Re: Oloof's Golf MK6
Åhhhh, Genesis porr av hög klass !
God Jul
Fluff
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oloof's Golf MK6
Collapse
X
-
Är snyggt med att blästra in en logga i glaset. Men blir nästan lika bra med frostad vinyl. Skär till det du vill ha och klistra dit. Billigare och mycket enklare när du vill ända logga eller design eller något.
Leave a comment:
-
Hann du aldrig se resultatet i år någon gång? Jag har faktiskt inte graverat in en logga, men nu vart jag faktiskt väldigt sugen på att göra det ändå, får kolla på möjligheterna för det under vinternOriginally posted by ppk View PostNågonting säger mig att det blir en genesis-logga ingraverat i glaset

Tack så mycket!Originally posted by octan View PostMycket bra med tanke på konkurrensen.
Leave a comment:
-
Mycket bra med tanke på konkurrensen.Originally posted by Oloof View PostInte jättemycket har ändrats under året, jag har tävlat så mycket jag har kunnat och är väldigt nöjd med framgångarna, inte minst med tredjeplatsen i Master Unlimited på SM-finalen i höstas.
Leave a comment:
-
Någonting säger mig att det blir en genesis-logga ingraverat i glaset
Leave a comment:
-
Jag ber om ursäkt för att jag har varit dålig på att uppdatera här, har tänkt på att göra det massor av gånger men har tyvärr inte kommit till skott. Men nu under vintern så lovar jag att hålla er bättre uppdaterade!
Inte jättemycket har ändrats under året, jag har tävlat så mycket jag har kunnat och är väldigt nöjd med framgångarna, inte minst med tredjeplatsen i Master Unlimited på SM-finalen i höstas.
Under hösten kommer endel saker att ändrats, fortfarande inget större utan endast små förbättringar och ändringar, det största som kommer ske är ett högtalarbyte, men det kommer mer om det lite senare.
Först tänkte jag visa lite av det jag gjort under året, bland annat ändrade jag golvet lite grann i bagageluckan.
Planen var att sätta i en glasskiva i golvet för att få till ett lite stiligare utseende.

Skissande på en ny MDF-skiva

Chucken på fräsen börjar nog bli sliten vilket gjordes att den justerades om lite utan att jag märkte nåt, men det kommer som tur var inte synas

Efter att den var inpassad och klar så fick den ett par lager färg för att skydda mot fukten.

Mer kommer snart!
Leave a comment:
-
Originally posted by Oloof View PostJag är verkligen nöjd, skillnaden mellan att ha suben i bak mot att ha den i fram är väldigt stor! Har haft svårt med att få ihop ljudet och det löste sig ganska enkelt nu.Originally posted by Shidapu View PostSnyggt! Låter bra med ?
.........................
Leave a comment:
-
Tack!Originally posted by huSSe View Postsnygg fortsättning.
kul o följa utvecklingen.
var har du köpt den där nittången som du kan
nita fast gäng i plåt?
vad är det för kabelkontakter som du lött på?
Den är köpt på Biltema, fungerar helt okej men finns på många olika ställen.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...ts-2000016802/
Kabelkontakterna följde med den terminalen jag använde, skruvade bort lödstiftet från terminalen då det är enklare att dra dit krympslang efteråt och inte smälta sönder plasten den är monterad i.
Leave a comment:
-
För att fästa lådan så satte jag in några instatsmuttrar i lådan och under brädan på olika ställen, mina metallskills är väldigt låga så jag gjorde det enkelt genom att bocka till några plattjärn som fästen som även lackades svarta.

Efter det så började det bli dags att slipa en sista gång och då penslades även baffeln i polyester.

Sista koll av passform innan limmet las på.

Jag ska ta några bättre bilder på slutresultatet när jag får mer tur med ljuset!
Leave a comment:
-
Jag är verkligen nöjd, skillnaden mellan att ha suben i bak mot att ha den i fram är väldigt stor! Har haft svårt med att få ihop ljudet och det löste sig ganska enkelt nu.Originally posted by Namenlos View PostJag kollade in lådan igår på seastream, den blev riktigt riktigt bra
blev du nöjd med hur den låter?
Leave a comment:
-
Jag kollade in lådan igår på seastream, den blev riktigt riktigt bra
blev du nöjd med hur den låter?
Leave a comment:
-
Efter att ha byggt själva grunden till lådan så var planen att fästa originalramen till handskfacket på själva lådan, jag monterade dit lådan och satte dit ramen som jag kapat lite grovt för att passa runt lådan som sedan limmades dit med smältlim.

Då ramen är gjord i ABS-plast så fäster inte polyester speciellt bra på den så jag tänkte att jag testar med att dra dit fogskum på bakisdan bara för att fylla ut och få den att sitta på nåt sätt.

Och kapade bort överflödet

Sen var det dags att dra på glasfiberspackel på framsidan, för att få det att fästa på själva ramen så drog jag på ett litet lager med ett finspackel som jag hittade på nätet som ska fungera med ABS-plast och la sedan på glasfiberspackel ovanpå allting. Det fungerade faktiskt otroligt bra!

Lådan fylldes sen med vatten för att kolla hur jag låg till i volym och hur tät den var. Det läckte ingenstans vilket var väldigt skönt och jag fick ut 24.5 liter ur lådan, vilket är 7 liter mer än vad jag behöver så där låg jag lite väl på överkant. Så jag fyllde lådan med lite sand+polyster+glasfiberspackel-blandning för att fylla ut och förstärka mer hellre än att klossa ner så mycket.

Kabeln jag använder är en vanlig Supra ply 3.4 som kläddes med lite strumpa och krympslang.

För att få det helt tätt så fyllde jag helt enkelt allt med smältlim i terminalen.
Leave a comment:
-
Tackar! Det tycker jag absolut, bara att säga till nästa gång!Originally posted by JohanH View PostRiktigt nice bygge som jag tyvärr missat att lyssna på när jag sett den
Får hugga dig om ja åker på nån tävling i sommar

Tack, väldigt kul att höra! Uppskattas verkligenOriginally posted by kalle93 View PostRiktigt inspirerande tråd som man alltid blir lite så där "Ohh tråden har uppdaterats!!"
Och alltid samma klass och stil!
Mvh Kalle
Haha, "Textboksexempel" är väl lite väl kanskeOriginally posted by zrken View PostHåller verkligen med. Textboksexempel att lära sig av.
Men tack!
Leave a comment:

Leave a comment: