänkte att det kanske berodde på att jag körde Dspeakern med 220v. Idag så hade jag fixat en 12volts kabel, men problemet kvarstod.
Plockade fram min Room Analyzer och mätte. Kurvan hade blivit jämnare och basen gick mycket riktigt djupare innan den föll av. Kopplade bort dspeakern och försökte få till kurvan manuellt istället. Här har Mosconiboxen ett starkt trumf-kort. Man kan fylla i exakt de frekvenser som man vill att den ska ändra.
Så satte att eq på basutgången skulle justera 35, 45, 55 och 65 Hz. Ändrade känsligheten lite på mikrofonen och justerade kurvan så den blev spikrak mellan 35-70Hz. Och nu hör jag ingen skillnad längre med eller utan Dspeakern.
Leave a comment:
-
Lådan står packad, tyvärr fick jag inte äran att testa först denna gång
Leave a comment:

Leave a comment: