Lite har faktiskt hänt.
När man själv har ont om tid och har kompis som är snickare, så är det snabbast att skicka en ritning. I detta fallet en avancerad ritning med massa olika vinklar. Men mer om det längre ner.
Bakom handskfacket är det fullt i en beetle. Enklaste hade varit att fimpa fläkten helt. Men vill helst behålla den funktionen då det inte går att öppna rutorna
Fläktmotorn måste minskas och flyttas.
Blev lite utrymme över till höger nu. (Kabeln i mitten är numera förlängd och gömd)
Efter massa mätningar skickades en ritning till Classe som har svart bälte i att vinkla
Låter bra! Absorberande paneler är ett väldigt intressant kapitel och kanske också ett nödvändigt element inom välljud i bil. Hade varit roligt att lyssna på din bil! Framför allt de olika versionerna och hur ljudet ändrats...en version med 3” på brädan omgivna av absorberande paneler hade varit riktigt intressant...
Alcantaran tillsammans med Aerofoam påverkade i positiv riktning. Bättre fokus och svärta.
Det mjuka hjälper till att suga upp/minska reflexer och energi.
När det kommer till bubblan så har jag gett upp element på brädan.
Men mycket beror på att jag tävlar. Gäller att öka poängskörden. Annars hade jag fortsatt med 6,5tum på brädan.
Kan bara hålla med Octan, bilen har aldrig låtit bättre än nu.
Lite småtrix här och där .... sen e det nog svårt att få en Bubbla att bli mycket bättre.
Fast all bedömning av ljud är som baken .... delad.
Det är på tok för lite bas i bilen för vissa.
Det är på tok för samlad ljudbild för vissa.
Det är på tok för djup scen för vissa.
Det är på tok för lite horndiskanter för vissa.
Listan kan göras väldigt lång, men det är ju det som är så djäkla kul med nörderi (läs bilstereo)
Påverkade fuskalcantaran ljudet i vilken riktning? Blev det bättre än tidigare? Har du helt övergett element på brädan..?
/Freddi
Alcantaran tillsammans med Aerofoam påverkade i positiv riktning. Bättre fokus och svärta.
Det mjuka hjälper till att suga upp/minska reflexer och energi.
När det kommer till bubblan så har jag gett upp element på brädan.
Men mycket beror på att jag tävlar. Gäller att öka poängskörden. Annars hade jag fortsatt med 6,5tum på brädan.
Leave a comment: