Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ChriZtoffer
    replied
    Re: volvo 965

Bygg in dom i A-stolparna då och låt dom spela rätt ut där utan låda? Borde ju finnas nog med volym för dom.

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Känner igen det där, man skriver och skriver men ingen verkar läsa, men det görs ändå utan att det syns. Feedbacken kommer sen. Att få till mellanregistren sådär borde väl gå om du är villig att offra ett par A-stolpar?
    jo de blir ofta lite tråkigt i längden speciellt när man har frågor hehe

dom vill ju ha 5l låda de är de som jag ser som svårt att få till för a stolpar ofrar jag gärna vill dock hällst inte kapa i panelen

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Känner igen det där, man skriver och skriver men ingen verkar läsa, men det görs ändå utan att det syns. Feedbacken kommer sen. Att få till mellanregistren sådär borde väl gå om du är villig att offra ett par A-stolpar?

Leave a comment:

• micke999
    replied

Inte för att nån verkar läsa men kör väl en updatering idag med.

De som hänt idag är att jag satt i en Pioneer p88rs,
    monterat den andra es 5an som mellanregister och flyttat upp diskanten. Dock fortfarande inga lådor till 5orna Ser ingen möjlighet till att få till några på 5liter

Lite mer Supra-högtalarkabel och kabelstrumpa har letat sig in med.

Sen vart de lite fipplande med tidskomp och inställningar.
    Fick sänka till minus 6 vid 5Khz, då fick jag äntligen bort min störade diskant.

Framsystemet delat vid 63hz 12db branthet.

Fick vrida ner gainen rätt mycke,
    Kenwooden har 2volt på rca, p88an har väl 4 och de märktes, hehe.

Låter bra mycke bättre nu!! Lugnare och mer harmoniskt, inte lika vasst och betydligt större bredd på ljudet.
    Dock så är höger middbas kvar på passargerarsidan, vill ha upp den mot mig. Blir som att den knappt finns nu.

Men självklart så är de ju mycke inställningar kvar att göra, men endast lånat den här hu så vill inte lägga ner för mycke tid.

Ett par bilder dåliga bilder

så vill jag ha de

nya hu
    Last edited by micke999; March 21, 2011, 22:19.

Leave a comment:

• micke999
    replied

ingen som vet??

kollat lite idag och jag förstår inte hur jag ska få till 5l låda per sida on axis och fortfarande kunna se ut!

hur mycke skulle man kunna gå ner i storlek??
    vad gör de för ljudet?

Leave a comment:

• micke999
    replied

vad menas med

Upper response (50Hz) corrected for medium sedan – 66Hz

Leave a comment:

• micke999
    replied

Håller mest på och småpular lite,
    Bytt mellanregister till cdt es 5,25 och vinklat upp den onaxis och trots att de är helt utan låda så låter de grymt mycke bättre så ska bygga lådor nu till de
    mailat lite med cdt idag och i slutet ska den ha 0.18cu ft plus element

en länk med lite info
    http://cdtaudio.com/pdf/ES-5_07.pdf

middbasarna
    http://cdtaudio.com/pdf/HD-6_07.pdf

om man kan få till 16l ska man då köra portad istället?

Leave a comment:

• micke999
    replied

men måste i med en processor så man kan ställa lite mer än de lilla som går att ställa nu

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by JohanH View Post
    har nog aldrig delat en mid högre än 50hz tror jag..om man bortser från 3,4 eller 5 tum då
    Så lågt som dom orkar spela helt enkelt..olika från element till element..
    basen ska ju sitta som en slägga i framrutan..inte i skuffen
    Tror inte att hd har problem att delas lågt
    Bästa vore ju att köra middarna mellan 50 och 120hz ungefär..sen får 4" ta över.
    men de e ju lite svårt då du inte kör aktivt
    har testat 40hz och de funkar de med

Leave a comment:

• JohanH
    replied

har nog aldrig delat en mid högre än 50hz tror jag..om man bortser från 3,4 eller 5 tum då
    Så lågt som dom orkar spela helt enkelt..olika från element till element..
    basen ska ju sitta som en slägga i framrutan..inte i skuffen
    Tror inte att hd har problem att delas lågt
    Bästa vore ju att köra middarna mellan 50 och 120hz ungefär..sen får 4" ta över.
    men de e ju lite svårt då du inte kör aktivt

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by dreamcore View Post
    fan mina 4" cdt cl delade jag vid 80hz och körde fulla spett med, och det var inga problem.. och mina 5,25 jag har nu delar jag vid 90hz och det funkar det med tills det börjar ploppa lite så gör som clabbe säger och dela mycke lägre.. kanske en brantare delning dock.. det fick jag labba lite med för att dom inte riktigt presterade..
    som sagt kör inte så hög delning utan testade bara de eftersom de stog på cdts sida

kör 60hz nu brantheten kan jag inte ändra

Leave a comment:

• dreamcore
    replied

fan mina 4" cdt cl delade jag vid 80hz och körde fulla spett med, och det var inga problem.. och mina 5,25 jag har nu delar jag vid 90hz och det funkar det med tills det börjar ploppa lite så gör som clabbe säger och dela mycke lägre.. kanske en brantare delning dock.. det fick jag labba lite med för att dom inte riktigt presterade..

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by mr_c View Post
    Du behöver somsagt nån form av EQ så du kan sänka den diskantfrekvensen som är jobbig och påträngande, inte som nu o sänka HELA diskanten.

japp de som är drygt att inte kunna ställa nått där så därför jag behöver bit1

att du tappar all midbas om du delar 120hz de förstår jag också? Där är väl lagom o dela 4orna, men sexorna ska du kunna köra åtminstone 80hz på, med rätt inställningar ska inte 60hz va nån omöjlighet heller o få de o rocka riktigt bra.

brukar ha de på 60-80hz 60 oftast då rockar de bra har även kört

Du lär ju inte dela subben högre än 60-80 nu? Så blir ju ett rätt otrevligt glapp på 40-60hz där de inte finns nånting alls i nuläget isåfall?

har för mig att den är ställd på 80hz nu
    har för mig att den är ställd på 80

Leave a comment:

• mr_c
    replied

Du behöver somsagt nån form av EQ så du kan sänka den diskantfrekvensen som är jobbig och påträngande, inte som nu o sänka HELA diskanten.

O att du tappar all midbas om du delar 120hz de förstår jag också? Där är väl lagom o dela 4orna, men sexorna ska du kunna köra åtminstone 80hz på, med rätt inställningar ska inte 60hz va nån omöjlighet heller o få de o rocka riktigt bra.

Du lär ju inte dela subben högre än 60-80 nu? Så blir ju ett rätt otrevligt glapp på 40-60hz där de inte finns nånting alls i nuläget isåfall?

Leave a comment:

• micke999
    replied

En rolig sak är att jag pratat med pierre på seastreamgarage och som de ser ut nu så kommer han komma till mig och hjälpa mig ställa in och leverera lite roliga saker

Leave a comment:

Working...
X