Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Min lilla PoLow

    längden anpassas givetvis efter storleken för att nå rätt avstämning. större port skulle kunna ge mig lite gain just pga lufthastigheten, då det ändå är 2st 15", och en del effekt, men relativt liten port. det hörs inga blåsljud direkt, men det är snuskig lufthastighet ^^

    det som jag menar är att den ändrade platsen och riktningen ändrar en hel del.

    Port o bas bakåt gav mkt mer känsla än allting uppåt. min SS XXX15 spelade nog fan högre till musik bakåt, med ett sla 1500, än med ett XXX 10000D och en stor batteribank och allt uppåt. exakt samma låda.

    sen att flytta porten från mitten till sidan kommer ge förändring i var trycket hamnar i bilen. bara att flytta lådan 180 grader så porten hamnade på förarsidan i min gamla golf 2 gav över 1dB.

    ähh.. får väl helt enkelt prova lite

    får väl bygga en ny låda om de blir skit... haha..


    Har iaf tänkt dämpa taket med nåt sjukt styvt.. typ limma MDF eller kanske bara prova sandwicha alubuutyl med bitumen. för bara alubutyl funkarr inte. det flexar säkert över 1 cm trots 3 lager..
    Last edited by Vw_performance; July 31, 2012, 23:48.

    Comment


    • Re: Min lilla PoLow

      Absolut finns det siffror att hämta på mätaren... men så är frågan om du vill hare gött i öronen eller ha det gött på mätaren ^^

      Att döma av din uppåt vs bakåt erfarenhet i kärran hade jag ju omedelbart byggt med saker bakåt

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: Min lilla PoLow

        kortade ner porten 5cm, höjde alltså avstämningen med ca 2 hz och lådvolymen ökade me 2.9l, men det vart katastrof! musik går inte ens lyssna på, sänkte 0.1, och basarna har noll koll på va fan dom sysslar med... 39-41hz ungefär, men ska fan testa bygga porten rakt bakåt och totalt skita i portens diameter minst till närmaste vägg. 18" lådan hade jag så nära luckan o den skiten så jag fick kapa i plasten för inte basen skulle slå emot ^^ men det spelade så in i helsike...

        Comment


        • Re: Min lilla PoLow

          gjorde superfyndet! hoppas jag! så nu har jag 2st steg som enligt muta...... ska ge 200rms (150 kanske??) bryggat 4ohm, som jag tänkte mata middarna med och dela LP 600 e högst, men ska lyssna mig till detta.

          sen får en tvåkanalare köra diskanterna över 4kh, och bandpass på mina bredbandare i brädan.

          tror de lär spela SATAN, men vem vet

          Comment


          • Re: Min lilla PoLow

            Originally posted by Vw_performance View Post
            gjorde superfyndet! hoppas jag! så nu har jag 2st steg som enligt muta...... ska ge 200rms (150 kanske??) bryggat 4ohm, som jag tänkte mata middarna med och dela LP 600 e högst, men ska lyssna mig till detta.

            sen får en tvåkanalare köra diskanterna över 4kh, och bandpass på mina bredbandare i brädan.

            tror de lär spela SATAN, men vem vet
            Fräsigt . Har du förlängt porten?
            Last edited by yeppe; August 11, 2012, 14:39.
            TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
            SM 1a i SuperStreet NW 2012.
            SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
            SM 1a i Extreme 2013.
            SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
            SM 1a i Extreme 2014.
            SM 1a i BassRace 149,9 2015.
            SM 1a i Extreme 2015.
            EM 2a i BassRace 149,9 2015.
            EM 3a i Extreme 3+ 2015.

            Comment


            • Re: Min lilla PoLow

              Originally posted by yeppe View Post
              Fräsigt . Har du förlängt porten?
              Tja!

              Ja det blev faktiskt jävla fräsigt till slut! Fyfan va 3" arna spelar.. Kör dom ca 500-600 nånstans upp till 4khz, där möts de med diskanten. Sen kör jag 150-600hz delning på middarna men de måste finetuneas lite.

              Har ju inte detta!! :S men ska de, sen prova mindre lådvolym istället. När porten är längre igen

              Comment


              • Re: Min lilla PoLow



                ska leka lite med den här pjäsen ett litet tag, sen ska jag satsa på nån tävlingsgren inom spela högt nästa år! vart läser man reglemente? :S

                Comment


                • Re: Min lilla PoLow

                  Originally posted by Vw_performance View Post


                  ska leka lite med den här pjäsen ett litet tag, sen ska jag satsa på nån tävlingsgren inom spela högt nästa år! vart läser man reglemente? :S
                  Rött är sött.

                  http://www.termpro.com/dbdrag/rules/...&ClassFilter=0
                  TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                  SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                  SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                  SM 1a i Extreme 2013.
                  SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                  SM 1a i Extreme 2014.
                  SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                  SM 1a i Extreme 2015.
                  EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                  EM 3a i Extreme 3+ 2015.

                  Comment


                  • Re: Min lilla PoLow

                    har ägt en hcca förut! dummaste jag gjorde var å sälja :/ men jag har sagt att så fort jag får pengar byter jag xtr,arn mot 2 hcca 15

                    Comment


                    • Re: Min lilla PoLow

                      vad kan ni rekommendera för lådkonfig i min kärra?

                      ska testa lite me en 90l -bas låda nu, men kan ju ev bygga om den jag har med ny baffel bara..

                      Comment


                      • Re: Min lilla PoLow

                        jag säger som jag sagt till alla! en låda på 115l med en 6 tums port full längd(45) cm! så jävla awesome combo!

                        Comment


                        • Re: Min lilla PoLow

                          115l? och den kommer inte slockna när den får gärnet från 2st dockade SPL 3500.1 @ 1ohm? funderar på att minska ner nuvarande låda och bygga ny baffel i 2x22mm material, samt lös 4 kant port då jag gillar detta mer ^^

                          ja i rätt låda, rätt byggt, så kommer detta spela ruggigt gött garanterat. men vet fan inte om det ändå känns mer rätt att sälja den och köra vidare på SPL. ev köpa 2st röda 15" för jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att dessa får smörj av HCCA. vi snackar ändå 2 stycken mot en här

                          Comment


                          • Re: Min lilla PoLow

                            förstår hur du tänker! 2 är ju alltid roligare än 1!

                            jag ansåg att 115l var bäst, jag testade också 170l och det vart inte samma sak, den lät slappare och tappade effektålighet!

                            Comment


                            • Re: Min lilla PoLow

                              Rött var det!

                              Två var de också,

                              Och spl står det tydligen de också! ^^

                              står nu me två xtr D4 varav en konas om snart, och en Hcca som jag knappt orkat mer än köra i baksätet ^^

                              idag ska lekas port och spelas jävlar . Ellerrr?

                              Comment


                              • Re: Min lilla PoLow

                                Heheh, börjar skaffa dig ett gediget baslager =D

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X