Re: Oloof's Golf MK6
niiice men varför inte gå upp en storlek i bredd/ så däcket får sin naturliga hållning ??? på 90 talet va ju tyskstuket populärt men du tappar ju lite av styvheten i däcksidan med detta sättet du har nu... och du får ju större chans skada fälgbanan på detta viset ...vilken profil har du i dag på däcken??? annars ett kanon arbete du gör på bilen gillas
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oloof's Golf MK6
Collapse
X
-
Tänkte visa er lite hur jag renoverade ett par fälgar denna vår!
Skaffade ett par RH ZW2 som var 8" breda och ganska tråkiga banor på.

8" breda var de nu alltså, men planen är att ha 9.5" som satt på bilen innan.

Satte dit lite gängstång för att testa på bilen med 9.5" och 15mm spacers.

Leave a comment:
-
verkligen snygg a stolpe en fråga har du använt mocka på a stolpen. ser ju kanon ut... mkt bra jobbat detta följs
Leave a comment:
-
Tänkte visa slutresultatet av de nya stolparna, är för en gång skull väldigt nöjd med dessa, både vinklarna och slutfinishen blev bra.
En tanke var först att försöka sy ihop något för att kunna klä allting i ett stycke men det var på tok för svårt att få till och framförallt svårt att få 100% bra.
Beslutade istället för att klä dem i två stycken och limma fast ett band runt kanten för att dölja skarven och få en snygg linje som följer runt högtalarna.

Leave a comment:
-
Tack, de kommer kläs i alcantara för att matcha stolarna i bilen!Originally posted by carlr View PostSer ut att bli najs det där! Vad ska du ha för finish på a-stolparna sedan?
Tack så mycket!Originally posted by OliverBjuhr View PostExtremt najs bygge!
samt väldigt stilig bil!
Tack!Originally posted by hasse the man View Postfint bygge ska följas
Tack så mycket! Jag ska se till att lyssna i din bil nästa tävling också!Originally posted by RogerH View PostTack för provlyssningen på elmia! Mycket trevligt ljud i denna!
Jag är väldigt sugen på att bygga något liknande i dörrarna. Sitter lådan bara fast i dörrsidan, med originalclipsen, eller fäste du den på något annat sätt? Tänker att dörrsidan borde öka i vikt en aning...
Den sitter i orgclips samt skruvar. Dörrsidorna sitter ganska stabilt och med mycket clips så det fungerar ganska bra.
Leave a comment:
-
Tack för provlyssningen på elmia! Mycket trevligt ljud i denna!
Jag är väldigt sugen på att bygga något liknande i dörrarna. Sitter lådan bara fast i dörrsidan, med originalclipsen, eller fäste du den på något annat sätt? Tänker att dörrsidan borde öka i vikt en aning...
Leave a comment:
-
Extremt najs bygge!
samt väldigt stilig bil!
Leave a comment:
-
Ser ut att bli najs det där! Vad ska du ha för finish på a-stolparna sedan?
Leave a comment:
-
Såhär vart formen för ena A-stolpen och var då tvungen att kapa ut lite grann då den vart för grund för mellanregistret.

Sen var det lags att lägga glasfiber, blev både på insidan och utsidan för att totalt få 8 lager.

Och efter många olika lager spackel och provmonteringar så börjar grundarbetet bli klart.

Till sist spacklades avståndet mot dekorringarna.

Leave a comment:
-
När baffeln var klar så började jag förbereda de gamla a-stolparna och drig av vinylen.

Kapade upp dem och limmade dit en liten avklippt rörbit av kartong för att få till en liten form.

Positionerna hade lyssnats fram genom att fästa högtalarna i en liten bit metallband som enkelt kunde justeras fram och tillbaka.

Sen vare bara att försöka få baffeln på plats och sedan sträcka fleece över.

Leave a comment:

Leave a comment: