Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 328 IA E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: BMW 328 IA E36

    Originally posted by Mica View Post
    Hade totalt missat det men dom är tyvärr redan sålda... går det att ta bort trådar på detta forumet så kan jag ta bort den O.o
    Ta bort första inlägget i tråden så försvinner resten, eller skriv att sakerna är sålda...
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • Re: BMW 328 IA E36

      Liten mini-uppdatering :3

      Efter kontakt med Armour Nordic i Partille angående min Bit-one så bestämde dom sig för att byta ut den... mot en ny !


      Eftersom jag nu haft chansen att testa med en Mosconi 6to8 så skulle jag faktiskt vilja påstå(i risken att starta en fight här :P) här Bit-one låter bättre... ljudet bara flöt ut på motorhuven och centrerades så fint när jag ställde in allting :3 någonting jag inte lyckades göra med 6to8'en.

      Gjorde lite terapi arbete igår också när jag ändå var tvungen att skruva ut allt i skuffen för att få ut bit-onen.


      Satte fast högtalar kablarna och lågnivåkablarna sådär också... men fick tydligen ingen bild på det :/

      Sedan lite random bilder till dokumentationen:


      Säkring till bit-onen:
      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
      Shinichi Kudo (Detective Conan)

      Comment


      • Re: BMW 328 IA E36

        Gillar din lösning med steg och ström!
        "Lagom" appropå vad jag tyckte till om högre upp!

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: BMW 328 IA E36

          Hur sitter batteriet fast ? och man kan inte se vad det är för Säkring till bit-onen.
          Det kan jag tänka att dom vill kunna se i dokumentationen.
          sigpicMS-SOUND
          Micke7406

          Comment


          • Re: BMW 328 IA E36

            Batteriet ska sitta fast med ett band, det är spår under.. däremot så tror jag bandet gick i sönder eller liknande så jag måste köpa ett nytt

            Jag får ta och ta ett kort på behållaren när den är öppen då :3
            When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
            Shinichi Kudo (Detective Conan)

            Comment


            • Re: BMW 328 IA E36

              Lite mer terapiarbete och kabel-porr ;D

              When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
              Shinichi Kudo (Detective Conan)

              Comment


              • Re: BMW 328 IA E36

                Ännu mera terapi arbete har skett idag, massa små plock.. städning av bilen mm :3

                Skuffen blev såhär:


                Sedan så började höger diskant att glappa helt plötsligt.. och jag antar att när min gamla bit-one ploppade så att jag trodde att diskanterna skulle flyga ur hållaren så gick något sönder... så jag plockade isär den !

                Finns det något glapp här tro?


                Nehe... men här hittade jag någonting !


                Sedan efter några minuter med lödkolven och svordommar så fick jag det helt rätt ;D Kanske för bra... med tanke på att det är 6ohms element :3

                Det blev dock bättre när jag satte ihop allting så hade jag ungefär 5.6ohm-ish ... och det spelar riktigt bra !

                Sedan så har jag bytt ut bafflarna till mina 6,5or för att få mer utrymme, så nu sticker dom ut ganska fult nere vid fötterna... sedan stoppat in vadd. Det var som vi trodde att dom behöver mer låda för att orka spela... för GUUUD! Vad skönt det låter nu Någon kunde lika gärna så och banka på min framruta med en stor trumma när jag lyssnar på infekterade svampar... Dom står och sjunger ute på motorhuven... var tvungen att mutea högtalarna en stund för att kolla om Nordican verkligen spelade :3

                Kort och gott... detta kommer bli det bästa stereo-bygget jag någonsin gjort !
                When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                Shinichi Kudo (Detective Conan)

                Comment


                • Re: BMW 328 IA E36

                  Kul att det blir så bra och att du själv är så nöjd!
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • Re: BMW 328 IA E36

                    Tack tack ^^ Dörrarna ska göras klara och diskanterna ska flyttas efter att jag gjort lådorna till E130 dock.. funderar på att vänta och försöka en tävling med denna placeringen innan jag flyttar på dom dock.

                    Lite bilder för er som inte kan läsa Såhär gör man när man åker till jobbet ;D

                    (Halvfärdiga dörrsidor som sagt :P)

                    Sedan så fick pärlan på sig lite sommar-skor efter jobbet idag också ^^
                    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                    Shinichi Kudo (Detective Conan)

                    Comment


                    • Re: BMW 328 IA E36

                      Sådär.. ännu en hård dag i garaget :3 Besökte BRL's monter igår på Elmia och fick tag på lite Silent Coat dämp-matta och Silent Coat's skumgummi ... det dom demade i montern :3 blev riktigt bra !

                      Så här kommer en liten bilddagbok över dagen:

                      Innertak borta


                      Taklucka borta:


                      Ett lager STP och ett halvt lager silent coat:

                      Blev totalt 3 lager direkt på plåten, 1 lager STP och 2 lager Silent Coat.

                      Sedan dit med takluckan... och ett lager silent coat till:


                      Fick tyvärr ingen bild på när jag fick ditt skumgummit :/ Men det var sånt här skumgummi iaf:


                      Allt färdigt:


                      Sedan så porrade jag till skuffen litegrann:


                      Sedan vart det att sitta i och provlyssna lite grann, det första jag märkte var att basen var högre så jag var tvungen att sänka den 4db... och det andra var att ljudet nu var mer centrerat i framrutan... lyssnade lite mer noga och hörde något skräp ljud från min Nordica... efter en stund hittade vi varför:


                      Som löstes med lite löd-tenn


                      Sedan så ett litet youtube klipp.. notera den fina boken som går på stereon (Någon som vet varför det inte går att bädda in youtube klipp på detta forumet? O.o)
                      http://www.youtube.com/watch?v=dfoPtvUXt_A
                      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                      Shinichi Kudo (Detective Conan)

                      Comment


                      • Re: BMW 328 IA E36

                        Ja ja ja ja gnällunge...jag SKALL börja......igen....ngn ggn....
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • Re: BMW 328 IA E36

                          Imponerande arbete o stilrent har nämnt det förr, jag har hållt på med enklare installationer sen 90talet och inser efter att jag blev medlem här hur lite jag kan om detta när jag ser vad andra gör keep it up!

                          Comment


                          • Re: BMW 328 IA E36

                            Originally posted by Lonefox View Post
                            Ja ja ja ja gnällunge...jag SKALL börja......igen....ngn ggn....
                            Klart du ska ^^ Att ha en intern tävling mot A2 är ju ingen sport :P

                            Imponerande arbete o stilrent har nämnt det förr, jag har hållt på med enklare installationer sen 90talet och inser efter att jag blev medlem här hur lite jag kan om detta när jag ser vad andra gör keep it up!
                            Jag kan inte direkt påstå att jag kan mycket i jämförelse med alla andra här på forumet heller... jag tar hjälp och försöker göra mina egna tolkningar av saker och ting :3
                            When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                            Shinichi Kudo (Detective Conan)

                            Comment


                            • Re: BMW 328 IA E36

                              Originally posted by Mica View Post
                              Klart du ska ^^ Att ha en intern tävling mot A2 är ju ingen sport :P



                              Jag kan inte direkt påstå att jag kan mycket i jämförelse med alla andra här på forumet heller... jag tar hjälp och försöker göra mina egna tolkningar av saker och ting :3
                              Näää men då gör du resten sj då
                              Change is the only constant.




                              https://www.facebook.com/groups/massql/

                              Comment


                              • Re: BMW 328 IA E36

                                Ser himla fint ut det här!

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X