Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nonplus
    replied
    Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

Min cdspelare har schizofreni problem...när jag vrider på volymratten så sänker den ibland volymen..vilket är rätt irriterande..
    Så jag får ställa den på en volym,& vara nöjd med det..vill jag lyssna högre får jag luta huvudet mot närmsta högtalare..stereoperspektiv vaddå?

Kan man ta isär fronten för rengöring,bända till nått,stampa på eller ska man offra en get?

Svar till "vänd till andra örat"...

Leave a comment:

• Fluff
    replied

Inga problem alls med att spela bara ena kanalen,

Fluff

Leave a comment:

• Sunkan
    replied

Hur mår ett 2 kanals slutsteg av att bara spela ena kanalen?

Leave a comment:

• joerg
    replied

tack Fluff,
    efter att jag har kommit till min gräns och är absolut oerfaren, är jag tacksam för din adress om PM-shopen. Jag vill kontakta dem för hjälp.

hälsningar
    joerg

Leave a comment:

• Fluff
    replied

Mitt grundläggande råd är att du drar om allt från början, kopplar ur de slutsteg som hörde till bose anläggningen, och kopplar direkt ifrån din nya stereo till högtalarna, samt drar en egen jord och +12 volt fram till stereon.

Om du inte känner dig redo att göra det själv,så är rådet att kontakta PM-Shopen i Solna 08-652 49 60), de är i enormt erfarna, och inga förståsigpåare.

Kollade lite på olika anläggningar som sitter i MB ML bilarna, och det finns en uppsjö olika Bose anläggningar, så det säkraste kortet, och det som medför minst risk, är att dra nya egna ström och högtalarkablar, har du en instruktionsbok till din nya stereo?

Mvh

Fluff

Leave a comment:

• joerg
    replied

hej Fluff, tack för ditt snabba svar,
    jag har en mercedes ml430, en 1998 års model.
    radion är en present från min bror,
    radion är en iso dubbeldin, namnet är NAVGEAR med gps, radio, dvd och bluetooth för mobilen. jag tror nästan att högtalaren har separata slutsteg pga. att radion funkar då och då. När den fungerar, har den ett så högt ljud, att steg 1 har redan normal styrka! Radion blev installerad av en verkstad utan att någonting fungerade. sen dess pysslar jag själv och med hjälp av amerikansk internthjälp har jag installerat en extra tråd för att få något ljud. men jag är ingen proffs. Hoppas att du har något råd.

Mvh Jörg

Leave a comment:

• Fluff
    replied

Hej Joerg,
    Kan du utveckla frågan lite med vilken bilmodell, om den har separata slutsteg, samt vad det är för "iso radio" du vill montera (menar du kanske en bilstereo av ISO DIN eller dubbel ISO DIN format).

Mvh

Fluff

Leave a comment:

• joerg
    replied

hej, vem vet???..... jag söker en person, som kan hjälpa till att installera en iso radio på en bose system. ingen proffs i närheten(uppsala) kan.

Leave a comment:

• Fluff
    replied

Kan ibland vara så. så koppla in den med ett relä som släpper fram konstantström till den som styrs via tändningen.

Mvh

Fluff

Leave a comment:

• nonplus
    replied

Tänkte koppla in en enkel voltmätare i närheten av stereon.
    Men vill inte ha igång den hela tiden,& inte ha nån speciell knapp för den.
    Nu kopplade jag den på tändningen & jorden bakom stereon,men den visar bara 12 volt..är det lägre volt där jämnfört med konstantströmmen till stereon?

Leave a comment:

• kvesten
    replied

Har nyligen gått och blivit med BMW, en E46 sedan efter att jag blivit av med min gamla Golf 4. Lådan jag hade i golfen passar ju självklart inte i BMWn, så undrar vad för typ utav låda jag ska snickra ihop? Basarna är 2 stycken GZRW 12D2, alltså 2 stycken 12". MvH, Kvesten.

Leave a comment:

• Magicfow
    replied

Originally posted by racer-putte View Post
    40 mil åt vilket håll???? E du i svall lr??? Tror nästan de ligger ett steg på hyllan på avd ..ring in o kolla isf
    Tror tyvärr inte AVD har var dit i fredags, då kunde dem beställa hem sa killen, den killen kollade iof bara på datorskärmen.

För göra allt mer snurrigt så är jag i Östersund nu (kom precis)
    och jobbar nu under veckorna

Mitt företag skickar mig lite överallt, på så sätt har man råd att finansiera något som aldrig blir klart...

Åker ner om ett par veckor till stockholm och svänger förbi Horseyhorse, får se vad han kan trolla fram för något. Måste vara redo med plånboken utifall det slutar med något heeelt annat.

Leave a comment:

• racer-putte
    replied

40 mil åt vilket håll???? E du i svall lr??? Tror nästan de ligger ett steg på hyllan på avd ..ring in o kolla isf

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Vilka pappskills!

Rätt tight, kan gå med korta eller vinklade RCA.

Pierre

Leave a comment:

• Magicfow
    replied

Originally posted by Horsyhorse View Post
    Du kanske missade: "Annars åker du förbi Kungsängen så packar vi upp ett o testar!" (idag)

Pierre
    Nä är tyvärr 40 mil ifrån annars hade jag kommit på spurt, Men tack som erbjöd!

Leave a comment:

Working...
X