Re: Hellboy Beetle MKIII
See formidabelt ut!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKIII
Collapse
X
-
Så var det dags att ändra lite på deisgnen där bak. Hittade ett företag som fixade led-skylt till vettigt pris. Helt ny cover bakom stegen skulle tillverkas.
Är det nåt jag är bra på, så är det inte att såga rakt med mitt utslitna Biltema sticksåg. Skickade måtten till Nonne som både har skills och rätt verktyg. En stund senare var det klart och klätt.
Störde mig lite på luckan innan iom att gångjärnet syntes lite för mycket. Nu blev det nersänkt istället.

Någon slags anordning behövs för att kunna öppna locket. Ett gammalt nyckelband från Bilsport fick offra sig.

Sen koppla in skylten.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Skulle ha rullat ut Hellboy så han fick vara med på bilden också!
Leave a comment:
-
Hade celebert besök igår.
Snacka lite skit, lyssna i varandras bilar och diskutera ljudet.
Leave a comment:
-
Min favorit skiva av pink Floyd!Originally posted by octan View PostInte byggt eller ändrat något i vinter, så har inga kul bilder att visa.
Har knappt varit i bilen mer än när jag flyttat den lite för att slippa platta däck.
Men i lördags tog jag mig en liten tweaknings-session. Nollställde eqn och började om.
Lite, lite annan karaktär nu men hyfsat likt innan. Laddat in lite ny musik i Tidal-appen.
Oavsett om man gillar Pink Floyd eller inte så finns det mycket kul som pågår i låtarna. Speciellt i skarvarna mellan. En person som går omkring i ett rum och skramlar med mynt i handen som han sen tappar i golvet. Samtidigt som bilar kör förbi utanför till höger och barn som leker till vänster om huset. (The final cut)
Leave a comment:
-
Jepp, klassisk rockskiva skulle man kunna säga.Originally posted by carlr View PostJA PF har mycket kul att lyssna till. Även en hel del dynamik, även om jag personligen tycker att de flesta inspelningarna känns "tunna i botten".
Förr demade jag alltid med helikoptern och dörrsmällarna på The Wall
Leave a comment:
-
JA PF har mycket kul att lyssna till. Även en hel del dynamik, även om jag personligen tycker att de flesta inspelningarna känns "tunna i botten".Originally posted by octan View PostOavsett om man gillar Pink Floyd eller inte så finns det mycket kul som pågår i låtarna. Speciellt i skarvarna mellan. En person som går omkring i ett rum och skramlar med mynt i handen som han sen tappar i golvet. Samtidigt som bilar kör förbi utanför till höger och barn som leker till vänster om huset. (The final cut)
Leave a comment:
-
Inte byggt eller ändrat något i vinter, så har inga kul bilder att visa.
Har knappt varit i bilen mer än när jag flyttat den lite för att slippa platta däck.
Men i lördags tog jag mig en liten tweaknings-session. Nollställde eqn och började om.
Lite, lite annan karaktär nu men hyfsat likt innan. Laddat in lite ny musik i Tidal-appen.
Oavsett om man gillar Pink Floyd eller inte så finns det mycket kul som pågår i låtarna. Speciellt i skarvarna mellan. En person som går omkring i ett rum och skramlar med mynt i handen som han sen tappar i golvet. Samtidigt som bilar kör förbi utanför till höger och barn som leker till vänster om huset. (The final cut)
Leave a comment:

Leave a comment: