Re: Hellboy Beetle MKIII
Snyggt och prydligt!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKIII
Collapse
X
-
Tack!Originally posted by zrken View PostKul utveckling av bilen!
Definitivt uppmuntrande med bitvis byggtempo som påminner om hur zhaatanas mkt arbete som går ner.
Ja det blev en del timmars bygge denna gången med.
Tog en liten foto/filmsession härom dagen.
https://www.youtube.com/watch?v=J7Y83pVk2ts

Leave a comment:
-
Kul utveckling av bilen!
Definitivt uppmuntrande med bitvis byggtempo som påminner om hur zhaatanas mkt arbete som går ner.
Leave a comment:
-
-
Det är vågat att skruva isär och modda HU:n så, den är inte gratis.
Leave a comment:
-
Fick reda på från säkra källor att en sån här dekal ger ca 10% mer hk och ca 5% extra ljudpoäng.
Så det var bara att klistra dit.

Börjar bli klar nu.
Leave a comment:
-
Just nu står det lite still rent byggmässigt.
Spontant känns det som att Aerospace-middarna funkar väldigt bra tillsammans med Bewith-diskanterna.
På senaste tävlingen så lämnade jag kameran hemma. Så inget reportage denna gången. Satte personbästa i poäng, så det känns som om man är på rätt väg. Subben är bara tidskompad och ingen eq. Samma med diskanterna. På middarna har jag använt eq lite grand. Så det finns potential i grejerna.
Ska först spela in middarna några timmar till innan det är dags för att mäta in nivåerna. Sen kan jag börja lite mer med eq.
Leave a comment:
-
Fick prutat rejält med en Japan på ebayOriginally posted by carlr View PostBewith - jo jag tackar jag
Ser mumma ut det där!
Dock så gillar den inte de tekniska spåren på Emma-skivan. En noice gate som går in och stänger av ljudet lite då och då mellan positionerna...
Så till tävling så fungerar den bara som en av och på knapp till anläggningen.
Annars skickar den digital signal rätt in i 6to8. Så signalen hålls digital hela vägen till utgångarna på dsp.
Leave a comment:
-
Bewith - jo jag tackar jag
Ser mumma ut det där!
Leave a comment:
-
För ett tag sedan monterade jag även en ny "backspegel" i bilen.
Den hade klämmor/fästen som man ska fästa på ordinarie backspegel. Jag hade beställt en begagnad från skroten, men passformen mellan spegel och mediaspelare var sämre än kass. Sen så gissar jag att installationsdomare inte hade godkänt fastsättningen oavsett. Så får helt enkelt försöka gifta ihop dem.
Fram med slaktkniven!

Så här ser den ut inuti

Ena skruven passar i spegelns originalfäste och andra sitter med skruv och mutter.

Och sen testa om den fungerar.
Leave a comment:
-
Kom på att jag har glömt visa bild på baslådan som nu är färdig och sitter på plats. (Dåliga bilder, men var lite dunkelt i garaget)

Och just nu ser det ut så här på brädan.
Leave a comment:

Leave a comment: