Originally posted by Lonefox
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKIII
Collapse
X
-
Re: Hellboy Beetle MKIII
Yes. Ska bara komma på hur jag ska lösa fastsättningen på ett poängmässigt bra sätt.
-
"Bara" att göra en ny frontdel för den manöverdosan.
Leave a comment:
-
Nackdelen med att vara noggrann är att mycket tar längre tid att få isär.
HU var ju t.ex. fastskruvad på baksidan så fick lossa hela mittkonsolen. Bäst att dokumentera hur kontakterna sitter.

High end spelare har givetvis kopparchassi. Kom och köp

Senare kommer det bli lite mer såhär.
Leave a comment:
-
Ahaaaa, jag kan inget annat än ge dig en poängOriginally posted by Lonefox View PostSmidig i sin fysiska utformning
Men om vi fortsätter att pajja tråden och spekulerar.
En RCA/optisk kabel bak till en DSP för att sedan koppla steg med tre korta RCA, det e inte så dumt det heller
Eller ingen kabel och köra trådlöst .... e också rätt smidigt
Last edited by Nonne; November 4, 2015, 08:34.
Leave a comment:
-
Smidig i sin fysiska utformning då man slipper en extern box eller som Eclipsen en box hängandes i enheten.Originally posted by Nonne View PostHahaha .... du e rolig räven, men resten håller jag med om

Att maskinen i sig är bökig i sitt interface har inte med detta att göra
Leave a comment:
-
Hände inte så mycket denna helgen men det gick åt mycket tid.
Projekt ta bort baslådan blev inte så enkelt... 2 av islagsmuttrarna lossnade. Lådan i sig är fastskruvad inifrån, så jag kunde inte lossa den för att kunna fortsätta med det vid ett senare tillfälle. Lyckades till slut lossa skruvarna så mycket så jag kunde bryta sönder mdf-ringen med en större skruvmejsel.
Sen var passformen såpass "bra" så jag åkte på att ta loss handskfacket för att få ut lådan ur bilen.
Leave a comment:
-
Jo P99an må vara en potent och smidig maskin med allt integrerat men den har sina nackdelar.Originally posted by Nonne View PostSka bli så sjukt intressant och få tweaka med separat DSP i Hellboy, kunna muta med bara ett knapptryck, hoppa mellan nivåer, EQ eller tidskomp på någon bråkdel av en sekund.
Kunna sätta olika filter med olika nivåer på höger respektive vänster kanal.
MEN den duger för vardagsbruk
Leave a comment:
-
Ska bli så sjukt intressant och få tweaka med separat DSP i Hellboy, kunna muta med bara ett knapptryck, hoppa mellan nivåer, EQ eller tidskomp på någon bråkdel av en sekund.
Kunna sätta olika filter med olika nivåer på höger respektive vänster kanal.Last edited by Nonne; October 31, 2015, 08:37.
Leave a comment:
-
Även DSP får vara naken ett tag

Nu ska det packas och skickas iväg på behandling.
Leave a comment:
-
Originally posted by Nonne View PostSkulle bara varit dubbla strömanslutningar också, då hade budskapet gått fram att det är 2 monoblock i samma kåpa
Originally posted by Lonefox View PostGemensamt kort, gemensam strömanslutning = tvåkanalsförstärkare
(Käbblar bara lite)
Som typ Sonys XM-2000R menar du

Sorry Octan för OT
Leave a comment:

Leave a comment: