Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Min lilla PoLow

    ja men 3 ska bort

    bara de två röda monstren ska bli kvar

    monster med stort M. fyfan va dom spelar!!!

    Comment


    • Re: Min lilla PoLow

      Fyfan. Skojar ni att de smaskar på I skiten???!

      Måste fan mäta :P

      Comment


      • Re: Min lilla PoLow

        Originally posted by Vw_performance View Post
        Fyfan. Skojar ni att de smaskar på I skiten???!

        Måste fan mäta :P
        Gött de
        TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
        SM 1a i SuperStreet NW 2012.
        SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
        SM 1a i Extreme 2013.
        SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
        SM 1a i Extreme 2014.
        SM 1a i BassRace 149,9 2015.
        SM 1a i Extreme 2015.
        EM 2a i BassRace 149,9 2015.
        EM 3a i Extreme 3+ 2015.

        Comment


        • Re: Min lilla PoLow

          Labba nån dag? Det känns brutalus mkt högre än innan iaf!!

          Comment


          • Re: Min lilla PoLow

            Originally posted by Vw_performance View Post
            Labba nån dag? Det känns brutalus mkt högre än innan iaf!!
            Klart vi ska. Hör av dig veckan som kmr .
            TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
            SM 1a i SuperStreet NW 2012.
            SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
            SM 1a i Extreme 2013.
            SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
            SM 1a i Extreme 2014.
            SM 1a i BassRace 149,9 2015.
            SM 1a i Extreme 2015.
            EM 2a i BassRace 149,9 2015.
            EM 3a i Extreme 3+ 2015.

            Comment


            • Re: Min lilla PoLow

              Originally posted by yeppe View Post
              Klart vi ska. Hör av dig veckan som kmr .
              Har snackat me davidzzon o vi kör labba o supa helg

              Comment


              • Re: Min lilla PoLow

                har 2 alternativ:

                sätta mina 4 spl 8" middar i bakdörrarna med ett eget steg, modell mindre 2 kanals.

                eller bygga om fram o köra 2 i hop med filter och diskant och 2 bara bandpassfilter, detta med en talare per steg i bryggat läge. har 4st S 1002 som driver på dessa, och spl dynamics filtren har jag redan så ^^

                alt 2 kommer nog smiska på rejält men alt 1 blir mer konarea och enklare att bygga för mig!





                tight??



                hur kan dom lukta så satans mkt utan att faktiskt va för varm? luktade direkt och gjorde konstant de ca 30-60 min jag använde den. bara en rolig grej sådär ^^



                sådär såg de ut tills nu, för ska riva ur lådan nu och skifta lite batterier osv då jag har ett gäng till gula som ska dit.
                kommer bli 3st 62ah Powersafe agm bak, sen 3st 30ah fram, samt mkt mer kabel och denna gången i ren koppar 50mm2. visste inte de va alukabel ja hade nu ^^

                ciao
                Last edited by Vw_performance; September 17, 2012, 12:17.

                Comment


                • Re: Min lilla PoLow

                  hur får du plats med allt??

                  jag tycker ja knappt har någon plats kvar efter att ja skruvat fast mitt D8 steg.
                  VW Polo aka SPARKLE

                  Comment


                  • Re: Min lilla PoLow

                    Jäkla bastu du har bakom ryggstödet där =D

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Min lilla PoLow

                      Originally posted by lillpojken View Post
                      hur får du plats med allt??

                      jag tycker ja knappt har någon plats kvar efter att ja skruvat fast mitt D8 steg.
                      man anpassar o knökar ner skiten

                      Comment


                      • Re: Min lilla PoLow

                        Originally posted by zrken View Post
                        Jäkla bastu du har bakom ryggstödet där =D
                        skoja INTE !! de är dyngvarmt på sommardagar, och ingen AC


                        men de svarta e effektiva, alstrar inte alls mkt värme faktiskt! blir inte varma alls, jämfört me ice som blir SJUKT varma. inte monoblocken då utan tänkte på 4ch steget jag hade innan.




                        tomt varde... så kan de gå batteribyte på G, samt rejälare jordningar och anslutningar/kablage över huvudtaget! har 12m 50mm2 koppar som ska in, mot de 35 alu som jag kört på nu, och 3st 62ah ska va i baljan, sen 3 30ah fram, och dubbla matarkablar bakåt, samt 3 50mm2 jordningar mot en dålig enkel 50.



                        stegen fick fan sitta kvar ^^

                        Comment


                        • Re: Min lilla PoLow

                          efter lite mätning tror jag mina 3st 30Ah får plats ståendes med mina 2st 62Ah liggande bakom sig, så får de lilla 38Ah batteriet sitta där fram ensamt ^^

                          blandar storlekar hejvilt, men det är samma fabrikat och ålder på batterierna och de är alla i gott skick, samt har inte märkt något negativt förut av att blanda så tänker inte bry mig denna gången heller ^^ För visst känns väl det bättre att ha så mkt som möjligt bak? krävs ju mindre kabel om inte annat

                          har ev ett 62Ah batteri till som är exakt likadant som min polare köpte, om jag nu vill köpa de av honom. då skulle jag kunna köra 3st små 30ah fram och 3 62ah i baljan.. men känns som att korta kablar väger tyngre än några få amperetimmar extra, då även de små 30 Ah smällde ur sig galet me kräm när vi testade, men minns inte exakt.. men väldigt starka minst sagt!

                          Comment


                          • Re: Min lilla PoLow

                            Mosa bah .
                            TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                            SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                            SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                            SM 1a i Extreme 2013.
                            SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                            SM 1a i Extreme 2014.
                            SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                            SM 1a i Extreme 2015.
                            EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                            EM 3a i Extreme 3+ 2015.

                            Comment


                            • Re: Min lilla PoLow

                              Originally posted by yeppe View Post
                              Mosa bah .
                              frågan e bara vart jag ska köra batterierna... vikten fördelas ju bättre om några sitter fram också.... den är gungig redan ^^

                              satsar nog på 5 i baljan och 1 där fram. det SKA gå ^^ sen en 50 till var bassteg, och en 35 som sedan splittas till de 4 små. ska snickra ihop några små gulliga block att skruva allting i tänte jag
                              Last edited by Vw_performance; September 18, 2012, 05:00.

                              Comment


                              • Re: Min lilla PoLow

                                Det gick INTE att köra de på detta viset tyvärr... men tror nog de 2 stora liggandde på varandra får plats, i mitten där baljan e djup, sen de 3 30ah batterierna vet jag får plats bakom lådan om jag flyttar småttingarna. så får väl sätta 2 steg på var sida om lådan. de vet jag får plats, sen 3 bakom lådan, och ett litet till där fram.

                                funderar på att testa bygga en ny låda också, basarna max höger i maxad lådvolym såklart! väck me plasten på vänster sidan och dra ett fett gjutrör snett bakåt från sidan av lådan, typ 45 graders vinkel, och sen en hemmagjord tratt på det. inredningen går nämligen in en bra bit och lämnar en del utrymme för just en sån grej, och känner att ett test me porten bakåt eller i hörnet bara måste utföras :=)

                                hur som, min lilla miss me lådans höjning gjorde att vi fick va 3 pers o stänga luckan med Våld, mkt våld! samt att det spelade trots plastning, portjobb, stagning, alltså en hel del jobb, som jag var bombsäker på skulle ge resultat, tyvärr lägre än innan.. 151.2 , och således lägre än XTR basarna gjorde!! men det känns mkt mkt värre. dB är fan skumma grejer asså

                                Comment

                                Working...
                                X