Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hewi
    replied
    Re: Oloof's Golf MK6

Du behöver ju "bara" 6L vilket jag tror du får ut beroende på hur mkt framsidan bygger ut.

Se till att testa tätheten genom att fylla upp den med vatten sedan(då vet du också hur stora de blev)!

Leave a comment:

• ppk
    replied

Fint jobb. Det Chriztoffer menar är inte att du skulle byggt djupare, utan fortsatt bakåt längs med mellanplåten om det hade varit möjligt, om jag inte tolkade fel Kör hårt!

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Här kommer lite fler bilder!

Då dörrsidan är gjord i ABS-plast så borrade jag massor av hål för att få polyestern att fästas bättre får att få fast bottendelen av lådan i dörrsidan.

Limmade även endel med PL200

Sen mallades det runt kanterna för att få fast en ram av MDF.

Slänger upp lite fler bilder imorgon!
    Last edited by Oloof; April 22, 2014, 22:41.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Tänkte bakåt i dörren, nu har ju du bara kapat bort kartfacken men sen finns ju det en del utrymme bakom det som inte verkar användas, eller sitter det nånting i vägen där?
    Yes, lådan sitter precis emot mellanväggen som inte går artt kapa i eller nåt sånt.
    Så lådan är så djup det bara går..

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Tänkte bakåt i dörren, nu har ju du bara kapat bort kartfacken men sen finns ju det en del utrymme bakom det som inte verkar användas, eller sitter det nånting i vägen där?

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Ser inte ut att bli så många liter av det där, varför inte utnyttja utrymmet bakom kartfacket också? Men kul att du vågar ge dig på det i en så ny och fin bil!
    Nej, jag är orolig för det. Du menar ut under handskfacket?
    Även om det är en stor dörr så finns det inte alls mycket plats bakom. Är ca 4-5cm djupt om ens det.

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Ser inte ut att bli så många liter av det där, varför inte utnyttja utrymmet bakom kartfacket också? Men kul att du vågar ge dig på det i en så ny och fin bil!

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by octan View Post
    Hur många liter får du ut?
    Ingen aning, hoppas på tillräckligt..

Leave a comment:

• octan
    replied

Hur många liter får du ut?

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Yes, nu har det varit väldigt tyst från mig länge.
    Efter förra säsongen hade jag en ganska lång lista på saker jag ville förbättra och ändra, allt gick däremot inte helt som planerat och tiden går ju så jäkla fort med. Så nu är vi här med mindre än två veckor kvar till Elmia-mässan där jag kommer ställa ut i Bilstereoförbundets monter samt såklart tävla årets första tävling.

Som sagt, tiden flög förbi och jag kommer inte ens hinna med hälften av vad jag ville men resten får jag ta tag i efter Elmia.
    Det viktigaste däremot att ordna på bilen var att bygga lådor i dörrsidorna för att få bättre kontroll i midbasen. Jag har aldrig tidigare direkt byggt något med glasfiber och jag kände mig väldigt osäker inför detta. Jag hoppas att det blir så bra som jag vill att det ska bli!

Jag tänkte börja visa lite bilder på byggets gång och där jag började för ett par veckor sedan.

Började med att kapa ur kartfacket i dörren:

Last edited by Oloof; April 22, 2014, 21:29.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by Drajje View Post
    Mattan/tyget du klätt battericovern med vart har du köpt den och va är de för märke??
    Den är från MDS, funkar riktigt bra.

Leave a comment:

• Drajje
    replied

Mattan/tyget du klätt battericovern med vart har du köpt den och va är de för märke??

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Tack Xciso!

Hade riktigt kul på finalen i helgen, lära känna nya människor och se intressanta bygge och kommer verkligen se till att tävla ordentligt till nästa år.
    Jag har en lång lista på saker jag vill ändra och förbättra inför nästa säsong dessutom.

Ni kan även läsa ett litet reportage om bygget på http://bilstereoforbundet.com/olles-valljudande-golf/

Leave a comment:

• xciso
    replied

Riktigt fint åk! Både på in och utsidan

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by Oloof View Post
    Haha! Dessvärre går det ine att vinkla om dom mycket ändå. Dom sitter där dom sitter
    Medelst våld skola metallen besinningslöst förvränga sin position till önskat läge

Leave a comment:

Working...
X