Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huntelaar höjer nivån i BMW e60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

    Har kört en del SACD hemma, mest för att kunna köra lite schysst multikanal med liveinspelningar. Det finns väl kanske bra inspelningar och så finns det bra musik, sällan finns de på samma skiva tyvärr.

    Gillar skarpt elektrostater. Vore ballt att ha den tekniken i bil då installationen inte är så utrymmeskrävande. Har det testats kanske?
    Peugeot 307 1,6HDi
    Huvudenhet: Pioneer P80PRS
    Framsystem: DLS UP4
    Sub: DLS RW12i
    Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
    Ström: Optima Yellow 75Ah

    Comment


    • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

      Nu är allt inne i bilen, vilken jävla skillnad med HU. Vilken renhet på ljudet. Nu är de bara att ställa in det, de får Nonne göra

      Comment


      • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

        Jag kan konstatera att min gamla LG telefon inte duger som exportör av blåtandsmusik. Ska prova en ny galaxy s4 och en surfplatta modell galaxy tab. Det låter bra vid lägre volym men ska man kräma på så distar det riktigt frejdigt. Annars finns det AUX man kan koppla in sig på stereon, men då skulle man vilja ha en DAC eller något?

        FRAM ME TIPSEN

        Comment


        • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

          Distar din mobil över blåtand?

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

            Originally posted by zrken View Post
            Distar din mobil över blåtand?
            Min supergamla LG gjorde de.. ska prova me samsungs nyare prylar

            Comment


            • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

              Flikar bara in att min HTC One fungerar riktigt bra över blåtand. Låter riktigt trevligt dessutom

              (om det ev kan ha betydelse för val av telefon eller liknande)
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                Originally posted by ppk View Post
                Flikar bara in att min HTC One fungerar riktigt bra över blåtand. Låter riktigt trevligt dessutom

                (om det ev kan ha betydelse för val av telefon eller liknande)
                Ok låter bra det. Jag gjorde ett test, skruvade ner processorns volym på nästan 0 och maxade blåtanden på telefonen, minimalt med volym i bilen och en hejdundrandes dist. Ska snart ut och prova samsung galaxy tab3 Stereon ställde jag på 50 av maximalt 62.
                Last edited by Huntelaar; March 24, 2014, 18:58.

                Comment


                • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                  Nu har jag provat lite, provlåt fick va wake me up med avicii och kan väl säga så här, CD (320) vs tablet blåtand. CD tryckte dit surfplattan rätt rejält. Men jag är inte förvånad. Speciellt när man vrider upp känns varje basslag mer kontrollerat i cd-versionen är i spotifyversionen. I lägre volym kvittar de, men vill man ösa på är cd det enda rätta.. Ska prova flac med

                  Det känns som att man behöver ha stereon fram i vilket fall, köra cd och usb och om man är toksugen på en annan låt så får man köra spotify. Då är man verkligen helgarderad.

                  Sen känns de inte som att steget räcker till gladen-basen då jag precis insåg att den inte lämnar några vidare siffor i 4 ohm, 200 kontra 800 i 1ohm. Nu är man kanske bortskämd med spl´ens tryck men ändå Provlyssnade Gladen-basen hos nonne och den lät mycket bra. Nu är systemet helt färskt och inte skruvad på alls. Allt står på flat.
                  Last edited by Huntelaar; March 24, 2014, 20:17.

                  Comment


                  • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                    Bilen fick fnatt efter stereoinstallationen och vägrade gå i såkallat sleep-mode vilket resulterat i två morgnar där bilen varit totalt stendöd. Jag gav nu upp och inser att glädjen försvann. Bilen är snart återställd i originalskick förrutom högtalarna som vackert får sitta kvar. Slutsteg mm kommer antagligen att säljas och hoppas de kan glädja någon annan.

                    Comment


                    • Re: Huntelaar höjer nivån i BMW e60

                      Nu har jag inte läst noga i din tråd på ett tag och glömt hur landet ligger, men kan flika in att min gamla (numera föräldrarnas) hade samma egenhet för sig nu det sista.
                      Jag gjorde ett försök att mata steget med högnivå och automatiskt tillslag direkt i slutsteget. Det fungerade brilliant smidigt för mig, men det gjorde oxå att bilen var stendöd på ngn dag eller 2.
                      En sådan automat-remote lösning var inte framgångsrik där. Det var aldrig några problem när jag skötte skiten manuellt med switchar.

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment

                      Working...
                      X