Originally posted by octan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKIII
Collapse
X
-
Re: Hellboy Beetle MKIII
Tänkte inte på det, jag började framifrån och den räckte inte längre än till ryggstödet i baksätet.Originally posted by octan View PostNja. Kabeln har inte den kontakten i denna änden. Så det blir att skarva denna gången.
Så då kom lödkolven fram
Leave a comment:
-
Och om du håller benhårt på inga skarvar, kan du kliva in på närmaste telefonaffär och köpa en i valfri längd rj11 6/6.
Leave a comment:
-
Jag har skarvat denna typ av kablar förut och det är lite pilligt men påverkar ju inte på något sätt ljudet, så är det någonstans man kan skarva utan att ha dåligt samvete är det ju här
Leave a comment:
-
Vet inte vilken processor du har, men går det inte att förlänga kabeln?
Jag fick samma problem igår när jag drog mina kablar till Bit One, den kör ju vanlig rj11 telekabel.
Finns färdiga skarvkontakter, men jag klippte o lödde ihop med en till kabel.
Leave a comment:
-
Rejält säkringsblock! Såg också tidigare i tråden att du fyr-flätat högtalarkabel. Fint handarbete!
Fyll ut stereohålet med en cd-spelare, säger jag! Mest bara för att jag saknar det i min egen bil...
Leave a comment:
-
Spela/dema för att det är kul, alt 1 eller två.
Tävla, alternativ tre!
Leave a comment:
-
Just nu känns det lite 1 steg fram och 2 tillbaka...
Skrotade idén med standard huvudenhet. Problemet nu, om jag ska köra digitalt, är att kabeln till RCD (dsp-fjärr) för kort för att räcka till ordinarie HU plats.
Då finns det 3 alternativ.
1. Köra analogt, och inte ha med fjärren i tävlingsanläggningen.
2. Köra digitalt. Och ha fjärren nere på kardantunneln.
3. Köra digitalt. Skruva ur hela inredningen en gång till. Klippa upp alla buntband. Flytta fjärr-kabeln ca 10 cm. Sätta fjärren i stereouttaget. Nya buntband och i med inredningen igen.
Vid alternativ 1 och 2 så måste/bör jag ha något som fyller ut stereohålet för utseendet skull.
Leave a comment:
-
Christopher har jobbat lite till.
Inpassat och urfräst.

Leave a comment:

Leave a comment: