Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zrken
    replied
    Re: Oloof's Golf MK6

Originally posted by kalle93 View Post
    Riktigt inspirerande tråd som man alltid blir lite så där "Ohh tråden har uppdaterats!!"

Och alltid samma klass och stil!

Mvh Kalle
    Håller verkligen med. Textboksexempel att lära sig av.

Leave a comment:

• kalle93
    replied

Riktigt inspirerande tråd som man alltid blir lite så där "Ohh tråden har uppdaterats!!"

Och alltid samma klass och stil!

Mvh Kalle

Leave a comment:

• JohanH
    replied

Riktigt nice bygge som jag tyvärr missat att lyssna på när jag sett den
    Får hugga dig om ja åker på nån tävling i sommar

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Tack så mycket alla!
    Att bygga den här frontsuben var lite svårare än det jag gjort tidigare, det är verkligen inte helt enkelt att få allting att fungera och få plats, framförallt inte när det är så pass många andra paneler och liknande i instrumentbrädan som också ska passa ihop även efter att lådan är på plats.

Efter att ha fått ihop baksidan av lådan och kapat rent lite så var det bara att montera dit lådan igen för att få till framsidan och då kunna stänga igen allting för att faktiskt få en lådform av den.

Mer nät formades till och som jag sätter fast med smältlim runt om för att hålla den på plats.

Jag sätter sedan på alutejp över hela för att inte nätet ska fastna i polyestern.

Och sen spänner jag dit lite fleece som jag fäster med mer smältlim och häftstift.

Nu börjar lådan se lite mer komplett ut och formerna börja komma fram!
    Last edited by Oloof; April 20, 2015, 18:13.

Leave a comment:

• huSSe
    replied

riktigt snyggt!

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by ppk View Post
    Ser ut som ett skolexempel, blir lite sugen att bygga om min igen faktiskt
    +1 på det...
    Gösses!

Leave a comment:

• ppk
    replied

Ser ut som ett skolexempel, blir lite sugen att bygga om min igen faktiskt

Leave a comment:

• octan
    replied

Ser bra ut!

Leave a comment:

• Landén
    replied

Jag har saknat denna tråden och det skall bli kul att se hur det går med frontsubben.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Den största förändringen som jag funderat på ett tag är att bygga en frontsub för min Nordica 10.

När handsfacket är nere så finns det relativt bra med plats, värmepaketet är såklart där men inte mycket att göra åt det.

Efter att ha kapat bort några småsaker så formade jag lite hönsnät längs baksidan för att få någon typ av form att lägga glasfiber emot.

Sedan började jag skissa fram en framsida.

Och sen en baffel för basen.

När baffeln var klar så började den passas in mot baksidan som jag plastade till med endast två lager glasfiber till att börja med. Den kapades sedan ner endel för att få den storlek som behövdes.

För att få till mer utåtbuktande form för att fylla ut tomrummet runt om så formade jag fler delar med hönsnät och spände lite fleece över det.

Och sen ett gäng lager glasfiber på baksidan av lådan.

Last edited by Oloof; September 16, 2015, 19:05.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Skönt att kunna ställa undan bilen från allt salt-slask.

Golvet i baracken höll?
    Haha det har varit en stor fråga i mitt huvud om det skulle hålla eller inte. Tänkte först skruva ett lager plywood på golvet, men den stod på breda plankor hela vintern och det har fungerat bra, så långt jag vet i varje fall

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Skönt att kunna ställa undan bilen från allt salt-slask.

Golvet i baracken höll?

Leave a comment:

• ville91
    replied

hur i helvete kom du ut ur bilen? om du ej gick över till andra sidan :P

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Som vanligt så kände man efter SM-finalen att det var skönt att ta en lite paus på några månader och sen har man ju många månader kvar innan Elmia igen, men tiden flög ju förbi och tyvärr så hanns inte allt med innan första tävlingen, men det kändes helt okej ändå.

Motivationen har varit lite trytande under vintern och jag har haft mycket annat för mig med bland annat nytt jobb etc. Planen i höstas var att ställa undan bilen inför vintern men att hitta ett garage för rimliga pengar är helt omöjligt här i Stockholm. Mina föräldrar har en byggbarack ståendes hos sig som jag har använt för att skruva lite i tidigare men har absolut inte kunnat få in bilen där så jag kom fram till att det fick duga för vintern. Men först skulle det rensas lite på saker och ting som stod i vägen.

Detta var hur det såg ut i höstas:

Men som tur var har golfen dragkrok och efter några turer till tippen och hyllor på väggarna så blev det bättre.

Trots riktigt höga vinterdäck och plankor är det dock inte så enkelt att få Golfen att komma in eller ut..

Och väl inne så är det inte mycket plats på sidorna, men det fick som sagt duga och det var mest skönt att ha någon plats för den över vintern.
    Last edited by Oloof; April 11, 2015, 19:42.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by Tompa245 View Post
    Hänt nått mer på sistonde? Måste säga att jag är grymt imponerad över detaljerna, lösningarna och helheten på bygget! Är så man blir sugen på att gå ner i garaget och skruva på sitt eget nästan

God jul //Tompa
    Tack så himla mycket!

Det har inte hänt något ännu sedan SM-finalen i slutet av september. Jag håller på och får ordning på ett garage så att jag kan få in den där under vintern och fixa men det drar ut på tiden!
    Jag har annars några små saker som ska ordnas innan säsongen drar igång igen, inget drastiskt däremot!

Leave a comment:

Working...
X