Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oloof
    replied
    Re: Oloof's Golf MK6

Och så fort man fått systemet att lira så blir man sugen på att tävla!
    Har aldrig tävlat förut så vet knappt hur det går till. Men bara att börja läsa reglerna lite mer noggrant.

Vilken klass tycker ni att jag borde satsa på i början?

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by zrken View Post
    Verkligen trevligt att vila blicken på!
    Inspirerande vinklar på 3orna. Betydligt mer invinklad vänsterkanal än förväntat.. Ska försöka ta lärdom av det här - om det nu visar sig vara klockrent
    Tack!

Allting spelar och fungerar bra, Pierre på Seastream hjälpte mig lite att få till nivåer etc. Nu ska allt bara spelas in och lite smågrejer ska färdigställas.

Jag har ju nu även fått kunna använda min Squeezebox Touch endel, och jag är verkligen nöjd med den! Just att kunna spela upp flac. utan problem och att ha en optisk utgång är klockrent. Har även provat Spotify funktionen som då fungerar när jag kopplar upp den till en Wifi-spot från mobilen. Jag använder själv aldrig Spotify men det funkar väldigt bra trots den relativt långsamma mottagningen från 3G nätet.

Det jag behöver lösa med den är däremot att varje gång man bryter stömmen så måste all musik laddas in igen från hårddisken. Jag ska mäta och se hur mycket ström den drar i standby-läget. För i så fall borde man kuna sätta en i standby varje gång man stänger av bilen istället.
    Det borde även lösa ett problem jag har med att det dånar till ordentligt om jag har Bitone inställd på optisk när jag startar bilen och då Squeezeboxen. Jag tänker att det beror på att den måste starta om från början och då skickar iväg nån dum signal till processorn.

Ljudet är jag annars ganska nöjd med just nu, vi får se hur det utvecklas med tiden då högtalarna blir lite mjukare. Det jag saknar just nu är lite tryck från midbasen, höjer jag så slår dom igenom ganska tidigt. Ska prova att dela lite högre än 45 som jag har för mig att dom står på nu.
    Last edited by Oloof; July 3, 2013, 11:05.

Leave a comment:

• zrken
    replied

Verkligen trevligt att vila blicken på!
    Inspirerande vinklar på 3orna. Betydligt mer invinklad vänsterkanal än förväntat.. Ska försöka ta lärdom av det här - om det nu visar sig vara klockrent

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Stiligt!

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Träskruv med insexhar du här t.ex:
    http://www.hifikit.se/tillbehor/skruv/insexskruv

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Jag och Jens klädde nu till slut in mina a-stolpar. Det verkade ganska svårt att få till det bra men Jens gjorde ett väldigt bra jobb. Tack så mycket!

Endast temporära skruvar, ingen som vet var jag kan få tag på svart träskruv med insex?

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by jensclaudius View Post
    Nu vill vi se en uppdatering ;-)
    Kommer nog lite imorgon!

Leave a comment:

• jensclaudius
    replied

Nu vill vi se en uppdatering ;-)

Leave a comment:

• Hassman
    replied

Originally posted by Oloof View Post
    Ja det var inte så farligt mycket som tur va

Tack så mycket! Vore kul att se fler byggen i nyare golfar!
    Jag tycker än så länge att det är en väldigt bra bil att bygga i. Men då har jag inte hunnit spela nåt ens, så jag vet inte hur bra den låter inuti!
    Med den energin och produkter du lagt ner på bilen så ska det förhoppningsvis låta riktigt bra Ja men precis, kul med folk som bygger i nyare modeller och ovanliga modeller likaså

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by octan View Post
    Surt att behöva göra om. Men det kommer att bli snyggt.
    Ja det var inte så farligt mycket som tur va

Originally posted by Hassman View Post
    Du gör precis det jag vill göra! Bygga välljud i en Golf Och med DLS också

Helt galet bra tråd, kommer kika tillbaka X antal gånger för inspiration och ideér
    Tack så mycket! Vore kul att se fler byggen i nyare golfar!
    Jag tycker än så länge att det är en väldigt bra bil att bygga i. Men då har jag inte hunnit spela nåt ens, så jag vet inte hur bra den låter inuti!

Leave a comment:

• Hassman
    replied

Du gör precis det jag vill göra! Bygga välljud i en Golf Och med DLS också

Helt galet bra tråd, kommer kika tillbaka X antal gånger för inspiration och ideér

Leave a comment:

• octan
    replied

Surt att behöva göra om. Men det kommer att bli snyggt.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Ja här går det knappast snabbt framåt, disciplinen är inte direkt stor!
    Bilen står dessutom på en skadeverkstad just nu pga en lite krock jag var med om i en bilkö. Jag sabbade i princip hela fronten. Men men, då får jag i varje fall ny lack på stötfångare och huv vilket jag ändå hade planerat att göra någon gång för att få bort alla stenskott

Min Bitone strulade som bara den så jag skickade iväg den till Armournordic. Det tog väldigt lång tid men tillslut fick jag en helt ny Bitone med DSP. Vilket jag tackar Per väldigt mycket för!

När jag skulle spackla mellanrummet mellan podden och diskanten så märkte jag att diskanten tog i. Var helt enkelt tvungen att slipa upp tills den inte tog i längre. För att sedan lägga på lite glasfiber utanpå.

Och här är utsidan spacklad och klar

Och då kunde jag få dit diskanten ordentligt för att spackla lite mer

Och samma sak på mellanregister

Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:28.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Händer inte överdrivet mycket här, men drog idag om högtalarkablen till diskanten då den bara var dragen till a-stolpen men planen lades om och diskanten fick istället hamna i backspegelkåpan. Vilket betydde att jag fick dra om kabeln via dörrkablaget.

Annars har jag även skickat iväg Bitonen för att få någon att se över den. Den har betett sig väldigt underligt.
    Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:23.

Leave a comment:

• xciso
    replied

Jag gillar ditt bygge skarpt, men jag tror att en "Raspberry" kanske blir lite för svag. Givetvis beroende på vad du ska göra med den och vilket OS du ska ha.
    Det finns 7" touch på kjell.com. Sen har du även ett brett urval skärmar på cartft.com

Håller själv på med ett carpc bygge, men tyvärr är det mycket annat som tiden måste läggas på.

Leave a comment:

Working...
X