Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hellboy Beetle MKIII

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• octan
    replied
    Re: Hellboy Beetle MKIII

Lite mer gjort denna helgen. Tyvärr inte så mycket som jag hoppades. Ibland kan t.ex. en skruv eller liknande ställa till det.
    Tog runt 20 min att få dit en skruv som sitter i mittkonsolen precis vid gaspedalen. Då är det inte lätt att sikta och samtidigt pressa in kanten.

På första sidan i den här tråden hade jag ett stort paket. Och i detta paket låg ett baksäte.

Det gick smidigt att montera, men jag förstår inte hur de tänkte när de designade detta. Jag är bara 178cm och jag hade bakrutan i bakhuvudet och toppen på pannan tog emot listen på bakluckan.

Leave a comment:

• robolop
    replied

Cool dude.

Leave a comment:

• octan
    replied

Hittade lite till att ljuddämpa. Och dessa kommer nog göra större nytta än det andra jag lagt in.

Bilen var ju väldämpad redan innan jag började bygga om. Och mycket av vägljud kom från bakänden av bilen.

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Här händer det grejer! Fan vilken ångest jag fick nu, här händer inte ett skit

Gott Nytt År!
    Händer tyvärr för lite och för sakta om jag ska klara tidsramen

Gott nytt år!!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Här händer det grejer! Fan vilken ångest jag fick nu, här händer inte ett skit

Gott Nytt År!

Leave a comment:

• octan
    replied

Bilder från kabeldragningen.

Leave a comment:

• octan
    replied

Nu är det färdigvelat. Blir skivspelare detta bygget också. Dock så har denna spelaren digital utgång, så det blir digitalt rätt in i dsp.
    Har köpt en del snygg strumpa via Ebay till bygget, men de håller inte riktigt samma klass som den svart strumpan jag köper av Nonne. Expanderar inte lika mycket och är strävare. På en vanlig högtalarkabel så är det inga problem, men sitter det en kontakt på som är något större så är det kört.

Leave a comment:

• carlr
    replied

Tror för närvarande - om du slår upp ordet vintertrötthet - då hittar du en bild på mig...

Har varit mycket resande i jobbet, har i princip inte varit på hemmaplan de senaste 11 veckorna

Om jag har det i mig så ska jag i alla fall se till att få planerat in de åtgärder som skall till innan nästa säsong under ledigheten nu

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by Landén View Post
    Stiligt.. Kul med någon som inte är vintertrött och bygger på.
    Vart köpte du den krympslangen?
    Via Ebay.

Vintertröttheten har tyvärr drabbat mig med. Eller egentligen en kombination av högtid på jobbet och velande + saknade delar.

Känns som man slängt hjärnan i väggen, stampat på den och sen sopat upp den..

Sen har jag velat som as vad jag ska köra med för headunit. Och behöver bestämma mig så jag vet vilka kablar jag ska montera.

Leave a comment:

• Landén
    replied

Stiligt.. Kul med någon som inte är vintertrött och bygger på.
    Vart köpte du den krympslangen?

Leave a comment:

• octan
    replied

Den här helgen gick inte alls som det var tänkt. Blev sjuk på lördagen, och söndagen spenderades på julhandling.

Under veckan kom äntligen den sista strumpan och passade på att köpa lite blandad krympslang.

Så det enda som hanns med var att strumpa kablarna + dra vänstersidans kablar.

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by octan View Post
    Så siktar på lite uppdateringar till helgen.
    Ser vi fram emot

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by zrken View Post
    Hejja hejja, en av de få trådar som lever!
    Fast nu har det stått still ett litet tag...

Men nu har äntligen lite saknade tillbehör dykt upp
    Så siktar på lite uppdateringar till helgen.

Leave a comment:

• zrken
    replied

Hejja hejja, en av de få trådar som lever!

Leave a comment:

• carlr
    replied

Ska bli kul att se när bitarna börjar falla på plats sedan, lär bli riktigt fint! Ser fram emot att se den nästa säsong!

Leave a comment:

Working...
X