Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oloof
    replied
    Re: Oloof's Golf MK6

Originally posted by zrken View Post
    Det där lilla vinkeljärnet känns som en tokigt lagom lösning för att vinkla om/vinkla in diskanter/mellanregister....
    Haha! Dessvärre går det ine att vinkla om dom mycket ändå. Dom sitter där dom sitter

Leave a comment:

• zrken
    replied

Det där lilla vinkeljärnet känns som en tokigt lagom lösning för att vinkla om/vinkla in diskanter/mellanregister....

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Spenderat två dagar för att få till bättre fästen till diskanterna. hoppas på att jag skrapat ihop ett poäng tack vara detta nu!

Blindnitsbult i dörren.

Originalplasten var för mjuk så jag la på ett lager med glasfiber för att stärka upp.

Böjde till ett litet fäste av ett vinkeljärn.

Snyggade även till kablaget till Touchen

Last edited by Oloof; October 2, 2014, 17:06.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Fick lite backjobb av Micke och Hewi att dämpa dörrsidorna mer. Så u blev i varje fall ena sidan ordentligt dämpad. Det svåra är väl dock att jag inte märkte allt för stor skillnad mer än att den är riktigt tung nu, får hoppas att det märks mer i tweakningen.

Så här såg den ut innan

Såg även till att få allt ljud att gå genom gallret istället för ut i dörrsidan. Det var lite svårt att få till så jag ska nog kolla igenom det en gång till senare.

Last edited by Oloof; October 2, 2014, 16:51.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by JimmyN View Post
    Ett stilrent och ofantligt seriöst bygge. Väldigt inspirerande och jäkligt strongt vad du har åstadkommit trots den hemska olyckan! Om jag kunde mana fram halva din känsla för detaljer och din seriositet så skulle jag vara mer än nöjd!
    Tack så himla mycket, det värmer verkligen!

Leave a comment:

• JimmyN
    replied

Ett stilrent och ofantligt seriöst bygge. Väldigt inspirerande och jäkligt strongt vad du har åstadkommit trots den hemska olyckan! Om jag kunde mana fram halva din känsla för detaljer och din seriositet så skulle jag vara mer än nöjd!

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Tack så mycket alla!

Christoffer: Vi får ta det på nästa tävling, för jag kommer absolut att fortsätta!

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Gratulerar till vinsten och dom fina poängen! Hoppas att det gav mersmak så du kommer ut på fler tävlingar nästa år? Bygget såg ju riktigt trevligt ut! Tar mig gärna en provlyssning vid nästa tillfälle, glömde helt bort det nu.

Leave a comment:

• jonash
    replied

Grattis, och, det är som min kompis brukar säga när han får 7 rätt på V75 och det ger 500spänn, det är svårt att få bättre än 7 rätt.

Det är svårt att göra det bättre än att vinna

Leave a comment:

• Noiseprojekt
    replied

Grattis

Leave a comment:

• octan
    replied

Grattis till ett bra resultat!

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Ställde upp i min första tävling i lördags. Det var riktigt kul och lärorikt! Fick 340 poäng vilket räckte till en vinst i Advanced-klassen. Tråkigt nog var vi bara två stycken som ställde upp i den klassen.

Dagen innan gick jag igenom alla kablar etc. och såg till att allt satt snyggt och bra. Byggde även lite snabbt en cover till batteriet i bak.

Last edited by Oloof; October 2, 2014, 16:49.

Leave a comment:

• huSSe
    replied

STÅ päls!

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Ja, mitt Four Channel-steg krånglar ju som sagt. Just nu har den valt att fungera i två dagar, men vet ju aldrig när den väljer att lägga av igen.
    Men har nog bestämt mig för att skicka iväg det och mitt Dual Mono till England för reparation och uppgradering.

Det kommer ju dock ta ett tag och betyder att jag antagligen inte kommer att hinna tävla nåt i år. Men har några idéer för vad jag vill förbättra och ändra i vinter så ska jag nog se till att tävla en hel säsong nästa år!

Polerade och vaxade bilen igår, varje gång jag polerar en bil så ångrar jag det nästan när man väl börjat. Riktigt jobbigt är det, men resultatet blir oftast bra!

Maskering av lister före polering

Efter poleringen så la jag på vaxet med maskin

Och sen färdigt!

Last edited by Oloof; October 2, 2014, 16:37.

Leave a comment:

• huSSe
    replied

Ok. För har sett endel som låter elementen på a stolpen spela emot varann.

Leave a comment:

Working...
X