Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hellboy Beetle MKIII

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• octan
    replied
    Re: Hellboy Beetle MKIII

Vad blir det om man tar en kompis + metall + icke metall ?

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by rutger j View Post
    du får göra som några hade på 90-talet, ett styrdon som sköt undan en lucka osså kom d ut en "stöldkasett" och däri satt spelaren.
    Tror t o m att d fanns en färdig sådan "stöldkasett" att köpa..

Idén borde ju kunna genomföras även på 2000-talet, kanske med en slags "push" funktion (tänk dryckeshållare i många bilar) om du inte vill ha ett ställdon.
    Osså kommer spelaren ut så mycket som behövs för att kunna öppna upp skärmen. Ska du köra med ett ställdon kan du ju koppla det mot knappen som även har ut skärmen, så sker allt automatiskt.

Hade kunnat bli lite coolt tror jag

Med vänliga hälsningar,
    Rutger
    Det hade det. Men jag tror inte jag reder ut det + det är ont om plats.

Men har en hyllvärmare som jag ska se om jag kan modda lite.

Leave a comment:

• rutger j
    replied

du får göra som några hade på 90-talet, ett styrdon som sköt undan en lucka osså kom d ut en "stöldkasett" och däri satt spelaren.
    Tror t o m att d fanns en färdig sådan "stöldkasett" att köpa..

Idén borde ju kunna genomföras även på 2000-talet, kanske med en slags "push" funktion (tänk dryckeshållare i många bilar) om du inte vill ha ett ställdon.
    Osså kommer spelaren ut så mycket som behövs för att kunna öppna upp skärmen. Ska du köra med ett ställdon kan du ju koppla det mot knappen som även har ut skärmen, så sker allt automatiskt.

Hade kunnat bli lite coolt tror jag

Med vänliga hälsningar,
    Rutger

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by bingonisse View Post
    Den ska sitta i en C70, men jag tror inte att den hamnar på det vanliga stället. Den tråkiga lösningen är väl att bara låta spelaren sticka ut så pass att man får frigången, men det ser kanske inte så roligt ut kan jag tycka.
    Brukar inte vara så farligt. Syns mest från sidan

I bubblan fungerade det dock inte
    Fungerar kanske om jag sågar jack i ramen men det kommer mest troligt se bajs ut.

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med HU...

Leave a comment:

• bingonisse
    replied

Originally posted by octan View Post
    Vad har du för bil? Ser ut som att du kan flytta fram din spelare närmare centimetern.
    Den ska sitta i en C70, men jag tror inte att den hamnar på det vanliga stället. Den tråkiga lösningen är väl att bara låta spelaren sticka ut så pass att man får frigången, men det ser kanske inte så roligt ut kan jag tycka.

Leave a comment:

• octan
    replied

Det ser bra ut som vanligt, men jag tror tyvärr att det inte kommer att fungera. Jag sitter med samma problem själv, och jag har inte riktigt kommit fram till någon bra lösning.

Vad har du för bil? Ser ut som att du kan flytta fram din spelare närmare centimetern.

Leave a comment:

• octan
    replied

Det ser bra ut som vanligt, men jag tror tyvärr att det inte kommer att fungera. Jag sitter med samma problem själv, och jag har inte riktigt kommit fram till någon bra lösning.

Fuck! Ser ganska kört ut...

Leave a comment:

• bingonisse
    replied

Imorgon ska det testas om den klarar sig när spelaren öppnas.

Leave a comment:

• octan
    replied

Dags att provmontera spelaren

Montering av låsning.

Men sen stötte jag på patrull. Ramen gick inte på längre...
    Skulle behöva slipa bort rejält med plast och den var ju försvagad redan innan då jag fick slipa för P99an. Övervägde ett tag att ändra planerna igen, men sen hämtade jag slippapper. Sen även lite finslipning med stift.

Imorgon ska det testas om den klarar sig när spelaren öppnas.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Du e nog den flitigaste BSF medlemmen just nu, på din egen bil vill säga

Leave a comment:

• octan
    replied

Inredningen är tyvärr inte jätterolig i skicket...
    Mycket doldes bakom panelerna innan. Konsolen som går vid kardantunneln var repig och har limrester och smuts längst bak. Så jag lackade den svart.

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by rutger j View Post
    så d var på VW´s inredningsavdelning Oompa Loompas hamnade efter att chokladfabriken stängde...

Mvh
    Rutger
    Yepp.
    Och troligtvis var det de som körde vw-bilarna när de mätte upp bränsleförbrukningen på de senaste dieselbilarna

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Ibland kan t.ex. en skruv eller liknande ställa till det.
    Tog runt 20 min att få dit en skruv som sitter i mittkonsolen precis vid gaspedalen.
    Vi vill nog inte veta vad du sa då

Leave a comment:

• rutger j
    replied

så d var på VW´s inredningsavdelning Oompa Loompas hamnade efter att chokladfabriken stängde...

Mvh
    Rutger

Leave a comment:

• 8tummarn
    replied

Jag är bara 178cm och jag hade bakrutan i bakhuvudet och toppen på pannan tog emot listen på bakluckan.
    Den tyske ingenjören som designade bilen var kanske 145 cm lång ??

Leave a comment:

Working...
X